וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

40 למותו של ג'ים מוריסון - דן תורן נזכר

דן תורן

27.6.2011 / 13:38

ג’ים מוריסון גרם לילדים להפוך חלום למציאות ולדור שלם לעבור לילות של אושר. במלאת 40 שנה למותו, דן תורן מתגעגע. מיוחד

אבא שלי אחראי להרבה מלהקות הרוק שהכרתי כילד. בקונטקסט הזה תמיד אני אומר שהוא הכיר לי את הביטלס; אבל האמת היא שבזכותו היה לי רומן בן ארבע שנים עם ג'ים מוריסון, מגיל עשר עד 14.

בין השנים 1970-1974 שמעתי כמעט אך ורק את הדורז. מדהים, אבל לא זכרתי את העובדה הזו עד שלא התבקשתי לכתוב על ג'ים מוריסון שלי, שלמותו ימלאו 40 שנה ב-3 ביולי. הצצתי לרגע באתר Allmusic כדי לרענן את זכרוני הדהוי, והופ! כל עטיפות התקליטים של הדורז קפצו לי לפנים.

ריי מנזדק, קלידן הדורז מתגעגע לג'ים מוריסון

ריי מנזרק ורובי קריגר, פליטי הדורז, יגיעו להופעה בישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשפט הכי סקסי להגיד. עטיפת "Waiting for the sun"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשביל נער מתבגר "Waiting For The Sun" זה לא רק העטיפה הכי קולית בעולם ולא רק המשפט הכי סקסי להגיד, זה גם חלק המציאות. לחכות לשמש שתעלה זה משהו שעשינו אני והחברים שלי לא מעט, היינו קוראים לזה לנצח את הלילה, הרבה לפני שלמדנו את הביטוי לילה לבן. לא חשבתי ולו לרגע שאני רוצה להיות שחקן או גיטריסט או זמר. הייתי ילד חולם ובמילים אחרות - פשוט הייתי.

האזינו ל-"Hello, I Love You"

האזינו ל-"We Could Be So Good Together"

הדורז. AP
הייתי שם את "Absolutely Live" ועף. הדורז/AP

האהבה שלי למוזיקה בכלל היתה נקיה מחלומות על העתיד. היא פשוט עזרה לי להתמודד עם אפרוריות היום יום. הערצתי את הדורז בכלל, ואת ג'ים בפרט אבל לא חשבתי ולו לרגע מה אני יכול לקחת ממנו. הייתי שר את המילים ועד היום אני יודע בעל פה שירים רבים, אבל לא עשיתי מזה עניין גדול. אבל הכי אהבתי להקשיב להופעות החיות שלהם. הייתי שם את "Absolutely Live" ועף.


האזינו ל-"Alabama Song"

האזינו ל-"Soul Kitchen"

ג'ים מוריסון מלהקת הדורז. AP
המצלמה עוברת לקלוז אפ, ג'ים נוגע בבמה. אין שם כלום... ג'ים מוריסון/AP

יש סרט הופעה שלהם, לא זוכר איזה, שרואים בו את ג'ים מסתכל על הבמה משמאל למיקרופון, משהו תופס את תשומת ליבו על הבמה. הוא מנסה לדבר עם הקהל אבל הדבר הזה מסיח את תשומת ליבו. הוא חוזר ומתבונן בדבר עד שלבסוף הוא ניגש מתכופף, המצלמה עוברת לקלוז אפ, ג'ים נוגע בבמה. אין שם כלום... ג'ים חוזר למיקרופון ושר את השיר הבא. ואז הבנת שמדובר בעצם בשחקן. אפילו שחקן ענק. כשהוא אומר

,Father I want to kill you"
!!!Mother I want to aaaaaaahhhh"

הייתי מצטמרר כל פעם מחדש.

ג'ים מוריסון. Michael Ochs Archives, GettyImages
מדובר בשחקן. שחקן ענק. ג'ים מוריסון/GettyImages, Michael Ochs Archives

בדיעבד, הבנתי גם שהוא היה אחד מאבות הספוקן וורד, רק שאז לא קראו לזה כך. אבל "American Prayer" היה בשבילי קולנוע אמריקאי מדהים. אני עוד זוכר את התמונות בראש שהיו עולות כשהייתי מקשיב לתקליט המופלא הזה. אגב, זה היה מאוחר יותר, בסוף שנות השבעים, אחרי שג'ים כבר עבר לנגן בג'אם הגדול שבשמיים. אני עדיין מתגעגע.

הדורז וג'ים מוריסון בוואלה! music

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully