וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמן ביל דראמונד מגיע לישראל

שני גורקביץ'

2.3.2011 / 16:47

היוצר הסקוטי המוכר מלהקת KLF יגיע לישראל במסגרת פרויקט ה-17 שלו ויערוך שתי הרצאות והופעה אחת בירושלים

ביל דראמונד, אמן רב-תחומי מבריטניה יגיע לישראל בפעם הראשונה ב-20 במרץ להופעה חד-פעמית בירושלים, ושתי הרצאות באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל בבירה ובלבונטין 7 בתל אביב. כמי שמקפיד לפעול בצורה לא קונבנציונאלית דראמונד ממעט לספק פרטים מראש על ההופעות שהוא עורך, וממאן להקליט אותן מתוך אמונה כי הגענו לקץ עידן המוזיקה המוקלטת.

למרות שהיה דמות ידועה בתעשיית המוזיקה בבריטניה, ואף ניהל את להקת אקו והבאנימן, דראמונד פרץ לתודעה הישראלית רק בסוף שנות השמונים, כחלק מלהקת האסיד- האוס KLF. בהמשך דארמונד פעל במסגרת מספר הרכבים כאשר בכולם היה דגש גדול מאוד על הופעות קונספטואליות, ניסיונות לזעזע את הצופים ולשבור מוסכמות.

לישראל הוא מגיע ביוזמת המועצה הבריטית, משרד התרבות והספורט, בצלאל ומשרד החוץ, במסגרת פרויקט ה-17 בו החל בשנת 2006 ומאז הפך לפעילותו המרכזית. מדובר ביצירת מקהלות לשם אירוע חד-פעמי, שפועלות על פי סט חוקים כללי למדי, בו ניתנת חשיבות למספר 17. דראמונד ערך כבר מאות אירועי מקהלות ברחבי העולם עם קבוצות משתתפים מגוונות, כגון מקהלה המורכבת אך ורק מילדים בני שש, או גמלאים, או שוטרים, או כדורגלנים.

דראמונד מקליט את המופע, למרות שהמשתתפים באירוע נדרשים שלא לתעד אותו בשום צורה, ובסוף האירוע משמיד את הקלטת מול עיני הקהל. הוא כאמור מסרב למסור פרטים על הצפוי בהופעה, אך מאירועי עבר ידוע כי לקהל יש חלק חשוב ביצירה וכי ישנה הקפדה גדולה על מסגרת הזמן בה מתרחש המופע, כאשר זמני פתיחת ונעילת הדלתות קבועים.

באתר הרשמי של הפרויקט, כתב היוצר הבריטי עשרה דברים על ה-17: מדובר במהקלה, שעושה מוזיקה ללא מילים, קצב או מלודיה, וחוגגת זמן, מקום ואירוע. ב-17 יש זמרים שונים בכל הופעה, זה יכול להיות כל אחד, מכל גיל ומכל מקום ואתה. ה-17 מעולם לא הוקלטה למען הדורות הבאים, היא לא תושמע בטלוויזיה, ברדיו או באינטרנט. ל-17 אין קהל, פרט למשתתפים והיא מקדמת בברכה את העתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully