וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריינית רצף: פרישתה של מיקי חיימוביץ' מעניינת אבל לא ממש חשובה

דניאל ירושלמי

6.6.2011 / 13:30

שום דבר לא באמת ישתנה בבוקר שאחרי פרישתה של מיקי חיימוביץ'. כמו מרבית אייטמי החדשות - היא היתה מעניינת, אבל לא ממש חשובה

כמו שמיקי חיימוביץ' יודעת היטב, כל עורך חדשות בטלוויזיה בוחן סיפור חדשותי על פי שלושה פרמטרים: חדש, חשוב ומעניין. על פי רוב, החלק הראשון של המהדורה מורכב מהסיפורים שהם גם חשובים וגם מעניינים – פיגועים ותקריות ביטחוניות, עלייה במחירי הדלק, מאיר דגן מקשקש עצמו לדעת. החלק השני יוקדש על פי רוב לנושאים שהם סתם מעניינים – החל מיעדי תיירות אטרקטיביים, דרך מנהגי ההשתרללות של ריאן גיגס ועד לאלבום חדש לזמר עם יחצ"ן חרוץ.

הבעיה היא שפעמים רבות סיפורים מעניינים מתחפשים לחשובים, למרות שאינם באמת כאלה. קחו לדוגמה את נאום ראש הממשלה בקונגרס: הדברים שאמר בנימין נתניהו לא ישפיעו על חייכם – או על חיי שכניכם מעבר לקו הירוק – במאום. אבל הי, האיש סחט מחיאות כפיים ב-31 מקרים שונים, וגאווה לאומית עושה פלאים לרייטינג.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החינניות והמקוצענות שהביאה שווה הרבה פחות מ-140 אלף השקלים שהמגישה גרפה לכיסה מדי חודש. מיקי חיימוביץ' ויעקב איילון/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרישתה של מיקי חיימוביץ' מהגשת המהדורה של חדשות 10 משתייכת בדיוק לאותה קטגוריה: סיפור מעניין שמתחפש לחשוב. ברור לחלוטין מדוע הסיפור מעניין: מגישה מצודדת שנהפכה חלק אינטגרלי מהאקטואליה הישראלית למשך כמעט שני עשורים משאירה מאחור את הפריים טיים ובעיקר את משכורת העתק ונעלמת מחיינו, לפחות עד הסדרה הבאה על ילדות שמנות, אמהות הרות או ישראלים טובי לב. אלא שאינספור עדויות מוכיחות ששלנטישתה אין כל משמעות. כשחיימוביץ' עצמה הצטרפה ליעקב אילון באיחור של מספר שנים ועזבה את חדשות 2, הציפייה בתעשייה היתה שהאפקט על הננטשים מנווה אילן יזכיר בסדר הגודל שלו פיגוע אטומי קל. רק שבמקומה התייצבה על כיסא המנחה יונית לוי, ומחוגי הרייטינג - כמו פניה של המחליפה - כמעט לא זעו. מעט לאחר מכן נטש גדי סוקניק את העלמה הצעירה שלצדו, וגם הפעם לא היה צורך בפוליגרף כדי לבדוק אם נגרם נזק כלשהו ליערי, דניאל ושות'. אפילו הערוץ הראשון הצליח לשרוד – במושגיו הצנועים, כמובן – את פרישתו של חיים יבין.

הנתונים האלה לא צריכים להפתיע איש. ככל שנקפו השנים, ותעשיית התקשורת צמחה והתנפחה, קריין החדשות מפעם – ההוא שהגיע לאולפן כמה שעות לפני שמונה, עבר על החומרים, העיר הערה או שתיים ואז פשוט הקריא את החדשות מהטלפרומפטר - הוקף בסוכנים ובסקרי דעת קהל שטוענים שבלעדיו אין למהדורה תקומה. ועדיין, הצלחתה של מהדורת חדשות נובעת משילוב בין עבודה מאומצת של כתבים חרוצים, מפיקים אובססיביים, עורכי תוכן, עורכי וידאו ובמאים.

מעל הכל, על הצלחת המהדורה הישראלית אחראים הצופים, וליתר דיוק הרגליהם. מסה משמעותית תלחץ 22 בשלט גם אם ערוץ 10 יפקיד את המהדורה בידיהן האמונות של בר רפאלי ואסתי גינזבורג. מנגד, הורדה של מספר הפסקות הפרסומות השבוע הפחיתה באופן משמעותי את הפער המסורתי בין חדשות 2 לחדשות 10. החינניות והמקצוענות של חיימוביץ' היו עוד מרכיב אחד מני רבים בהצלחה או בכישלון – תלוי בנקודת המבט – אבל המרכיב הזה היה שווה הרבה פחות מ-140 אלף השקלים שהמגישה גרפה לכיסה מדי חודש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצופה הישראלי יבין שהמציאות הישראלית מחורבנת גם בלי מבטה המודאג של המגישה הנאה מיקי חיימוביץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם זהות המחליפה שנבחרה לחיימוביץ', לפחות באחד מימי השבוע, מעידה כי המורשת שהיא משאירה מאחוריה, לכאורה, אינה מחזיקה מים. תמר איש שלום הקרירה מזכירה יותר את המתחרה, לוי, מאשר את החום והחמלה של חיימוביץ'. למען האמת, זו בשורה משמחת. הדיבורים על כך שחיימוביץ' הביאה למסך תכונות נשיות סתם כי עיוותה את פרצופה אחרי כתבות על ילדים אומללים היו שוביניסטיים לא פחות מההערות על מעטה הקרח שאופף את יונית לוי.

אין שום סיבה שנשים שמגישות חדשות יהיו רציניות וחמורות סבר פחות מאשר גברים, ואין שום סיבה לשמוח על כך שבאולפן של אילון וחיימוביץ' שוחזרו הסטיגמות החבוטות על הגבר החזק והאטום והאישה הרגישה והרחומה. בכלל, כל עוד הסורים ממשיכים להסתער על הגדרות, אפשר לסמוך על הצופה הישראלי שיבין שהמציאות הישראלית מחורבנת גם בלי מבטה המודאג של המגישה הנאה באולפן הממוזג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully