וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמקול 110

אמיר אגוזי

30.6.2011 / 7:04

בין חגיגות לילה לבן בתל אביב לעונת המסיבות העמוסה של הקיץ, הקאסט של אמיר אגוזי יסחוף אתכם לרחבה וישאיר אתכם עם לשון בחוץ וידיים באוויר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תסתכלו עליו, נראה כאילו עבר כמה לילות לבנים בחייו. Balawan, מכוכבי פתיחת הקאסט/מערכת וואלה!, צילום מסך

הלילה מצוין בתל-אביב לילה לבן, יוזמה עירונית שהתפתחה בשנים האחרונות בד בבד עם התגברות האכיפה בכל הקשור למקומות הבילוי הליליים. אני לא בטוח מה המשמעות של כך שה"עיר ללא הפסקה" נדרשת למועד מאורגן מלמעלה בשביל להישאר ערה כל הלילה, אבל אם זה לא יעשה את העבודה, המהדורה הנוכחית של רשמקול תנסה לעשות זאת ולהשאיר אתכם על הרגליים עד שעות הבוקר המוקדמות.

אבל שלא תטעו, טרוניות כאלו ואחרות אינן בראש מעיינינו, אלא שהמועד וקונוטציות ה"ערים כל הלילה" שנלוות לו, כמו כמה אירועים ליליים מסקרנים שמתקרבים אלינו במהרה, משמשים לנו אמתלה טובה כדי להביא לכם פודקאסט שדוהר באינטנסיביות כזו כמו שלא אצנו בה כבר זמן רב.

לילה לבן 2011: כל מה שאתם צריכים לדעת

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בא לדחוף לכם אצבעות. לארי הרד/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחר (שישי), 1 ביולי, ייפתח רשמית מועדון הבלוק במשכנו החדש שבתחנה המרכזית החדשה בדרום תל-אביב. על איכות הסאונד יוצאת הדופן של הבלוק בגלגולו הראשון כבר נכתבו הרבה מילים מוצדקות, ואף כי טרם ביקרתי בו בעצמי, אני בטוח שהמשכן החדש ומערכותיו לוקחים את המצוינות הזו לגבהים חדשים. האורח הראשון בסדרת הדגל של המועדון - הלג'נדס, במסגרתה מארח המועדון אגדות מעולם ההאוס ונגזרותיו – יהיה לארי "מר פינגרס" הרד, מחלוצי השיקגו האוס, והיא בעצם ממשיכה מהיכן שהסתיימה סדרה זו בסיבוב הקודם, אז התארחו במסגרתה שמות גדולים כמו דני קריביט (מהליין הניו-יורקי Body & Soul), מודימאן, ג'יילס פיטרסון, טוני המפריז, קני דופ (מצמד המפיקים Masters at Work) ונוספים, כשגם הרד ביקר בה כבר בגלגול הקודם.

את לארי הרד תמצאו בקאסט הזה לקראת סופו, עם "The Sun Can’t Compare" המושלם מ-06', שעל אף חמשת השנים שעברו מאז צאתו - חצי נצח במושגים של האוס וטכנו - ליחו לא נס בכלל. לא רק שהוא עומד בגאון לצד הקלאסיקות הרבות שהוציא הרד עצמו מאז אמצע שנות השמונים – בראשם המנון ההאוס המכונן "Can You Feel It"- אלא אף נראה לאחרונה משתחל לתוך סטים של דור חדש של דיג'ייז שייתכן ואפילו לא חוו אותו בזמן אמת.

כך למשל הופיע ממש לאחרונה במיקס בסדרת פאבריק של הדיג'יי האנגלי העולה Jackmaster, מבעלי הלייבל Numbers (ביתם של Deadboy, Redhino וג'יימי XX), שהוכתר כפריצת השנה של 2010 במצעד של דיג'יי מגזין .

ראיון עם קרייג ריצ'רדס, רזידנט הפאבריק מזה 11 שנה

מיקס וראיון עם ג'קמאסטר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יש מלא דיג'ייז, למה תמונה שלו דווקא? כי הוא פשוט נראה אחלה גבר. מטיאס אגואיו/מערכת וואלה!, צילום מסך

אך הרד אינו האגדה היחידה בקאסט הזה. אליו מצטרפים גם טיריי קופר (שגם ביקר בזמנו בליין), עם ההוצאה המחודשת והמשמחת של "Nuthin Wrong" (במסגרת סדרת האנדרגראונד של הלייבל Mojuba), שבמקור הופיע בשנת 95' בלייבל Dance Mania משיקגו, ושאיכות ההדפסה של רבים מתקליטיו המקוריים ידועה לשמצה. כך כשמדובר בכזו פצצה, הוצאות מחודשות שכאלה הם יותר מברכה. כמו כן, שני קטעים מאת צוות ההפקה של מאסטרס אט וורק – הם קני דופ וליטל לואי ווגה - ממפיקי הדאנס וההאוס החשובים של ניו-יורק ובכלל.

הראשון מביניהם, "The Bounce" האלמותי של Kenlou (קני + לואי), שנח בטבעיות גמורה בין קטעים חדשים של ריקרדו מירנדה והסינגל החדש והמדובר של מאטיאס אגואיו עבור הלייבל קומפקט. מעט מאוחר יותר מופיע גם Deep Inside של Hardrive, פרויקט סולו של לואי ווגה, שלאחרונה זכה לגרסה מעודכנת מאת המפיק הצעיר והמדובר רמדאנמאן (תחת השם Pearson Sound), ומי שנכח במסיבה של אופטימו בפורים לא יישכח את מה שהוא חולל על הרחבה.

הרמיקס של רמדאנמאן ל-"Deep Inside"

רמדאנמאן ברשמקול 85

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מי אמר שאין חומרי קריאה ברשמקול? עטיפת הספר "Retromania" של סימון ריינולדס/מערכת וואלה!, צילום מסך

אותו רמדאנמאן/פירסון סאונד גם הוציא לאחרונה את הקטע "Babeh", תחת השם מוריס דונובאן (כמעין פסבדונים "אסלי" של מפיק האוס מהאולד סקול, וגם עטיפת התקליט היא מחווה לתקליטי עבר), ושלשם השעשוע והעניין, חיברתי דווקא אותו עם הגרסה המקורית של "Deep Inside", כדי לשמוע כמה בעצם השתנה הסאונד והדינמיקה בין הקטעים שכמעט 20 שנה מפרידות ביניהם. התוצאה לשיפוטכם.

התנועה הלוך ושוב הזו בין החדש לישן היא מוטיב חוזר בעולם הדאנס, והפופ בכלל, וממש לאחרונה הוציא עיתונאי המוזיקה החשוב סיימון ריינולדס ספר שלם בשם "Retromania" שמוקדש לתופעה זו. אצלי זה מתחבר גם עם הטרוניות שרואים תכופות בבלוגים ואתרי המוזיקה הספציאליסטים של התחום, כמו הפוסט שהופיע לפני כמה ימים בבלוג המעניין MNML SSGS, שם נטען כי הדאנס והאלקטרוניקה של 2011 הם אכזבה גמורה שאינה מחדשת דבר. על אף שאני לא מסכים עם הטענה הזו, בטוח שלא באופן כה גורף, היא מנוסחת היטב ובוודאי מעוררת מחשבה.

בשביל להמחיש הלאה את עניין הישן-חדש, ציינתי ליד כל קטע שאינו מהשנה את שנת יציאתו, וזה מעניין במיוחד כשמקשיבים לקטע כמו "Given" של MK, בלייבל FXHE (שהוגים כמו "סקסי" רק ב-F) של עומאר S, שכמעט ונשמע יותר ניינטיז מהארדרייב שלפניו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חלוץ רחבה וגם שחקן נשמה. מרטין, שיגיע לישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

ועוד בקושי נגענו בשאר האירועים המסקרנים של העת הקרובה, אז ככה בקצרה: ב-14 ביולי תתקיים מסיבת יום הולדת 7 של האומן 17 בתל-אביב, ובה יתארח ענק הטכנו הבריטי קרל קוקס, בביקור נדיר למדי במחוזותינו; צוות פאקוטק יערכו שתי סדרות של מסיבות בשבועות הקרובים (כפי שהם בד"כ עושים, אחת בירושלים ואחת בתל-אביב). הראשונה תיערך הלילה (חמישי), ובה יארחו את Basteroid הגרמני באוזןבר (ומחר בקצה בירושלים); ומסיבה שנייה ב-15 ביולי, בה תתארח ג'ניפר קרדיני, דיג'יי מעולה מצרפת, מסביבתם של תותחים כמו שונקי ואיוואן סמאג'.

כמו כן, שני מפיקים שהופיע אצלנו המון פעמים מאז שהמדור קיים, ההולנדי Martyn והאנגלי Lone, יגיעו ארצה לתקלט האחד אחרי השני במסיבה של צוותי חרגול וטבק שתתקיים ב-15 ביולי בלופט שבשוקן 27 בתל-אביב.רק נאמר שמרטין הוא מפיק דאבסטפ חלוצי, מהראשונים שעשו את הקרוסאובר ממועדון הפלסטיק פיפל הקטן בלונדון, סביבו התפתחה סצינת הדאבסטפ, אל עבר מועדוני טכנו אירופים גדולים כמו הברגהיין בברלין.

לכבוד האירוע המשמח הוא מופיע כאן עם שני קטעים: אחד חדש יחסית, ביחד עם מייק סלוט, שמדגים היטב את האווירה ההיברידית של המוזיקה שלו, שקורצת באותה מידה גם להאוס וטכנו כמו לגאראג' ודאבסטפ, וכן All I Have is" Memories", אחד הסינגלים המוקדמים שלו, שעבורי היה אהבה משמיעה ראשונה. לון, מאידך, בכלל התחיל כמפיק ביטים נוסח פליינג לוטוס, אך בשנה ומשהו האחרונות הוציא סדרת תקליטים שמערבבים בין האוס, טכנו ורייב ישן, וקטע נוסף מסדרה זו גם נמצא כאן. אחרי חודש יוני כה פושר מבחינת טמפרטורות, כנראה שכעת באמת הקיץ מתחיל.

רשמקול ב-iTunes

רשמקול ב-RSS

רשמקול ב-iCast

הפלייליסט:

Blawan – Getting Me Down // white
Levon Vincent – Woman is the Devil // Deconstruct ‘08 // 7:00
Daphni (aka Caribou) – Ye Ye // Text // 14:00
Chris Lum & Jay-J – Up All Night (Buck remix) // Leaf ‘02 // 18:00
Osunlade – Idiosyncracy // Yoruba // 23:00
Matias Aguayo – Dance Machine // Kompakt // 27:00
Kenlou – The Bounce // Masters at Work ’95 // 31:00
Ricardo Miranda – Floorwax // Rushhour // 35:00
Tyree – Nuthin Wrong // Mojuba Underground (Dance Mania ‘95) // 39:00
Girl Unit – Wut (Claude Von Stroke remix) // Night Slugs // 43:00
Maurice Donovan (aka Ramadanman) – Babeh // SSSSSS // 47:00
Hardrive (aka Louie Vega) – Deep Inside // Strictly Rhythm ’93 // 50:00
MK – Given (MK dub) // FXHE // 54:00
Lone – Coreshine Voodoo // R&S // 57:00
Martyn & Mike Slott – All Nights // All City // 60:00
Mathew Jonson – Learning to Fly (dub) // Minus // 64:00
Dexter – Space Booty // Clone Crown // 71:00
Larry Heard aka Mr White – The Sun Can’t Compare // Alleviated ’06 // 75:00
Martyn – All I Have is Memories // Apple Pips ’08 // 80:00
Agent X – In the Morning // Planet E ’00 // 86:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully