וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך

27.1.2011 / 7:30

לא פחות משני סרטים שמועמדים לאוסקר, "נאום המלך" ו"קר עד העצם", מגיעים השבוע למסך הגדול, יחד עם החדשים של בן אפלק, פרנסיס פורד קופולה וג'ייסון סטאטם

נאום המלך

דרמה בריטית תקופתית, שזכתה בפרס גילדת המפיקים לסרט הטוב ביותר וכן מובילה במספר המועמדויות לאוסקר.,כולל מועמדות בקטגוריות החשובות מכולן. קולין פירת, שגם זכה בגלובוס הזהב על משחקו, מגלם את המלך ג'ורג' השישי, שנדרש להוביל את בריטניה במלחמת העולם השנייה, אך בשל גמגום כבד בקושי הצליח להוציא משפט. הסרט מתאר כיצד נעזר ג'ורג' במטפל ייחודי ורב-תושייה (ג'פרי ראש), שלא טרח לגלות כלפיו שום הדרת כבוד, כדי להפוך מנסיך מגמגם למלך אמיתי.

מן הביקורות: נוסף על אהדת הממסד, הסרט קיבל בסך הכל חיבוק חם למדי מן המבקרים. ניו יורק אובזרבר כתב שהוא מותיר את הצופה ללא מילים, וול סטריט ג'ורנל הצהיר שזהו הדיוקן הטוב ביותר אי פעם של בן למשפחת המלוכה וגרדיאן הכריז כי מדובר בתענוג אלגנטי ומאיר עיניים. עם זאת, היו גם כמה מבקרים בעלי שם שהעזו לצעוק כי המלך עירום - טיים, למשל, כתב כי הסרט מאכיל את הצופים בכפית ולכן לא מצליח לרגש באמת, בוסטון גלוב סבר כי הוא מעושה וניו יורק טיימס אף אמר כי הוא בנאלי, מתחנף ועושה עוול להיסטוריה.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 96. מטא קריטיק – 88.

במאי: טום הופר. משחק: קולין פירת', הלנה בונהם-קרטר, ג'פרי ראש, דרק ג'קובי (118 דקות).

קר עד העצם

והנה עוד דרמה שמועמדת לאוסקר בקטגוריית הסרט הטוב ביותר, אבל הפעם זה משהו אחר לגמרי מ"נאום המלך": במקרה זה, מדובר בדרמת מתח דלת תקציב, המתרחשת באזורים הרריים ומרוחקים של ארצות הברית. גיבורת הדרמה היא נערה (ג'ניפר לורנס) היוצאת לחפש את אביה הנעלם, ובמהלך המסע מגלה את הצדדים האפלים של האזור הזה ושל אמריקה כולה.

מן הביקורות: "קר עד העצם" היה אחד מן הסרטים החביבים על התקשורת האמריקאית השנה. "זאת חתיכת דרמה עם חתיכת תצוגת משחק", התפעם הסן פרנסיסקו כרוניקל, יו.אס.איי טודיי כתב שזהו מסוג הסרטים שמצליחים להפנט, לחדור מתחת לעור ולחדש את האמונה בקולנוע. ואתר סלון הגדיר אותו כנוק-אאוט. בניגוד לכל אלה ולשבחים רבים נוספים, ניו יורק פוסט סבר דווקא כי זהו סרט מציצני המתענג בצורה פורנוגרפית על הדלות שהוא מתאר.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 94. מטא קריטיק – 90.

בימוי: דברה גרניק. שחקנים: ג'ניפר לורנס, ג'ון הוקס (108 דקות).

קומפני מן

אחד הניסיונות הראשונים של הקולנוע האמריקאי לעסוק בצורה ישירה בהשלכות המשבר הכלכלי האחרון. נוסף לכך, זהו גם סרט הקולנוע הראשון שביים מפיק הטלוויזיה הוותיק ג'ון וולס ("אי.אר", "הבית הלבן"), שהצליח הודות לשמו לגייס את רוג'ר דיקנס, הצלם הקבוע של האחים כהן, וגם צוות שחקנים מרשים ובו ארבעה זוכי אוסקר, בן אפלק, כריס קופר, טומי לי ג'ונס וקווין קוסטנר. כל הנ"ל מגלמים גברים אמריקאים תושבי בוסטון, שנאלצים להתמודד עם השפעות המיתון על חשבון הבנק שלהם ועל משפחתם, ומגלים שכסף זה דבר טוב רק כשיש הרבה ממנו.

מן הביקורות: הראשוניות האקטואלית של הסרט עוררה בו בתחילה עניין תקשורתי רב, אבל התגובות כלפיו היו בסופו של דבר פושרות למדי. לוס אנג'לס טיימס וטיים אאוט ניו יורק כתבו שהטיפול של התסריט בנושא אינו מספק, ואתר סלייט כתב כי למרות הכוונות הטובות, הוא מזכיר בעיקר דרמת טלוויזיה חיוורת וקהה. לעומת זאת, היו לסרט גם כמה מעריצים מכובדים: אינטרטיינמט וויקלי, למשל, כתב שהוא מאפשר לקווין קוסטנר להפגין את תצוגת המשחק הטובה בקריירה שלו, וניו יורקר ציין שדרמה זו עומדת ברמות הגבוהות ביותר.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 72. מטא קריטיק – 71.

במאי: ג'ון וולס. שחקנים: בן אפלק, טומי לי ג'ונס, כריס קופר, קווין קוסטנר (109 דקות).

טטרו

סרטו האחרון של פרנסיס פורד קופולה הוא גם ככל הנראה יצירתו האישית ביותר. הבמאי האגדי ("הסנדק", "אפוקליפסה עכשיו"), מציג כאן את סיפור המפגש המחודש בין שני אחים - האחד עזב בזעם את בית המשפחה שבניו יורק ונמלט ממנה לבואנוס איירס, השני מנסה להבין מדוע הוא עשה זאת.

מן הביקורות: בדומה ל"אי שם", שיצרה בתו סופיה, גם הסרט של האבא לבית משפחת קופולה עורר תגובות מעורבות לכיוון הפושרות. כתב העת הצרפתי מחברות הקולנוע כתב שזוהי היצירה הטובה ביותר של קופולה מאז "הסנדק 3", אבל וושינגטון פוסט סבר דווקא שהסרט הולך לאיבוד בשל מחסור בדרמה ובמתח אמיתיים, והאובזרבר הבריטי אף ציין כי הוא נראה יותר כמו פרי יצירתו של סטודנט נלהב לקולנוע מאשר כמו מלאכה של קולנוען ותיק.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 70. מטא קריטיק – 65.

במאי: פרנסיס פורד קופולה. שחקנים: וינסנט גאלו, מריבל ורדו, כרמן מאורה (127 דקות).

המכונאי

עיבוד מחודש למותחן פעולה סוג ב' משנות השבעים. אז כיככ בו מלך הז'אנר של התקופה, צ'רלס ברונסון, ועתה נכנס לנעליו השליט הנוכחי של הסוגה, ג'ייסון סטאטם. הבריטי הקשוח מגלם כאן רוצח שכיר משופשף, שניאות לקחת תחת חסותו חניך צעיר, ומגלה מעט מאוחר מדי מדוע המתלמד רצה בקרבתו.

מן הביקורות: הסרט, שנעשה בהפקה ישראלית, מגיע בו בזמן לבתי הקולנוע בישראל ובארצות הברית, כך שטרם נכתבו עליו ביקורות רבות. אלה שכבר הספיקו להתפרסם היו חיוביות באופן מפתיע יחסית למוצר ז'אנרי שמלכתחילה לא נועד לרצות את המבקרים: אתר סלייט שיבח את הקצב ואת הסגנון שלו וציין שהוא שדרוג לעומת המקור, והדיילי מירור כתב שהוא מרשים, מותח ועשוי לעילא. לעומת זאת, טיים אאוט לונדון סבר שהסרט מיועד למעריצים השרופים של סטאתם בלבד.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 75.

במאי: סיימון ווסט. שחקנים: ג'ייסון סטאתם, בן פוסטר, דונלד סתרלנד (92 דקות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully