וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סייד קשוע ועמרי הרצוג הם זוכי פרס ברנשטיין לשנת 2011

שני גורקביץ'

18.7.2011 / 12:39

"ההופעה של 'גוף שני יחיד' היא רגע חשוב במסורת מתהווה של כתיבה ערבית בעברית", נימקו השופטים את בחירתם בקשוע

הסופר סייד קשוע זכה היום (שני) בפרס ברנשטיין לרומן עברי מקורי לשנת 2011. הפרס, בסך 50 אלף שקלים, ניתן לקשוע על ספרו "גוף שני יחיד" שיצא בהוצאת כתר. במקביל זכה העיתונאי עמרי הרצוג בפרס ברנשטיין לביקורת ספרותית בעיתונות יומית, בסך 15,000 שקלים.

"ספרו של קשוע מציע מבט סטירי מרתק על הישראליות ובמיוחד על התודעה הערבית-ישראלית, נושא שלא זכה כמעט לייצוג בספרות העברית", כתבו הפרופסורים מיכאל גלוזמן, גבי צורן אבידב ליפסקר, שהרכיבו את ועדת הפרס.

"ההופעה של 'גוף שני יחיד' היא רגע חשוב במסורת מתהווה של כתיבה ערבית בעברית. כתיבה המאתגרת את גבולות השיח של הספרות העברית ומציעה התבוננות מורכבת ומאתגרת בחברה הישראלית כחברה רב-תרבותית", הוסיפו השופטים. קשוע זכה השנה גם בפרס קוגל לספרות וכן קיבל מועמדות לפרס ספיר ותואר אביר במסדר האמנויות הצרפתי.

ועדת הבחירה של פרס הרצוג לביקורת ספרותית בעיתונות היומית הורכבה מאליעזר (דרזנר) דר, ליאורה עיני ומרדכי רוזנבלום, שציינו כי בחרו בהרצוג הגיעו להחלטה לאחר בחינת שלושה מאמרי ביקורת שהתפרסמו בעיתון הארץ. "רב הגיוון בבחירת מושאי הכתיבה של הרצוג" כתבו השופטים "לאור כתיבתו הרהוטה ומעוררת העניין, הבהירה והמבהירה, הנותנת את תמציתו של הספר המסוקר, מתוך כבוד לכותב ולקורא כאחת, החליט צוות השופטים להעניק לו את הפרס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully