וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנשה נוי: ”לבנת לא מספיק מתוחכמת להיות שרת תרבות”

שני גורקביץ'

30.5.2011 / 12:26

מנשה נוי תקף את שרת התרבות על דבריה בפתיחת פסטיבל קולנוע דרום. הנהלת הפסטיבל הביעה תמיכה הן בשרה והן בבמאי ”עדות”, הסרט השנוי במחלוקת

"אנו קוראים לציבור האכפתי לבוא ולהוכיח בהשתתפותו בפסטיבל כי לא תהיה סתימת פיות ליצירה האמנותית בישראל", נמסר היום (שני) מהנהלת פסטיבל קולנוע דרום, בעקבות הסערה שפרצה אמש במהלך דבריה של שרת התרבות לימור לבנת באירוע הפתיחה של הפסטיבל בשדרות. השרה נאמה לפני הקרנת הסרט שפתח את הפסטיבל, "עדות" של שלומי אלקבץ, ואמרה כי הוא "מציג עמדה חד צדדית ומסולפת שאינה תואמת את המציאות".

בסרטו של אלקבץ מציגים שחקנים ישראלים עדויות שנגבו מאזרחים פלסטינים ומחיילים ישראלים. במהלך נאומה של השרה לבנת פרצה מהומה באולם, כאשר רבים קראו לה לצפות בסרט לפני שהיא חווה עליו את דעתה. עם זאת, בתום נאומה עזבה השרה את האולם ונסעה לאירוע ברמת גן.

מהנהלת הפסטיבל נמסר היום כי "השרה לימור לבנת הודיעה זמן רב מראש כי לא תוכל להישאר עקב התחייבויות קודמות. פסטיבל קולנוע דרום הוא במה למגוון הדעות והעמדות ולא יאפשר אינדוקטרינציה והתקרנפות".

"אמי לימדה אותי לצעוק, והיום גם אני צעקתי

חלק מקהל הצופים עזב את האולם במהלך הקרנת הסרט בטענה ש"עדות" מוגזם ושקרי, או פשוט משעמם. בהמשך, יצא מהאולם גם ראש עיריית שדרות דוד בוסקילה ובשיחה עם וואלה! תרבות אמר: "אני צריך ללכת מסיבות אישיות, אבל ראיתי שלוש סצנות ובשלושתן מוצג צה"ל באור לא נכון, מערכת המשפט הישראלית מוצגת באור לא נכון, חיילות צה"ל מושמצות. אני בטוח שאילו היו התרחשויות כאלו במציאות זה לא היה נגמר בלי ועדות חקירה ממלכתיות ואני גאה בחברה הישראלית שמסוגלת לבקר את עצמה".

גם הבמאי שלומי אלקבץ לא שרד את ההקרנה במלואה ונראה יוצא מן האולם. בתום הסרט עלה אלקבץ לבמה ונראה נרגש מאוד. "קשה לשמוח ולהתרגש כמו מהסרטים האחרים שעשיתי", הוא אמר, "לקולנוע יש קסם, הוא יכול לשים לנו זיכרונות בראש, ואני מקווה שמשהו ממה שראיתם יישמר לכם כזיכרון. כשלמדתי לדבר למדתי גם לצעוק. אמא שלי לימדה אותי לצעוק, והיום גם אני צעקתי".

בשיחה עם וואלה! תרבות לאחר הקרנת "עדות", מתח מנשה נוי, המשתתף בסרט, ביקורת על דבריה של לבנת: "היא לא מספיק מתוחכמת כדי להיות שרת חינוך ותרבות, כי אישה מתוחכמת היתה יודעת שלמרות שלימור לבנת היא אישה פוליטית, כרגע היא שרה וזאת התרבות של המדינה שלנו - יש סרטים כאלה וכאלה וכאלה. עכשיו היא כמו מורה אומרת 'יוסי סידר קיבל מאה ושלומי אלקבץ יביא מחר את ההורים'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully