וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בוקר טוב אדון פידלמן" יוקרן בפסטיבל טורונטו

שני גורקביץ'

26.7.2011 / 18:39

סרטו של יוסי מדמוני שזכה בתחילת החודש בפסטיבל הקולנוע בירושלים יוקרן בקנדה יחד עם סרטיהם של קמרו קרואו ומדונה

הסרט "בוקר טוב אדון פידלמן" של יוסי מדמוני יוקרן בפסטיבל הסרטים הבינלאומי של טורונטו, שייערך ב-8 עד 18 בספטמבר. סרטו של מדמוני זכה החודש בפרס הראשון בפסטיבל ירושלים, והקבלה לפסטיבל בקנדה היא חשיפה טובה לקהל הצפון האמריקאי.

את פסטיבל הקולנוע יפתח "From the Sky Down", סרטו הדוקומנטרי של דייוויס גוגנהיים ("אמת מטרידה") על להקת 2U. זאת לאחר שבשנה שעברה נבחר בפעם הראשונה בתולדות הפסטיבל סרט לא-קנדי לפתוח אותו. דוקומנטרי מוזיקלי בולט נוסף הוא סרטו של קמרון קרואו על פרל ג'אם, "Pearl Jam Twenty", הבוחן את היווצרותה של הלהקה, הצלחתה הגדולה והתרחקותה מאור הזרקורים. הלהקה צפויה גם להופיע בטורונטו במהלך הפסטיבל.

סרטים מצופים נוספים הם "The Ides of March", המותחן הפוליטי של ג'ורג' קלוני בכיכובם של פול ג'יאומטי, ריאן גוסלינג ופיליפ סימור הופמן, "W.E" של מדונה ו-"Moneyball", סרט הבייסבול החדש של בראד פיט.

אדי ודר מלהקת פרל ג'אם. GettyImages
דוקומנטרי והופעה. פרל ג'אם/GettyImages

בתקווה שלארס פון טרייר לא יגיע

"מלנכוליה" של לארס פון טרייר יוקרן אף הוא בפסטיבל. הבמאי הדני עורר זעם רב לאחר שהשמיע הערות אנטישמיות במהלך פסטיבל קאן האחרון וכינה את ישראל "קוץ בתחת", מארגני הפסטיבל בריביירה הצרפתית הכריזו עליו אז "אישיות לא רצויה". יש לקוות שפחד הטיסה של פון טרייר ימנע את נוכחותו בפסטיבל ויחסוך למארגנים ולתקשורת סנסציה נוספת.

אחד הסרטים שנחשבו למוצלחים ביותר בפסטיבל קאן האחרון, "The Artist", של מישל הזנוויציוס יוקרן אף הוא בטורונטו כמו גם: "The Skin I Live In", של פדרו אלמודובר בכיכובו של אנטוניו בנדראס, "Dark Horse" של טוד סולונדז, "Twixt" של פרנסיס פורד קופולה, "Coriolanus" של ראלף פיינס וגם "Rampart" של הבמאי הישראלי לשעבר אורן מוברמן.

בנוסף צפויה בכורה עולמית ל-"The Lady" סרטו של לוק בסון על מנהיגת האופוזיציה במיאנמר, אנג סן סו צ'י. פסטיבל טורונטו נחשב למקדים טוב במיוחד לטקס פרסי האוסקר, לאחר ששניים מהסרטים שזכו בו בפרס חביב הקהל בשנים האחרונות, "נער החידות ממומבאי" ו"נאום המלך", זכו לאחר מכן באוסקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully