וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ונגל: על התוכנית "אייל גולן קורא לך"

עינב שיף

21.2.2011 / 7:00

"אייל גולן קורא לך" היא לא רק תוכנית טלוויזיה מביכה להפליא, אלא סמל לאובדן הדרך של זמר שיש לו הכל ולא יודע לאן ללכת. עינב שיף לא משחק ברגשות

השעמום כנראה אוכל את אייל גולן. הזמר המצליח בישראל עוד רגע בן 40 והוא כבר מסתכל על כולם, חוץ מחוקרי רשות המסים בוודאי, מגובה הטריבונות בקיסריה או הבמה של היכל נוקיה. השעמום אוכל אותו עד כדי כך עד שכל זיק של רעיון שיש בו כדי יציאה מהשבלונה המוכרת – להיט, אלבום, הופעה – מוצא חן בעיניו: בושם? נוציא בושם. אומרים שהוא לא יודע לכתוב? ננסה לכתוב מילים, נגמור על הפנים. שיר לגלעד שליט? בכיף, כולל לחן ראשון של גולן. שבוע סלבס ב"האח הגדול"? יאללה, נשחק סטנגה עם 35% מעם ישראל. כשהשעמום אוכל אותך אתה הופך רעב וכשאחד כמו גולן רעב, תעשייה שלמה צריכה לדאוג שמטיל ביצי הזהב שלה יהיה שבע.

הקריז הנוכחי של גולן הוא "אייל גולן קורא לך", ריאליטי שעלה אמש (ראשון) בערוץ 24 ובו גולן, לצד צוות שופטים הבנוי מבכירי הז'אנר המזרחי (תחסכו מאיתנו את מכבסת המילים - חצי תוכנית השופטים אכלו את הראש למתמודדות המסכנות שהם לא "שרות מספיק מזרחי"), רוצה לבחור את הכוכבת הבאה של המוזיקה המזרחית. כך, במשך לא פחות מ-3 שעות (!) באווירת חלטורה שגורמת לאולפן השקוף להיראות כמו טקס האוסקר, גולן מנענע את הראש לצלילי זמרות שעם כל הכבוד, ברור שגם אייל גולן וייתכן שגם זוהר ארגוב, אם היה חי, לא יעשה מהן כוכבות. בסוף, מובטח לזוכה שגולן יפיק לה את האלבום וייצג אותה. להוציא עוד להיט, כאמור, זה כבר קטן עליו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דווקא יש פוטנציאל בזכות עדי ליאון/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקונספט לכשעצמו, אגב, דווקא מלא פוטנציאל וגם שניים מחברי הפאנל, המוזיקאי עדי ליאון והמגיש ירון אילן, מראים בדיוק מה חסר לפאנל השופטים של "כוכב נולד" – פשוט אין להם אלוהים, במיוחד לליאון, שהקפיד לומר לזמרות שלא מצאו חן בעיניו "את לא עושה לי את זה". יוסי גיספן, השופט הנוסף בפאנל, קצת התקשה עם המעמד הטלוויזיוני ואילו האירוח של אילנית לוי (גרושתו של גולן) ודודו אהרון, בן טיפוחיו, היו בעיקר ניסיון להצדיק את המשך האינסופי של התוכנית. גם הרעיון של העמדת הזמרות מול תריס, כדי שגולן והפאנל לא יושפע ממראן של המתמודדות, הגיוני בהתחשב במדורי הרכילות, המקום בו גולן מככב לא פחות ממדורי המוזיקה.

אלא שכל מה שיכול להפוך לקאלט ב"אייל גולן קורא לך" מתגלה כסוג של גיהינום, מהסוג שהתרגלנו אליו מערוץ 24 בשנותיו תחת הזכיינית קשת: הצילום באולפן כנראה לא הבין שהמוזיקה המזרחית התקדמה מאז ימי אולמות השמחה עם אווירת בר מצווה; הבימוי הצליח להראות את קעקוע העיניים בגב של גולן לא פחות מאת פרצופו וצילום המתמודדות מאחורי תריס הזכיר ראיונות עם נפגעות של תקיפה מינית. ברקע, נראו הצלמים זזים ממקום ואפילו ניתן היה לראות מדי פעם את המנקה של האולפן - משל מדובר במשחק של מכבי תל אביב בכדורסל - שמחפה על כתמי הזיעה של עודד קטש בניינטיז.

גולן עצמו מיומן בהחזקת שידור חי בערך כמו שנתן זך מיומן בדיסקוגרפיה שלו וסיון קליין, המראיינת את המתמודדות מאחורי הקלעים, חייבת להיעזר בקלפי טארוט בבחירות הקריירה הבאות שלה. בתוך כל זה, הקול הכי מעניין בתוכנית היה של דודו אהרון, שבביצוע אחד הדגים שכל השעתיים קודם לכן היו סוג של בדיחה עם זמרות שעברו סינון שהתאים לפרקי הביזאר של "אמריקן איידול" ולא לתוכנית שמתיימרת לגדל כוכבת.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רואים את הגב לא פחות משרואים את הפנים. מתוך "אייל גולן קורא לך"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בגלל כל אלו, "אייל גולן קורא לך" הוא לא הגשמת החלום של גולן, כפי שהוא טוען בפרומואים האינטנסיביים של התוכנית. זוהי קריאת מצוקה של אמן על-זמני; אחד מעשרת הזמרים החשובים ביותר ב-62 שנות מדינת ישראל ובעל חלק היסטורי במהפכות החברתיות שעברו על הישראליות מאמצע שנות ה-90 והלאה, שמחפש כל דרך אפשרית להוכיח שהוא לא רק זמיר מהונדס, אלא מלך העולם ומושך בחוטים. זוהי תופעה מוכרת בקרב כישרונות-על הבנויים על אהבת קהל. כדורגלנים, למשל, מגלים שיש חיים אחרי הדריבל. אצל גולן מדובר בקריירה שאחרי הרינגטון.

אבל הכישלון הקולוסאלי והמביך של התוכנית, שקצת קשה להאמין שיצאה מבית קופרמן הפקות, אותו בית גידול לחוד החנית של הפקת הריאליטי בישראל – "האח הגדול", אמור להדליק את הנורה מעל לראשו של גולן ולהבהיר לו שעליו לחתוך עם השטויות ולחזור לעשות את מה שהוא מבין בו. בסוף התוכנית לקח גולן, שנראה סחוט לחלוטין, את המיקרופון והתחיל לשיר את "הקסם השחור" יחד עם אהרון בביצוע מרהיב לא פחות מהגרסאות המוקלטות שלו, כולל זו של זוהר ארגוב. לאחר מכן הוא נדרש לבחור את הזמרות שיעלו לשלב הבא בתוכנית ושוב אפשר היה לראות את המבט הזה על פניו של גולן: השעמום, השעמום שוב אכל אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully