וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריאל זילבר על מחאת האוהלים: "מחאת החארטה בארטה"

יהושע בריינר

15.8.2011 / 13:19

זילבר לא ממהר להתייצב לימין אנשי המאהל, תוהה מאילו ארגוני שמאל הכסף מגיע וחושף: כך נמנע איחוד של תמוז בשדרות רוטשילד

הזמר והמלחין אריאל זילבר יוצא נגד גל המחאה החברתית שפוקד את המדינה בחודש האחרון ומכנה אותה "מחאת חארטה בארטה". זילבר, שבשנים האחרונות נוהג להביע עמדות שאינן בקונצנזוס, אומר כי יש צדק במחאה על מחירי הדיור הגבוהים, אך כל מה שמעבר "זו פרופוגנדה של השמאל", כהגדרתו.

"אני חושב שהשמאל מבזבז הרבה כספים פה כדי להפריע לביבי לעשות את העבודה שלו וחבל מאוד", הוא אומר לוואלה!, "כי יש צדק והגיון בעניין של מחירי הדירות והשכירות אבל כל מה שמסביב זה הרבה כסף שהשמאל משקיע. מאיפה כל הכסף לאוהלים ולאמנים שהופיעו? יש צדק במחאה אבל לצעוק ביבי הביתה? ראש הממשלה עושה את העבודה של כמו שצריך וכמוהו גם שר השיכון אריאל אטיאס (ש"ס). אם השמאל לא היה מוציא על המחאה הזאת כל כך הרבה כסף אז לא היו יוצאים האנשים לרחוב. אנשים במקום לטוס ליוון מעדיפים לשבת בשדרה עם גיטרות, אבל לעשות מזה קמפיין נגד ביבי? זה בלוף של השמאל שמנצל את המצב, כאילו שציפי יכולה לעשות את העבודה".

זילבר, שהופיע אמש בפאב ה"בר-נבון" באשקלון, חשף כי היה ניסיון לאיחוד היסטורי (נוסף) של הלהקה המיתולוגית תמוז שבה היה זילבר חבר להופעה משותפת בעצרת המרכזית בתל אביב. זילבר הדגיש כי לא סירב להצעה אבל הביע תנאי משלו. "מאיר ישראל יצר קשר ואמר לי 'בוא נעשה את תמוז בתל אביב לרגל המחאה'. אמרתי לו אין בעיה אבל שתדע לך שאני אדבר שם בעד ביבי ואטיאס ושאומר לקהל שיתנו להם לעשות את העבודה. מאז לא שמעתי לא ממאיר והבנתי שהם מעדיפים שאשב בבית בשקט".

יש לנו מרגול חדש? בואו לדבר על זה בפייסבוק

תמוז בשדרות רוטשילד? לא בגלגול הזה

מטעמי דת זילבר לא מחזיק טלוויזיה בביתו ולכן לא עקב אחרי המהומה התקשורתית שפרצה אחרי דבריה של מרגלית צנעני וענת וקסמן כנגד המחאה. "דפני ליף?", הוא שואל, "לא יודע מי זה, אבל שאל אותו כמה הוא מרוויח. מישהו משלם הרבה מאוד כסף. שאל אותו כמה הם שילמו לאמנים. תראה, יש צדק במחאה. דירות ושיכונים זה טוב וצריך להוריד את המחירים כי זוג צעיר היום לא יכול לשכור דירה או לקנות בית אבל לא צריך ללבות את המחאה יותר ממה שהיא. שימשיכו לגור ברוטשילד ולעשות לביבי כאב ראש שישנה קצת את המדיניות לזוגות הצעירים, אבל מעבר לזה - זה פרופוגנדה של השמאל".

מאיר ישראל, המתופף של תמוז, מסביר בתגובה כי לא היו אלה דעותיו של זילבר שמנעו את האיחוד. "הצעתי לאריאל להופיע עם ארבעה שירים ברוטשילד, אז הוא השיב לי בהודעה, 'מה זה רוטשילד בכלל'", משחזר ישראל, "בסך הכל רציתי לבדוק אם זה אפשרי ושוחחתי רק עם יהודה עדר ועם אריאל אבל כשראיתי שזה מסובך ברמה הארגונית נטשתי את הרעיון".

"אריאל רק אמר לי שהוא מוכן להופיע", ממשיך ישראל, "אבל שאדע שהוא תומך בשר אטיאס ואם הייתי יודע שהוא רוצה גם לדבר בעדם, כמובן שזה היה קוטע את ניסיון האיחוד. בסך הכל חשבתי שזה יהיה נכון לנסות ולעשות הופעה משותפת כי אנחנו נמצאים בתקופה שצריך לעזוב את כל האגואים בצד ולהתאחד על מנת להביא לכך שיבואו כמה שיותר אנשים להפגנות. אין לי בעיה עם הדעות של אריאל".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully