וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוקאביב 2011: המלצות המערכת

11.5.2011 / 16:30

מאיגי פופ ועד נשים חרדיות שעושות קולנוע, מפסיפס עולמי ועד גרפיטי - קבלו את הסרטים המובחרים בפסטיבל הבינלאומי לקולנוע דוקומנטרי

פסטיבל הסרטים הדוקומנטריים "דוקאביב" נפתח גם השנה ומזמין אתכם לחגיגה בינלאומית של סרטים תיעודיים מכל העולם. במסגרת האירוע יתקיימו שתי תחרויות - אחת ישראלית ואחת בינלאומית - ותחרות דוקוצ'לנג' ליצירת סרטים בחמישה ימים, בנוסף יהיו מסגרויות נושאיות שבהן יוקרנו סרטים על אמנות, ספורט, אוכל, מוזיקה ועוד. מתוך המבחר העצום, הנה המומלצים של חברי וואלה! תרבות.

החולמות

בימוי: אפרת שלום דנון

למה "החולמות" הוא הסרט המסקרן ביותר בפסטיבל? דמיינו לעצמכם קבוצת נשים שמעולם לא צפו בסרט קולנוע כלשהו ושיום אחד מחליטות לקחת מצלמה ליד ולהפיק, לביים ולשחק בסרטי קולנוע משל עצמן. לא יאמן. כל זה מתרחש בלב המגזר החרדי המתעורר. רוחמה ותקווה, מורה ופיאנית חרדיות מירושלים, מחליטות להגשים חלום ולעשות קולנוע, כמו בסרטים.

אפרת שלום דנון יצרה כאן דיוקן קולנועי פיוטי ויפהפה. מחקו כל מה שאתם יודעים על "מהפכות נשיות בעולם החרדי", זו לא עוד כתבת חדשות צעקנית. זהו סרט אמנותי, נבון, מרגש ומעורר מחשבה על כוחה של אמנות וכוחם של חלומות.

(שהרה בלאו)

מועדי הקרנה:

15/5, 18:30, סינמטק תל אביב
20/5, 12:00, בית ציוני אמריקה

Search and Destroy: Iggy and the Stooges Raw Power

בימוי: מורגן נוויל

"הם אולי יגעילו אתכם ויש סיכוי שלא תוכלו לקלוט אפילו תו אחד מהמוזיקה שלהם, אבל הם ללא ספק הסאונד והמראה של העתיד". במשפט המיתולוגי הזה של העיתונאי לסטר בנגס נפתח הסרט אודות איגי פופ והסטוג'ס - וליתר דיוק על אלבומם השלישי של הלהקה הענקית הזו - ואין מתאים ממנו כדי לתמצת את הסיפור כולו. מורגן נוויל, במאי ותיק של ביוגרפיות מוזיקליות, אירגן 45 דקות שמספרות כמעט כל מה שאפשר על יצירת המופת הזו, שעוד מעט יעברו 40 שנים מאז יצאה והיא נשמעת כמו שאיגי פופ נראה - פשוט מעולה.

הסרט עצמו אמנם לא מחדש יותר מדי על מה שסופר בראיונות ובביוגרפיות, אבל הוא נקודת פתיחה נפלאה כדי להכיר את המורשת החשובה של איגי והסטוג'ס לרוקנרול. ובכלל - סרט תעודה מוזיקלי על איגי פופ זה פחות או יותר הדבר הכי טוב שאפשר לעשות בכל ערב נתון.

(עינב שיף)

מועדי הקרנה:

13/5, 22:30, סינמטק תל אביב
20/5, 20:00, סינמטק תל אביב

החיים ביום אחד

בימוי: קווין מקדונלד

האם אתם זוכרים מה עשיתם ב-24 ביולי 2010? רוב הסיכויים שהיה זה יום ככל הימים, אבל לכל מי שלקח חלק בפרויקט היוטיוב הגדול ביותר עד כה, במסגרתו תיעדו גולשים מרחבי העולם את היממה שלהם באותו היום ושלחו לאתר, ה-24 ביולי 2010 הוא יום מיוחד. הסרט "החיים ביום אחד" הוא למעשה מלאכת עריכה מורכבת, חכמה, מצחיקה ומרגשת של כל הקטעים האלו בהם נראים אנשים שונים מקצוות שונים של הגלובוס, שחווים את אותו היום ובמקביל גם מתקיימים במציאות שונה לגמרי האחד מהשני.

הסרט הזה מבהיר יותר מתמיד עד כמה העולם הוא מקום מגוון, עשיר, טרגי ומשמח בו זמנית. קווין מקדונלד, הבמאי זוכה האוסקר, והאחים רידלי וטוני סקוט, שהפיקו את הסרט, מצליחים לספר סיפור על העולם שלנו מבלי ליפול לקלישאות ולמובן מאליו. בסופו של עניין הסרט הזה יגרום לכם לשמוח שאתם בחיים ולוקחים חלק ביקום המורכב הזה, אפילו כגרגיר אבק.

(לילך וולך)

מועדי הקרנה:

12/5, 20:00, סינמטק תל אביב
14/5, 22:00, סינמטק תל אביב
21/5, 22:00, סינמטק תל אביב

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

Blank city

בימוי: סלין דנהר

לפני שהוא נקרא אינדי, הקולנוע האמריקאי הלא אולפני היה קודם כל זירת אנדרגראונד מטונפת, רוויית יצרים, מסויטת ומאד מאולתרת. כל זה התרחש בלואר איסט סייד של ניו יורק בין הסבנטיז לאמצע האייטיז, אזור שהיה מסוכן כמו זירת קרבות, מלא בפורצים, נרקומנים, כנופיות רחוב וסתם אנשים עם עיניים גדולות, הכל לפני שהפך לפנינת הנדל"ן הסטרילית של היום. בין כל אלו היו כמה אנשים צעירים ורזים על ספיד שאו שהיו בלהקה או שעשו סרטים. או את שניהם.

סרטה של סלין דנהר מספר את הסיפור של קולנוע אנדרגראונדי אמיתי עם טיפוסים מטורפים כמו עמוס פו, ג'ון ווטרס, ג'ים ג'רמוש, ניק זד ולידיה לאנץ', ומתעכב על הקשר בין הקולנוע הניסיוני של היוצרים שבדרך כלל לא ידעו מה הם עושים לבין עמיתיהם שעשו פאנק בערך באותה הדרך. סטיב בושמי, דבי הארי (לוהטת מתמיד), ת'ורסטון מור מסוניק יות' והרבה בוהמיינים מקצועיים אחרים לא רק מדברים אלא גם מראים (בכל זאת סרטים) את הימים האחרונים של ניו יורק בתור עיר שחיה ויוצרת לשם האמנות ולא לשם צריכתה כמוצר.

(איל רוב)

מועדי הקרנה:
17/5, 21:00, נמל מזח תל אביב
20/5, 20:00, בית ציוני אמריקה
21/5, 22:00, בית ציוני אמריקה

Exit Through the Gift Shop

בימוי: בנקסי

"זה לא 'חלף עם הרוח', אבל בטח יש איפשהו בו איזה מוסר השכל", אומר אמן הרחוב הבריטי בנקסי בפתיחת סרטו "Exit Through the Gift Shop". העלילה עוקבת אחר ת'יירי גוואטה, מהגר צרפתי שגר בארצות הברית ובדרך לא דרך הופך לאמן גרפיטי מצליח בשם מיסטר בריינווש. הסרט זכה לביקורות משבחות מקיר לקיר, קיבל מועמדות בטקס פרסי האוסקר האחרון וגרר ספקולציות באשר לשאלה האם מדובר בדוקומנטרי אמיתי או תעלול נוסף של בנקסי.

אבל אחרי שמורידים את כל השמות המפוצצים, השערוריות וההייפ מדובר בסרט כיפי, קצת ארוך, אבל כזה שנותן הצצה מענגת במיוחד לעולם הגרפיטי ואמנות הרחוב. עם צילומים היסטוריים של כמה מאמני הרחוב הידועים והחשובים ביותר בעשורים האחרונים, מדובר למעשה במבוא מצוין לכל מי שתמיד אהב את היצירות שצצות מדי לילה ברחובות העיר אבל לא ידע לשאול.

(שני גורקביץ')

מועדי הקרנה:

19/5, 22:00, סינמטק תל אביב
20/5, 22:00, סינמטק תל אביב
21/5, 20:00, סינמטק תל אביב

דוקאביב, הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע דוקומנטרי, 12-21/5/11, בסינמטק תל אביב, בנמל תל אביב ובאולמות הקרנה נוספים בעיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully