וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמקול 103

אמיר אגוזי

10.3.2011 / 9:00

עם סוף שבוע סוער, גם בחוץ וגם במועדונים, הקאסט של אגוזי לא מקפח את אלה שיחליטו להישאר בבית ומעניק להם מוזיקת פוך מושלמת

raphael saadiq. Vince Bucci, GettyImages
ניחוחות של פעם. רפאל סאדיק/GettyImages, Vince Bucci

מכיוון שמדובר (כנראה) בסערה הרצינית האחרונה של החורף ובסופשבוע עמוס במיוחד של מסיבות, אנחנו דווקא עם מהדורה רגועה של רשמקול, שתנסה לתת מענה הולם גם למי שיישאר בבית וגם לאלו שיחפשו תרופה לבוקר/צהריים שאחרי. הלילה (חמישי) ומחר יתקיימו בתל-אביב מספר מסיבות האוס וטכנו מומלצות, עם שמות חמים ורלוונטיים כארט דיפרטמנט, פרד אברית'ינג, גומי הרץ, דיג'יי T, מארק לנזלי, דטבוי, יוד אחרון בלייקה (שגם ייסגר בשבת) - ועל מרביתן תוכלו לקרוא בפוסט מורחב אצל החברים בבלוג ההאוס וטכנו תפו"ד.

מי שרוצה מנה של אלקטרוניקה מועדונית כבדה יותר מוזמן לבקר בתוכנית הרדיו של החתום מעלה בבוטניקה מלפני שבוע (מלאה בחומרים חדשים שבחלקם גם ניגע במהדורה הבאה), ועוד סטים מומלצים בלינקים שמפוזרים כאן לאורך המדור. אפילו יש המלצות לסרטים וספרים. כל הפינות סגורות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פצצת סקס. N.E.R.D/מערכת וואלה!, צילום מסך

המהדורה עצמה נפתחת עם ערבוביה של סול ופאנק אסליים, ביניהם סינגלים בניחוח ישן אבל מהתקופה האחרונה של רפאל סאדיק ("Good Man") ושל מיירון & E והסול אינווסטיגייטורס (הרכב הפאנק הפיני שליווה את ניקול וויליס בזמנו); קטע נוסף מהאלבום של Arthur’s Landing עליו הרחבנו במהדורה הקודמת; ולצידם קטעי אפרו ביט של אבו טיילור (חדש) והליג'אדו סיסטרז (ישן). כולם ביחד יוצרים תערובת צלילים חמימה שתופסת כמעט את כל חצי השעה הראשונה של המהדורה ומושפעת ברוחה מפודקאסט חדש של מאיור הות'ורן ותוכניות הרדיו המעולות של ג'יילס פיטרסון בעת האחרונה.

בחציו השני של הפודקאסט, אנחנו מיישרים קו עם רוח הזמן וקופצים לסול/R&B מודרני יותר, כמעט פוטוריסטי לפעמים, עם סינגלים חדשים של או'מאס קית' מקולקטיב סא-רא; הקולגות שלהם J*Davey (ולינק להורדה חינם בבאנדקאמפ שלהם); סינגל חדש נוסף ונהדר לקראת אלבום הבכורה הממשמש של Jamie Woon; ו-"Hypnotize U", פצצת הסקס המושלמת מהאלבום האחרון של N.E.R.D. סוגר את המהדורה מקבץ קצת מהורהר ואלטרנטיבי יותר, שכולל קטעים מאלבומיהם החדשים והמומלצים של ג'יימס פאנטס, ביביו והייפ וויליאמס.

j davey, ג'יי דייבי. Toby Canham, GettyImages
רוח הזמן. J*Davey/GettyImages, Toby Canham

ממש באמצע, מגשר בין הישן לחדש, המפגש שבין שיר הרגאיי הנהדר מפעם של סוזאן קודוגאן, "Do It, Baby", לבין רי-אדיט הדיסקו האיטי "Nice & Easy" שמסמפל אותה, מעשה ידיו של מפיק ההאוס/טכנו The Mole. סוזן קדוגן בעצמה לא מימשה לגמרי את הפוטנציאל עצום שלה, על אף שבזמנו הגיעה לטופ אוף דה פופס האנגלי בביצוע הקלאסי שלה ל-"Hurt So Good", שעל אודותיו ופרקים רבים נוספים בתולדות חדירת הרגאיי לאנגליה תוכלו ללמוד בדוקומנטרי המעניין (אך לא לגמרי שלם) של הבי.בי.סי, "רגאיי בריטניה".

סוזן קדוגן. Echoes, GettyImages
לא מימשה את הפוטנציאל. סוזן קדוגן/GettyImages, Echoes

השבוע גם נודע שבעוד עשרה ימים יגיע ארצה ביל דראמונד, אחד האנשים המרתקים בתולדות המוזיקה המודרנית, שבמהלך קריירה ענפה נגע כמעט בכל צד של התעשייה – כחבר בהרכבים KLF, Big in Japan וה-1-היט וונדר, הטיימלורדס ("Doctorin' The Tardis"); כאחד ממקימי הלייבל Zoo; כמנהל A&R בחברת התקליטים WEA; וכמנהל של אקו אנד דה באנימן - עד שלאחר אלבומם הרביעי המליץ להם להפסיק להקליט אלבומי אולפן. בכמעט כל תפקיד שמילא התבלט דראמונד בגישתו האמנותית והרדיקלית, עד שזנח את תעשיית הפופ כליל לטובת עולם האמנות.

לארץ הוא מגיע עם הפרויקט האחרון שלו, מקהלת ה-17, שעל שנותיה הראשונות, במשולב עם הגיגים ואנקדוטות מעברו, הוא גם פרסם את הספר "17". הספר הזה נפתח במילים "דמיינו / להתעורר מחר / כל המוזיקה נעלמה / כל כלי הנגינה / כל צורות ההקלטה / הלכו" והוא מספרי המוזיקה השנונים והמעניינים שתקראו, שנוגע במקומות מעמיקים בהרבה מעבר למקובל במרבית ספרי מוזיקה מסוגים שונים. אני תוהה אם בכלל יינתן ליותר מ-17 משתתפים להיות נוכחים בהופעה היחידה שיקיים בירושלים (אם כי הוא גם יישא הרצאות באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל ובלבונטין 7 בתל-אביב, פרטים מלאים בלינק).

ביל דראמונד. Creative Commons
שלוש בבוקר לנצח. ביל דראמונד/Creative Commons

המייל שלנו:

rashamkolrashamkol@walla.co.il

Sylvia – Sweet Stuff // BBE // 0:01

Keisa Brown – Theme from Emma Mae // Marsel // 3:10

Raphael Saadiq – Good Man // Columbia // 6:00

The Lijadu Sisters – Life’s Gone Down Low // Soundway // 9:30

Ebo Taylor – Love & Death // Strut // 13:20

Myron & E w/ The Soul Investigators – The Pot Club // Nite Club // 17:00

Arthur’s Landing – This is How We Walk on the Moon // Strut // 21:00

Suzan Cadogan – Do It, Baby // Clocktower // 26:10

El Molito (The Mole) – Nice & Easy // 7 Inches of Love // 29:20

Om’mas Keith – Uh Oh It’s Love // Plug Research/Wonderful Noise // 32:00

Lunice – Fancy Forty // Lucky Me // 36:00

J*Davey – Quicksand // JDavey.Bandcamp // 39:00

Jamie Woon – Lady Luck // Cadent Songs/Polydor // 43:00

Jimi Tenor – Love & Work // Warp // 46:30

N.E.R.D. – Hypnotize U // Interscope // 49:00

Krystal Klear – Boogie Wan // All City // 53:00

James Pants – Clouds Over the Pacific // Stones Throw // 54:50

Hype Williams – Businessline // Hippos in Tanks // 59:00

Phaseone – Being With You // Lefse // 61:00

Bibio – Pretentious // Warp // 64:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully