וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "ריו" ניצח את "צעקה 4"

17.4.2011 / 16:14

סרט האנימציה, שכבר הופץ בארץ בשבוע שעבר, תפס את הבכורה עם הכנסות יפות של 40 מיליון דולר. הפרק הרביעי של סדרת האימה הסתפק בסגנות מאכזבת עם 19.2 מיליון דולר

בסוף השבוע האחרון חזתה התעשייה במשהו שלא קרה כבר מזמן: קרב ראש-בראש פוטנציאלי בין שני סרטים כבדי משקל שהתיימרו להתגלות כאירועים קולנועיים ובסופו של דבר גם להכניס לכל הפחות מעל מאה מיליון דולר.

מדובר ב"ריו", שפנה בעיקר לילדים וב"צעקה 4", שכיוון בראש ובראשונה לנערים. כצפוי, ידו של הסרט הילדותי יותר היתה על העליונה, אבל גם הוא לא הרשים במיוחד. כך או כך, סוף שבוע זה היה עדיף מבחינה כלכלית על תקופת הזמן המקבילה בשנה שעברה, שבה כאבה הוליווד את הכישלון המסחרר של "קיק-אס".

בניגוד לטראומת 2010, השנה הסרט שתפס את הבכורה בשבוע השני של אפריל לא עשה בושות - "ריו" נכנס למקום הראשון עם הכנסות של 40 מיליון דולר, ואלה נתונים טובים בהתחשב בתזמון יציאתו ולאור תקציבו הנמוך יחסית. זה גם הספתח הכי חזק שאיזשהו סרט רשם השנה, אבל צריך לזכור שבארבעת החודשים האחרונים השוק לא ממש התכבד בלהיטי-ענק פוטנציאליים.

"ריו" הופץ כבר בשבוע שעבר ב-55 מדינות ברחבי העולם, ובהן ישראל, וברובן קצר מספרים יפים גם כן. לפיכך, אפשר כבר להכריז עליו כהצלחה כלכלית - אם כי קשה להאמין שבשורה התחתונה הוא יעמוד בשורה הראשונה של להיטי האנימציה.

כך או כך, ההישגים של "ריו" טובים בהרבה מאלה של "צעקה 4", שהסתפק בסגנות ועוד עם 19.2 מיליון דולר, בלבד קצת פחות מהתחזיות הפסימיות ביותר. הפרק הרביעי בסדרת האימה נתמך במסע שיווק רצחני, וההנחה של מפיקיו היתה כי השילוב בין ילדי הניינטיז שכמהים לקצת נוסטלגיה ובין בני הדור הצעיר יותר שנופלים כטרף קל בידי כל זוועותון מפומפם היטב יספיק כדי להפוך את הפרק הרביעי להצלחה בסדר הגודל של שני הפרקים הראשונים.

אך בסיכומו של דבר, כפי שטענו רבים מן המבקרים, התגלה כי "צעקה 4" מתקשה להוכיח את הרלוונטיות שלו, והסרט עורר תגובות פושרות מפה לאוזן ואגר לקופתו סכומים מאכזבים, שאף מטילים צל על התוכניות המגובשות להפיק פרקים נוספים בסדרה.

למה רע להיות נוצרי?

האמת היא כי החדשות הקופתיות הטובות של סוף השבוע, והסיבה לכך שבסך הכל האולפנים יכולים להיות מרוצים מן המאזניים השבועיים שלהם, היא לאו דווקא הביצועים של המוצרים הטריים, כי אם המומנטום של הסרטים שהופצו כבר בשבוע שעבר. וכך, למרות התחרות מצד "ריו", השכיל "הופ ארנב" להכניס 11.1 מיליון דולר, והוא ניצב במקום השלישי עם מאזן מצטבר של 82.6 מיליון דולר - נתונים טובים בעיקר בהתחשב בעובדה שהוא מוקרן בגרסה דו-ממדית בלבד, ולכן מפיציו לא יכולים לעשוק את הקהל במחירי הכרטיסים.

לעומת זאת, בזירה הבינלאומית מצבו של "הופ ארנב" אינו מזהיר. הסיבה העיקרית לכך היא שהוא מעמיד את ארנב חג הפסחא במרכז העלילה, ודבר זה מרחיק את הצופים במדינות שאינן בקיאות בארנבים שכאלה, ישראל למשל. וכך, "ריו" הכניס ברחבי העולם כבר 92 מיליון דולר, בשעה שמאזנו של "הופ ארנב" עומד על כרבע מכך - 21 מיליון דולר בלבד. זה המחיר של עשיית קולנוע נוצרי.

ואם כבר מדברים על סרטים נוצריים, הרי ש-"Soul Surfer" דרמת הספורט רבת ההשראה שפנתה בהצלחה לקהל המאמינים בניסים בסוף השבוע הראשון שלה, שמרה על מומנטום מעולה גם בשבוע השני להפצתה. בהתאם לזאת, היא עומדת במקום הרביעי עם הכנסות של 7.4 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 19.9 מיליון דולר. זהו הישג נהדר בהתחשב בתקציבו הנמוך של הסרט, אם כי יש לזכור שבדיוק כמו "הופ ארנב", גם דרמת הגלישה הזו לא יכולה לבנות על ההכנסות מעבר לים.

שני סרטים נוספים ששמרו על מומנטום מעולה הם מותחן הפעולה "Hanna" שניצב במקום השישי עם הכנסות של 7.3 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 23.3 מיליון דולר, ומותחן האימה "Insidous", מבית היוצר של הישראלי לשעבר אורן פאלי ("פעילות על-טבעית"), שהתמקם שביעי עם הכנסות של 6.8 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 36 מיליון דולר - בערך פי 36 מתקציבו.

הכישלונות של פורטמן, רדפורד ובראנד

לעומת זאת, בהמשך לספתח הכושל שלו, סבל "ארתור" עתיר התקציב מצניחה חופשית בסוף השבוע השני להפצתו, והוא נפל למקום השישי עם הכנסות של 6.9 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 22.3 מיליון דולר. סביר להניח כי בקרוב ייעלם הסרט בכלל מהעשירייה, והניסיון להחיות את הקומדיה הקלאסית משנות השמונים בעזרתו של ראסל ברנד יתחוור כאחד מן המשגים הכלכליים הגדולים של האביב.

בשלהי הטבלה אנו פוגשים את "קוד מקור", שהולך ודועך ועתה ניצב במקום השמיני עם הכנסות של 6.3 מיליון דולרים בסוף השבוע אחרון ומאזן כללי של 36.9 מיליון דולר, ואת "Your Highness", הקומדיה שהצליחה להתרסק בעוצמה עוד יותר גדולה מאשר "ארתור". וכך, הפארודיה על "הנסיכה הקסומה" ודומיו בכיכובם של נטלי פורטמן וג'יימס פרנקו קטפה בסוף השבוע 3.9 מיליון דולרים בלבד, והיא סוגרת את העשירייה עם מאזן כללי עלוב של 15.9 מיליון דולר.

שמות גדולים אפשר למצוא גם בסרט הטרי שהשתחל בקושי למקום התשיעי - מדובר ב"The Conspirator", דרמה של רוברט רדפורד בכיכובם של רובין רייט וג'יימס מקאבוי, החושפים את ההתרחשויות האפלות שלאחר רצח לינקולן. זוהי מסוג היצירות שיושבות בול על עונת האוסקרים, וברור לך שאם מפיצים אותן אחרי ינואר, אז סימן שמשהו לא בסדר איתן. ואכן, "The Conspirator" זכה לכתף קרב מן המבקרים, והכניס 3.9 מיליון דולרים עם ממוצע חלש של ארבעת אלפים דולר לאולם. בקצב הזה, למרות שמו של רדפורד הוא גם לא יזכה להפצה מסחרית בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully