וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה שהילדים אוהבים 112

אלון עוזיאל

18.5.2011 / 16:00

די ג'יי שאדו חוזר לעצמו, קאט קופי בדרך לכאן והמוזיקה של האנשים הכי שחורים בעולם - הכל בקאסט השבועי שמסכם את השירים החמים של הרגע ברשת

.

DJ Shadow / I Gotta Rokk - 00:00

די ג'יי שאדו בגני התערוכה. נמרוד סונדרס
חזר לעצמו. די ג'יי שאדו בישראל/נמרוד סונדרס

עזבו אתכם מהאלבום הקודם והלא מלהיב של דיג'יי שאדו - זו היתה ההופעה המשמימה של האיש בתל אביב שגרמה לנו לשכוח את כל העבר הבאמת מפואר שלו. מילא הקהל הסחי ונטול החוש האסתטי שהגיע לשמוע את אותו, מה שהיה מטריד זה שהוא השמיע לו בדיוק את הדברים המשעממים שהוא רצה לשמוע. כבר אפשר היה לחשוב שזהו, איבדנו עוד איש מוכשר לטובת הסתמיות. אלא שעכשיו הגיע אי.פי חדש של הצל מאזור המפרץ ושיר הנושא ממנו הוא קטע מבריק, דורסני, אלים ומעניין, עם ווייב של היפ הופ נסיוני מפעם וכל מני שטיקים עכשווים שעוד לא נמאס מהם.

Zomby feat. Panda Bear / Things Fall Apart - 06:25

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החבר שעוזר להרים את פנדה מהשעמום. Zomby/מערכת וואלה!, צילום מסך

איך אפשר להעביר לפנדה בר את המסר "תעשה יותר מוזיקה אלקטרונית, תעשה יותר מוזיקה אלקטרונית, תעשה יותר מוזיקה אלקטרונית"? בכל פעם שהוא משתתף במשהו שכולל ביטים ממוחשבים - בתוך ומחוצה לאנימל קולקטיב - אנחנו מקבלים קטעים מדהימים שאי אפשר בכלל לתאר במילים.

The Miracles Club / Light of Love (Cut Copy Re-vision) - 09:14

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אנחנו פה בשביל שתוכלו לדבר עליהם. מיראקלז קלאב/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברור שזה ממש משמח שקאט קופי מגיעים לארץ ביוני, אבל לא ברורה הבחירה לזרוק אותם לתוך מועדונים כמו הזאפה והבארבי, כאילו שהיו להקת גיטרה-באס-תופים שהקהל אמור לבהות בה בדחיסות. הרי למרות שקאט קופי מגיעים מעולם האינדי, המוזיקה שלהם צריכה בכלל להתנגן במועדונים - הם הרבה יותר מתאימים למסיבה מאשר לסתם הופעה גנרית שלא תיתן להם לשחרר את אווירת האקסטזי שמתפרצת ברימיקסים כמו הנ"ל. טוב נו, יש אנשים שאומרים שצריך להתרכז בחצי הכוס המלאה - העובדה שהם באים - ואולי לשם שינוי כדאי לנסות להקשיב ליצורים נטולי הסטנדרטים שטוענים כך.

SebastiAn feat. M.I.A. / C.T.F.O. - 15:38

M.I.A. Taylor Hill, GettyImages
אני? אני רק אורחת פה. MIA/GettyImages, Taylor Hill

"Total", אלבום הבכורה של סבסטיאן, דלף והוא בעיקר מעורר פיהוק. שוב הלייבל אד בנגר מסרב לצאת מגבולות 2007, עוד פעם צלילים שנעשו באמת טוב רק על ריליס אחד של ג'אסטיס ועוד פעם הרצון של כל מני בלוגרים נטולי חזון לשחק אותה ערסים צרפתיים. לפחות בשיר ש-M.I.A מתארחת בו יש קצת חן - בעיקר בגלל שכל דבר שמתקיף אנשים שלא יודעים להיות צ'יל עובד טוב. אתם יודעים מי אתם, יו אנצ'ילד פאקרז.

Elektrisk Gonner / Uknowhatiwant - 18:30

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יודעים להתעסק במה שחשוב - ציצים. אלקטריסק גונר/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות שאלקטריסק גונר מקנדה, גם הם תקועים בעולם העתיק של אד בנגר ואין ספק שאל הלייבל הזה הם שואפים להגיע. אבל אפשר לוותר להם ולהודות שהם עושים את הבלוג-האוס שלהם (ככה קראו לזה כשזה היה רלוונטי) בדרך הכי מוצלחת שאפשר. אה, וגם בגלל שבקליפ של השיר הזה יש המון סוגים שונים של ציצים חשופים. כאילו, ממש המון.

Ariel Pink's Haunted Graffiti / Fright Night (Dam Funk Remix) - 22:15

Ariel Pink's Haunted Graffiti. Karl Walter, GettyImages
עדיף מאוחר וכאלה. Ariel Pink's Haunted Graffiti/GettyImages, Karl Walter

לא ברור איך הג'י-Fאנק של דיים פאנק לא התאחד עד היום עם הFאנק הפסיכדלי של אריאל פינק. אבל אתם יודעם מה אומרים - עדיף מאוחר וכאלה.

Greatest Hits / L Train Girl - 26:40

השיר הנ"ל של גרייטסט היטס כבר מסתובב זמן מה בכל מיני גרסאות, ולמרות שהוא לא קיבל את מעמד להיט האינדי-Fאנק שמגיע לו, כשמנגנים אותו בחלל עם אנשים, אפשר להרגיש שמתחילה איזשוהי תנועה קולקטיבית מסויימת. בשבוע שעבר הגיע הקליפ של השיר, ובהתחלה שלו יש בו אפילו את מייקל סרה. אז נכון, לא ממש ברור מה הוא עושה שם ואיך הוא קשור, אבל אפשר לקוות שילד הפוסטר הזה יביא את גרייטסט היטס לתודת האנשים שעד היום לא היו מודעים לקיומם.

Junior Boys / Second Chance - 29:52

Junior Boys. Creative Commons
זה לא הם, זה אנחנו. ג'וניור בויז/Creative Commons

ג'וניור בויז תמיד נשמעו בסדר, אבל לא משהו שהוא מעבר לגרסה אנמית ועליזה יותר של הוט צ'יפ. עם הדליפה של "It's All True", האלבום החדש שלהם, ההייפ מתחיל להתבהר. חבר אחד אמר שזו להקה שצריך להתבגר קצת בשבילה, כי הכל בסאונד שלהם כל כך מהודק ושלם, ואין בהם שום דבר פרום או פרוע. אפשר לקוות שהוא צודק ושבכל זאת, לא נצטרך להפסיק לאהוב בנות או משהו.

Thieves Like Us / You and I - 35:09

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוד צעד בדרך לניו אורדר. Thieves Like Us/מערכת וואלה!, צילום מסך

ת'יבז לייק אס הם כבר בתקן של חביבי המדור - כל מה שהם מוציאים ממש מוצלח, וכזה הוא גם האי.פי החדש שלהם, "Your Love Runs Still", ממנו כבר שמענו כאן את שיר הנושא לפני כחודש. ב-"You and I" הלהקה מתקרבת עוד כמה צעדים אל הלהקה שמשיר שלה הם לקחו את השם, ניו אורדר, ובמקביל, שרים שוב ושוב שורה של פוסיז - "אני אוהב אותך ואני חושב שזה רציני". תגדלו ביצים יא רכיכות.

Wise Blood / Penthouse Suites - 40:19

Wiseblood. oger Kisby, GettyImages
אין מילים. Wise Blood/GettyImages, oger Kisby

כל שיר של ווייז בלאד נשמע אחרת לגמרי ממשנהו, כשהמכנה המשותף היחידי ביניהם הוא שאי אפשר להסביר במילים אף אחד מהם. זה פשוט ממש יפה ועם מילים שקורצות לתאוות ההצלחה של אמני היפ הופ.

Memory Tapes / Wait In The Dark - 42:46

Memory Tapes. Gary Wolstenholme, GettyImages
פשוט תשכחו ממה שהיה כאן קודם. Memory Tapes/GettyImages, Gary Wolstenholme

וואו וואו וואו. שכחו מכל מה שממורי טייפס עשו עד היום - השיר הזה, שלא ממש קשור לצ'ילווייב מהחומרים הישנים של ההרכב, הוא הדבר הכי מקסים ופסטורלי שאי פעם יצא מהם. חשוב לומר כאן שוב - וואו.

JJ / No One Can Touch Us Tonight - 47:16

JJ. Creative Commons
שק של שמחת חיים מאופקת. JJ/Creative Commons

ג'יי ג'יי הוציאו סינגל כפול להורדה חינמית והשיר הנ"ל שלקוח ממנו, הוא שק של שמחת חיים מאופקת, שממש מנסה להתפרץ מתוך הביט הדאבי והיחסית איטי שמאפיין את רוב הריליסים של הצמד.

Old Tapes / Farewell - 51:49

אולד טייפס הם שלישיה אמריקאית עם זמרת עדינה ושברירית שנקראת פשוט "ליסה" - שזה קצת כמו "ריטה", רק עם טוויסט אנגלוסקסי. "Farewell" זה השיר הראשון שלהם שבלט (עד שנמצא הסאונדקלאוד, בו יש עוד כמה) והם קצת מזכירים בו את Azure Ray, או יותר את איך שאזורי ריי היו צריכות להשמע ב-2011 אם הן לא היו מתחילות לעשות מוזיקה ממש גרועה.

Cults / Make Time - 55:21

The Cults. Michael Heiman, GettyImages
איפה אתם ברשת? Cults/GettyImages, Michael Heiman

האלבום המצופה של קאלטס יגיע ביוני, אבל בינתיים ההייפ ממשיך לגדול. באופן שקשה להסביר, הצמד מקבל הרבה יותר חשיפה במגזיני פרינט (רולינג סטון, NME, פיידר, ספין ועוד כמה) מאשר בבלוגים ובאתרי המוזיקה הגדולים (שגם מתייחסים, אבל פחות באובססיביות) ולא לגמרי ברור מה זה אומר. מה, שקאלטס מיושנים כמו הפרינט? זה הרי לא נכון, האינדי-פופ שלהם הוא הכי 2011 בעולם. יודעים מה? זה בטח קשור לענייני יח"צ ותאגידים וכסף וחליפות - אלה מתקשים להתקדם.

Serengeti / Ha-Ha - 58:17

בכל פעם שאנחנו שוכחים מהקיום של הלייבל אנטיקון, הם קופצים ומציגים איזה ראפר שעושה היפ-הופ סופר מיוחד בגישה קצת שונה ממה שלמדנו להכיר.

Webstar feat. Nicki Minaj / Bought the Bar - 60:51

Webstar. Slaven Vlasic, GettyImages
מה שהערסים אוהבים. Webstar/GettyImages, Slaven Vlasic

ניקי מינאז' מתארחת אצל וובסטאר לקטע היפ הופי ערסי שנשמע כמו משהו שבנגלדש (האחראי על "אה מילי" של ליל ויין) הפיק.

Lil B / Still Cooking - 64:07

Lil B. Isaac Brekken, GettyImages
_________הכניסו את הקללה האהובה עליכם, ממילא אין לה משמעות. ליל בי/GettyImages, Isaac Brekken

אחרי שליל בי סיים עם פרובקציית ה-"אני גיי" שלו, והקדיש שיר כמעט לכל סלב קיים, הוא מביא לנו מיקסטייפ חדש ומצויין, "Bitch Mob Respect Da Bitch Vol.1", בו הוא הוא צועק "סוואג" מיליוני פעם, מבהיר שהוא עדיין מרביץ לבנות ועדיין מבשל קריסטל מת' וקראק, כשהכל תחת המוטו הרגיל שלו - למילים אין בכלל משמעות. תורידו בחינם מהלינק למטה. סוואג. ביץ'. סוואג.

Spaceghostpurrp / Tha Real - 66:50

Spaceghostpurrp מגיע מדרום פלורידה והמיקסטייפ החדש שלו (שאפשר להוריד בחינם גם כן) הוא הדבר הכי אמיתי שאפשר לשמוע. ההפקות איטיות ורפיטטיביות, באווירת "סקרוד אנד צ'ופד" של DJ Screw, המילים לא מבריקות אבל מלאות באלימות, וחצי מהשירים במיקסטייפ מוקלטים בווליום ממש נמוך, כשמדי פעם, בווליום מלא, קופצת איזו נהמה לא ברורה או סתם רעשים מוזרים. בשביל לא להבהיל אתכם, למדור הוכנס דווקא שיר רגוע ורגיל יותר, שנשמע קצת כמו משהו מהאלבומים הראשנים של אאוטקאסט. עם זאת, כדאי להוריד את המיקסטייפ המלא ולהבין מה ככל הנראה האנשים הכי שחורים בעולם שומעים.

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully