וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת מרגול: איך חדשות ערוץ 2 התייחסו למעצר הטאלנטית שלהם?

שירה גולן

17.8.2011 / 3:00

המפגש הלא נעים בין מרגול הטאלנטית למרגול החשודה בפלילים התפוצץ בעוצמה בפני תוכניות חדשות ערוץ 2. בערוץ 10 לעומת זאת, חגגו קצת יותר

כל בוס יספר לכם כמה זה לא נעים לגלות מה עושים העובדים שלו בשעות הפנאי – גונבים ציוד משרדי, מחפפים ימי חופש, גולשים באתרי פורנו - לפעמים עדיף פשוט לא לדעת. במקרה של ערוץ 2 והזכיינית קשת, התגלה שאחת העובדות שלהן, לפי החשד בלבד כמובן, עסוקה בסחיטות, איומים וקשרים בעייתיים עם העולם התחתון.

אז מה עושה זכיינית ברודקאסט בישראל, כשעליה לדווח על טאלנטית בולטת כמו מרגול, שנלקחה למעצר בחשד לפלילים? ראשית, אומרת שמע ישראל כשהיא נזכרת שמדובר ביום השידור של הזכיינית המתחרה – רשת. שנית, היא מפעילה את תוכנית החירום שלה: כיבוי שריפות בפסים תת מודעים.

פרשת מרגול - כותרות אחרונות:

מרגול תובא להארכת מעצר

לירן רמתי על פרשת מרגול: "אין לי קשר"

מרגול ואסף אטדגי - מה שורש הסכסוך?

פרשת מרגול: בואו לדבר על זה בפייסבוק

מצד אחד, חובת הדיווח על חברת החדשות קיימת ביתר שאת, כיוון שמדובר ללא ספק באחד הסיפורים הכי עסיסיים שנראו כאן, עם אסוציאציה מכווצת קרביים למקרה דודו טופז ז"ל ושוב – על פי החשד בלבד. מצד שני, מרגלית צנעני היא בכל זאת פרצוף מוכר במסדרונות קשת, שופטת "כוכב נולד" אהובה ומנחת תוכנית בערוץ 24, כלומר בת בית. בנוסף, יש לקחת את בחשבון את הסיכוי שאולי, למרות הכל, היא בכלל לא עשתה שום דבר.

בהתחשב בכך, מהדורות החדשות של ערוץ 2, המוקדמות והמאוחרות, שמרו על ארשת מאופקת – כן דיווח מקיף, אבל לא ניכור רגשי. תוך הקפדה יתרה התייצבה באולפני החדשות משלחת שגרירי מרגול – השדרן אליקו, המוזיקאי יוני רועה (בראיון ארוך ב"שש עם"), אחיה של מרגול שהתראיין בטלפון ודיווח כמה הם המומים וכמה זה לא יכול להיות וכמובן – הקולגה גל אוחובסקי שדקלם את המשפט "במדינת ישראל כל אזרח הוא חף מפשע עד שהוכח אחרת", כאילו מחנה מולנר מחכה לו אחרי השידור עם אלירז.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כאן אפשר ליהנות קצת יותר. מרגול, ומאחוריה אסף אטדגי, במהדורת חדשות 10/מערכת וואלה!, צילום מסך

כל עדי האופי האלה, גויסו כדי לעורר את רחמיו של הצופה, כולל כמובן משה נוסבאום, שאחרי דיווח השתלשלות הפרשה במהדורה המרכזית, דאג לציין בקול רם ורהוט ככל האפשר: "חשוב לזכור שמרגול היא לא הסיפור העיקרי כאן, אלא ארגוני הפשע, שגילו בשנים האחרונות את עולם הזמר המזרחי". רק שלא נגיד שהם לא אובייקטיבים, כן?

ובאותו הזמן בערוץ 10 נרשם דיווח נרחב אך ענייני וחף ממסרים סמויים, כולל. גם כאן לא שכחו לציין שבינתיים מדובר בחשד בלבד, כי זו האתיקה העיתונאית, אבל הכל נעשה באווירת "אשמה, לא אשמה – מה אכפת לנו? שרק ירחיקו את טל ואביעד מצרות". גם לפה הביאו את יוני רועה וצירפו אליו את יזהר כהן ההמום, שיחות טלפון עם בנה של מרגול ואמא שלה, אך לא שכחו לקחת גם איזה ציטוט מנתן זהבי. נדמה שגם פרשיית "כוכב נולד" בה מעורבת לכאורה מרגול קיבלה מקום קצת יותר נרחב בערוץ 10 מאשר זה של ערוץ 2.

כמובן שההבדלים בין הדיווחים בשתי המהדורות הם דקים כל כך, שכדי להבחין בהם, יש לחפש אותם מלכתחילה. ולא שבאמת אפשר להאשים את ערוץ 2 – אי אפשר לדעת איך הסיפור הזה יסתיים וצריך להיות עדינים. אנחנו רק מקווים בשביל מרגול שנשארו לה כמה ימי חופש בתלוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully