וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברי סחרוף בהפגנת המחאה: ?לא לוותר ולא לפחד?

שני גורקביץ' וגלעד גרוסמן

30.7.2011 / 23:13

הזמר והיוצר התבטא באופן נדיר בזכות המחאה במהלך הופעתו בעצרת בתל אביב. גם דן תורן וחמי רודנר עודדו את רבבות המשתתפים. שלמה ארצי שלח חיזוק מקיסריה

?סוף סוף אנשים יוצאים מהאדישות שלהם?, כך אמר הערב (חמישי) ברי סחרוף על הבמה מול מוזיאון תל אביב לאמנות במהלך עצרת המחאה שנערכה בעיר. ?בגלל שאני לא רגיל לשיר מול כל כך הרבה אנשים, אני צריך שתעזרו לי?, הוסיף סחרוף לפני שביצע את ?עוד חוזר הניגון?. בסיום איחל לעשרות אלפי המפגינים: ?שיהיה לכם בהצלחה, לא לוותר ולא לפחד?.

עוד על עצרות המחאה ברחבי הארץ:
מחאת הדיור: כ-150 אלף מפגינים ברחבי המדינה
מקריית שמונה לב”ש: צפו בצעדות המחאה ברחבי הארץ
ברי סחרוף הופיע גם במאהל שבשדרות רוטשילד

לפני ואחרי סחרוף הופיעו גם חמי רודנר, דן תורן, יהודה פוליקר ודנה ברגר. "האוהלים זה גם אני?, אמר רודנר בשיחה עם וואלה! תרבות. "גם אני עובד קשה, מפרנס משפחה וכורע תחת הנטל. הגב נשבר, ואני כאן כי אני חושב שמה שהאנשים האלו התחילו הוא לא פחות מנס ונפלאות. אשרי שאני חי ברגע הזה? הוסיף. על הבמה ביצע את ?מישהו שומע אותי? של איפה הילד ואת ?אימפריות נופלות לאט? עם דן תורן. ?אני מרגיש את אמות הסיפין רועדות ומאמין שבאמת יהיה שינוי, רואים שהטייקונים בלחץ", אמר עוד רודנר. "תפקידנו כאמנים הוא לשמח את הלבבות בזמן הזה".

אפילו שלמה ארצי התייחס לאירוע במהלך הופעתו בקיסריה, והביע צער על שלא הלך להפגנה. ?שלחתי את הילדים שלי, שבדרך כלל באים להופעות?, אמר ארצי, שסיפר כי ביקר במאהל בבוקר. ?היום חוץ משני הנכדים, כולם הלכו להפגנה?.

אביב גפן בעצרת מחאת הדיור בירושלים, 30 ביולי 2011. עומר מירון
התל אביבי הגיע לירושלים. אביב גפן בהפגנה/עומר מירון

בעצרת מקבילה שנערכה בירושלים הופיעו אביב גפן והראל סקעת. גפן, שביצע את "שיר תקווה", אמר שכתל אביבי, הוא מתרגש להגיע דווקא לירושלים ולחזק את המחאה דווקא בה, והתייחס למנהגו לשאול בהופעות "רוצים שינוי?!" ואמר כי "הפעם אני מרגיש שיש שינוי באמת".

בתל אביב, יהודה פוליקר עלה לבמה וסיפר כי הפזמון בשיר שיבצע "איך קוראים לאהבה שלי?", אומר "אם סופה היא שיר של רוח, איזו מנגינה יש לתקווה?", אז פנה הזמר לקהל ואמר: "אתם התחלתם את הסופה, אתם גם תקבעו איזו מנגינה תהיה לתקווה ואיך תשמע התקווה שלנו".

יהודה פוליקר בהפגנת המחאה בתל אביב. נמרוד סונדרס
מי קובע את המנגינה של התקווה? פוליקר בעצרת/נמרוד סונדרס

דן תורן מצידו סיפר לוואלה!: "זה מאוד מרגש. גרתי 15 שנה בשדרות רוטשילד ושילמתי 800 דולר על דירת ארבעה חדרים וכשנולדה הבת השנייה שלי עברתי לחולון. המחאה הזאת עושה משהו, זה מייצר אופטימיות, זה מייצר תקווה. מעמד הביניים הפך לעניים. עובדים מיליון שעות ואי אפשר לעשות עם זה כלום".

הזמרת האחרונה שעלתה לבמה בתל אביב הייתה דנה ברגר שאמרה כי "המאבק הוא של כולנו: זמרים, שחקנים, מוזיקאים, עורכי דין, אנשי היי טק, רופאים ומורים. זה של כולנו וזה מרגש אותי כל כך כי בפעם האחרונה שראיתי אתכם כל כך יפים זה היה אחרי רצח רבין, ומאז לא יצאנו לרחובות. עכשיו יצאנו!". ברגר ולהקתה ביצעו את "Talkin' 'Bout a Revolution'" של טרייסי צ'אפמן. בהמשך אמרה ברגר לוואלה! כי הגיעה לעצרת "כי זה המקום שצריך להיות בו היום. הגיע הזמן שאנשים ייצאו לרחובות". היא סיפרה שכאם ומוזיקאית היא מרגישה שהמאבק הזה שלה באותה המידה "זו חוויה שלא אשכח בחיים שלי, ואני אספר עליה לילדים שלי. היום אני גאה להיות חלק מעם ישראל".

ממשיכים לדבר על המחאה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully