וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ון קייל בהופעה: רוקנרול נעים ואיכותי

עינב שיף, צילומים: נמרוד סונדרס

3.8.2011 / 7:28

ג'ון קייל הציג לקהל הישראלי את פוזת המוזיקאי הישיר והפשוט, שעושה רוקנרול מספיק טוב גם להופעה קצרה יחסית. עינב שיף ונוס בפרווה

היופי במוזיקאים כמו ג'ון קייל הוא שיש הרבה צדדים שונים לאהוב בהם: אפשר להיטרף יחד איתו בסערת האוונגרד והבעיטות בפסנתר; אפשר לטבוע בעיניים המיוחדות שלו כשהוא מלטף את אותו פסנתר בדיוק כמו ב-"Fragments of A Rainy Season" ההוא, ששינה לך את החיים; אפשר לשחק איתו כסינגר-סונגרייטר מן השורה, שהוא פשוט קצת יותר חכם מהשאר ואפשר סתם לחכות שישיר שירים של הוולווט אנדרגראונד, כי באמת שאפשר להסתפק גם בזה.

ג'ון קייל שהגיע אמש (שלישי) לזאפה בתל אביב היה ג'ון קייל הפשוט, הצנוע, חף מהפוזה ומהמחויבות לברירות המחדל שלו שאוזכרו לעיל. לצד טריו נגנים משופשף ומדויק הוא ביצע שיר אחרי שיר, בהופעה קצרה ואפילו קצרה מדי (קצת יותר משעה) והכל עבד והכל זרם, ולא היה שם לא אוונגרד וגם לא ליטוף מיוחד וגם לא שירים של וולווט אנדרגראונד. אבל היה שם ג'ון קייל, זה עם "Amsterdam" המוקדם ואת "Look Horizone" המאוחר יחסית, ושניהם השתלבו היטב בתוך הג'ון קייל החדש הזה, שהוא מין דוד חביב וממזרי שידבר איתך על אהבת אמת ומין מזדמן בשילוב של רצינות וקלילות שדרושים בכל ערב רוקנרול.

ג'ון קייל בהופעה בישראל. נמרוד סונדרס
דוד חביב וממזרי. ג'ון קייל בהופעה/נמרוד סונדרס

בגיל 69, ג'ון קייל הוא תופעה מרתקת: קולו למשל, צלול להפליא כדי להבין כל מילה מהמבטא הוולשי שמתגנב גם כשהוא שר; וצרוד מספיק כדי להעביר את התחושה החמוצה שיש לפעמים בטקסטים שלו כמו ב-"Sold Motel" והבלדה על קייבל הוג. אפילו כשקייל מבצע שירים חדשים כמו "Whaddya Mean By That" הוא כל כך קו?ל, שאי אפשר באמת לעשות את הפרצוף הזה שמחכה לשיר מוכר. להיפך: עדיף לנסות ולהבין את המקצב, לנסות ולנחש מתי ייכנס הפזמון, לנסות ולדלות את השורה הראשונה שנשמעת כמו הברקה שנקבל אחר כך בדיסק ונחכה לה בהופעה הבאה.

ג'ון קייל בהופעה בישראל. נמרוד סונדרס
אבל מה, כבר נגמר?/נמרוד סונדרס

כשהגיע "Dirty Ass Rock'n'roll", השיר שבד"כ מסיים את ההופעה לפני ההדרן הראשון, התחושה היתה שעוד כמה ביסים והארוחה הזו היתה ממלאת לחלוטין. אבל יש משהו סמלי בכך שקייל הולך לפני שהגונג צלצל, בזמן ובמקום שנוחים לו. במשך ערב שלם הוא היה קומוניקטיבי מוזיקלית יותר משכל מי שהאזין לחלק מאלבומיו יכול היה לדמיין, ואז, כמו תמיד, חזר לעשות את מה שרצה.

הערב (רביעי) הוא יופיע במועדון הבארבי, מועדון שמתאים בהרבה לאווירת הבירה ביד והראש המתנועע שמשדר המופע הנוכחי של קייל. אולי גם בהופעה הזו הוא עצמו ייעלם לפני הזמן, אבל השירים שעתידים להתנגן עד לרגע הזה הם משהו שלא כדאי לפספס.

ג'ון קייל: כינור שני ללו ריד, אבל לא לבד

ג'ון קייל בישראל: דברו על ההופעה בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • ג'ון קייל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully