וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: מנה כפולה של ראסל ברנד

10.4.2011 / 17:57

הקומיקאי הבריטי צועד בצמרת עם שני סרטים בכיכובו - "הופ ארנב", ששמר על הבכורה, ו"ארתור", העיבוד המחודש לסרט האייטיז שתפס את הסגנות, אבל עם מספרים מאכזבים

אם יצור מהחלל החיצון היה נוחת היום בכדור הארץ ומתבונן בטבלת שוברי הקופות, הוא עלול היה לחשוב כי ראסל ברנד הוא האליל הכי אהוב בארצות הברית. אחרי הכל, שני המקומות הראשונים בצמרת שייכים למוצרים בכיכובו של הקומיקאי הבריטי החצוף, הישג שמעט שחקנים אמריקאים אי פעם היו יכולים להתגאות בו.

אך מרשים ככל שייראה ההישג על הנייר, מדובר באשליה אופטית בלבד. במקרה אחד, הסרט של ברנד הוא אמנם להיט, אבל אין לבדרן כל קשר להצלחתו. במקרה האחר, הסרט שלו אמנם תפס את הסגנות, אבל עשה זאת הודות לתחרות חלשה ועם מספרים מאכזבים, ולכן לא ראוי להיחשב להצלחה.

הלהיט הוא "הופ", קומדיית הפסחא שמערבבת בין אנימציה ושחקנים בשר ודם, למשל ברנד. הסרט ממשיך לצעוד בצמרת שבוע שני ברציפות, והפעם עם הכנסות של 21.7 מיליון דולר, מה שהעלה את מאזנו הכללי ל-68.2 מיליון דולר. הסרט מושך את קהל המשפחות מסיבות רבות, ובהן תזמון יציאתו, הפופולריות הכללית של סרטי אנימציה וניצול נכון של רוח החג, אך קשה לומר שהנוכחות של השובב הבריטי היא אחת מהן. למעשה, אפשר להניח שגם אם ברנרד ראסל היה מופיע בו, הוא היה מרוויח בדיוק אותו סכום.

סיבה נוספת להצלחת "הופ ארנב" היא שיוצריו עמדו בעבר מאחורי סדרת להיטי הענק "אלווין והצ'ימפנקס", עובדה שהם טרחו עתה להדגיש במסע השיווקי המסיבי. כבר אז הם הוכיחו כי בהוליווד של ימינו, הסנאים והארנבים יצירי המחשב חשובים הרבה יותר מהשחקנים, ועובדה זו קבלה עתה משנה תוקף.

עדיף ארנב על נטלי פורטמן

הסברה כי ברנד אינו ניחן בכוח קופתי מתחזקת לאור הישגי הסרט השני והטרי בכיכובו, "ארתור", שבו הוא נאלץ להסתדר בלי עזרתן של חיות מדברות. אז נכון, העיבוד המחודש לקלאסיקה משנות השמונים התייצב בטבלה מקום אחד אחרי "הופ ארנב", אבל הוא עשה זאת במרחק גדול ממנו ועם תוצאות חלשות אפילו יחסית לציפיות הפסימיות – 12.6 מיליון דולר בלבד.

הכישלון של "ארתור" מתעצם כשלוקחים בחשבון כי הוא נהנה מתקציב של 85 מיליון דולר, קמפיין פרסומי אגרסיבי וסוללה של שחקני משנה אטרקטיביים, ובהם הלן מירן וג'ניפר גרנר. אולפני וורנר נסחפו בגל הנוכחי של עיבודים מחודשים לשוברי קופות משנות השמונים, אבל הדיבור סביב הסרט היה שלילי מלכתחילה הטריירלים שלו לא הצחיקו, ומובן כי גם הביקורות הקטלניות לא תרמו בסופו של דבר. בראייה לאחור, אולי כבר היה עדיף ללהק שפן לתפקיד הראשי.

חוץ מ"ארתור", הגיעה לאקרנים בסוף השבוע האחרון קומדיה טרייה נוספת - במקרה זה, מדובר ב"Your Highness", פארודיה פרועה על "הנסיכה הקסומה" ודומיו. מה ההיגיון להפיץ שני סרטים מאותו ז'אנר באותו סוף שבוע? ובכן, בניגוד ל"ארתור", שהצפייה בו הוכשרה לכל הגילאים, הבדיחות הגסות והעירום ב-"Your Highness" עלו לו בהגבלות צפייה, והמחשבה של מפיציו היתה כי הוא ימשוך את הקהל הבוגר שיגיע לאולמות, יתבונן בפוסטרים של שני הסרטים ויאמר לעצמו כי בטח יהיה מצחיק יותר לראות את הנועז מביניהם.

אך בפועל, "Your Highness" נכשל עוד יותר מ"ארתור", והוא נכנס למקום השישי בלבד עם הכנסות של 9.5 מיליון דולרים. השילוב בין הקונספט המקורי, הבמאי המהולל דיוויד גורדון גרין וסוללת כוכבים בסדר הגודל של ג'יימס פרנקו, נטלי פורטמן ואחרים הבטיח להפוך את הפנטזיה המשועשעת לאחד הסרטים המלהיבים של האביב. אך אפילו המבקרים הסבלניים ביותר הסכימו כי מדובר במבוכה שמזכירה ברמתה מערכונים של ערב כיתה.

מעבר לכך, פרנקו הצליח להפוך את עצמו תוך חודשיים מן המאמאי הלאומי לנודניק הארצי, ופורטמן היא אולי ברבורה שחורה נפלאה, אבל לא תרנגולת שמטילה אך ורק ביצי זהב. בתחילת מאי יגיע לאקרנים בארצות הברית "תור" בכיכובה, ואז נדע אם זוכת האוסקר סובלת מחשיפת יתר, או שמא שקרה לה השבוע היה כישלון מקרי.

ועוד בצמרת: גולשת ומתנקשת

בין שתי הקומדיות המאכזבות הללו התמקמו בטבלה שני סרטים טריים נוספים, שדווקא הכניסו מעל הציפיות. בשני המקרים, מדובר בדרמות העוקבות אחר צעירות רבות-תושייה."Hanna" שבמקום השלישי מעמיד במרכזו נערה שאומנה להיות המחסלת המושלמת, והשכיל להביא לאולמות את מעריצי "ניקיטה", "קיל-ביל" ו"קיק-אס" בדרך להכנסות של 12.3 מיליון דולר.

"Soul Surfer" שבמקום הרביעי מציג את סיפורה מעורר ההשראה של גולשת צעירה שהתגברה על פציעה קשה, והצליח למשוך לקופות את המשפחות הנוצריות שאוהבות מעשיות על אמונה וגאולה בדרך להכנסות של 11. מיליון דולר.

בהמשך הטבלה נמצאים שלושה סרטים שפנו גם הם לקהל בוגר: "Insidious", הזוועתון החדש מבית היוצר של אורן פאלי, שמר במפתיע על מומנטום טוב וגרף בסוף השבוע השני לצאתו 9.7 מיליון דולרים, מה שהעלה את מאזנו המצטבר ל-27.1 מיליון דולר והציב אותו במקום החמישי.

"קוד מקור", המותחן הבדיוני של ג'ייק ג'ילנהול שיצא גם הוא בשבוע הקודם, סבל מירידה קצת גדולה יותר בהכנסותיו, והוא מחזיק במקום השביעי עם הכנסות של תשעה מיליון דולרים גם בסוף השבוע האחרון, ומאזן כללי של 28.5 מיליון דולר. את המקום השמיני תופס "ללא גבולות", מותחן הפעולה בכיכובו של בראדלי קופר, שקטף בסוף השבוע האחרון חמישה מיליון דולרים, והוא מגיע לשלהי הקמפיין הקופתי שלו עם הכנסות נאות של 63.7 מיליון דולר.

את הטבלה נועלים "יומנו של חנון 2", שהכניס בסוף השבוע האחרון 4.5 מיליון דולרים והעלה את מאזנו הכללי ל-45.2 מיליון דולר, ו"סניגור במבחן", שאגר בסוף שבוע זה 4.2 מיליון דולרים, ובסך הכל הצטברו בקופתו 45.8 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully