וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לימור לבנת מציגה: אלטרנטיבה לתוכניות הריאליטי

שני גורקביץ'

12.4.2011 / 7:30

שרת התרבות השיקה את "נותנים במה", תוכנית בהיקף של 70 מיליון שקלים לקידום ופיתוח תרבות ביישובי הפריפריה שנועדה "לעמוד מול שיטפון התרבות המזיקה", כלשונה

שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, השיקה אתמול (שני) את "נותנים במה", תוכנית לקידום תרבות ויצירה בפריפריה. לצד הגדלת התמיכה במוסדות הקיימים מדובר בתוכנית דו-שנתית מקיפה עם תקציב כולל של 70 מיליון שקלים. "המטרה היא ליצור אלטרנטיבה של תרבות איכותית לריאליטי, שתהיה אפשרות לתרבות אחרת, שונה, מול השיטפון ההולך והגובר של תרבות מזיקה", אמרה השרה לוואלה! תרבות.

גולת הכותרת של התוכנית הוא פרויקט "נותנים במה", במסגרתו יחנכו מוסדות התרבות הגדולים מהמרכז אמנים בפריפריה מתוך מטרה להקים גופים מקבילים שיוכלו להתקיים באופן עצמאי ולהוות אלטרנטיבה ומוקד משיכה אזורי. כך, למשל, יעבדו אנשי להקת המחול בת שבע עם רקדנים בדימונה ובנתיבות על מנת להכשירם להקמת להקת מחול מקומית שתוכל לעמוד בפני עצמה ולשתף פעולה עם קבוצות אחרות.

זיווגים מקבילים צפויים בין אנשי סוזן דלל לרקדנים באילת ובין להקת בת דור לרקדנים בקרית מלאכי ובאשקלון. תיאטרון הקאמרי יפעל עם קבוצות תיאטרון באופקים וקרית שמונה, תיאטרון בית לסין - עם אנשי עמק המעינות, ותיאטרון הבימה - עם תושבי שדרות ומעלות תרשיחא. אנשי האופרה הישראלית יפעלו באופן דומה בקרית גת, קרית אתא ונהריה וכן נציגי סימפונט רעננה ישתפו פעולה עם מוזיקאים החיים ופועלים בערד ובטירת הכרמל.

"הכישרונות מהפריפריה ימצאו מקום במרכז הבמה"

לזיווגים בין מוסדות התרבות והיישובים השונים אחראים המוסדות עצמם, שהצביעו על קבוצות יוצרים עמן היו רוצים לעבוד ולטפח. משרד התרבות יממן את העבודה המקצועית המשותפת של גופי התרבות והקבוצות המקומיות לכל אורך שנת הפעילות, כאשר בסופה יופק פסטיבל "נותנים במה", במהלכו יועלו בתל אביב כל היצירות והמופעים שנוצרו במסגרת הפרויקט. הפרויקט עצמו יימשך שנתיים כך שהקבוצות המקומיות שישתתפו בו יוכלו בסופו גם להיות זכאיות לפנות לקבלת תמיכה ממשרד התרבות, מתוקף תקנות התמיכה הקבועות בחוק.

"מדובר בפרויקט שגייס את מיטב הכוחות האמנותיים בישראל לטובת הצמחת הכישרונות המקומיים וליווי של היצירה העצמאית שלהם", אמרה לבנת. "אני מאמינה שפרויקטים מסוג זה יחוללו שינוי אמיתי ויגרמו לכך שהכישרונות בפריפריה ימצאו את דרכם ומקומם במרכז במת היצירה הישראלית".

"לילה לבן" ממטולה עד אילת

מלבד תוכנית הדגל, היוזמה שתורגש באופן המיידי ביותר תתקיים ביום העצמאות, כאשר 43 אתרי מורשת לאומית בכל רחבי הארץ ייפתחו בחינם לציבור. זאת מתוך מטרה להחזירם למפת האירועים והתרבות לחג, וכן לחזק את היישובים סביבם.

במסגרת חיזוק ועידוד היצירה המקומית, יממן משרד התרבות בשיתוף פעולה עם מרכז השלטון המקומי אירועי "לילה לבן" באשדוד, טבריה ובאר שבע, במסגרתם יהיו בתי העסק ומקומות הבילוי פתוחים כל הלילה, וכן ייערכו הופעות ומסיבות בכל רחבי הערים הללו.

מלבד זאת, נכללות במסגרת הפרויקט יוזמה להקמת פסטיבל סרטי ילדים ונוער בשדרות, פסטיבל קולנוע בסינמטק נתיבות ופסטיבל קולנוע בנצרת. יוזמה נוספת היא ייסוד פסטיבל אנימציה וקומיקס במגדל העמק, בדומה לזה המתקיים כבר שנים בסינמטק תל אביב. במסגרת התוכנית ישתפו פעולה אנשי הסינמטק בתל אביב עם נציגי מגדל העמק, כדי ליצור פסטיבל שיציג את מיטב היצירה המקומית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

נשות המגזר החרדי - היכונו לחממת הקולנוע שלכן

במסגרת התוכנית תגדל התמיכה במוסדות התרבות הקיימים בפריפריה ב-22 מיליון שקלים במשך שנתיים. התקציב הכולל של התוכנית למעשה גדול בכ-50% כיוון שלרוב המהלכים מתווספים כספים מהשלטון המקומי, ומשרדים ממשלתיים שיתמכו בחלקים כאלו ואחרים המשיקים להם.

במסגרת התקציב מובטחות גם עשר מלגות קיום שיוענקו לאמנים שיעברו לפעול בפריפריה, כאשר מרכזי השלטון המקומי יממנו את עלות המגורים ואילו משרד התרבות יספק להם מלגת קיום חודשית של 5,000 שקלים. במקביל, יפעל המשרד להקמת שני מרכזי פרינג' בפריפריה, בנוסח דומה לפרויקט מעבדתרבות שהחל בדימונה, נצרת ועכו לפני כשלוש שנים. במקביל יתווספו עוד שלושה תקנים לפרויקט "אמן מורה" ושני תקנים לפרויקט "אמן בקהילה". בנוסף תוקם חממת קולנוע בירושלים שתפעל לעידוד יצירה בקרב נשות המגזר החרדי, וחממת קולנוע בחצור הגלילית.

שני פרויקטים נוספים במסגרת התוכנית הם ניוד מופעי "פסטיבל ישראל" ופסטיבל חיפה לתיאטרון ילדים ליישובי הפריפריה וכן, הענקת מלגות תמיכה ל-50 סטודנטים מהפריפריה שלומדים בבתי ספר לאמנויות, שנמצאים רובם ככולם במרכז או בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully