וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ לוק: קאסט מוזיקה אלקטרונית עם טום יורק, פלוטינג פוינטס ועוד

18.8.2011 / 7:17

הקאסט של רוני פיאלקוב מתרגש מבואו של די ג'יי חם כמו פלוטינג פוינטס העירה וגם מפרגן לכם מוזיקה עשירה ומילה טובה לטום יורק על הטעם המוזיקלי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הגיוון בפופ לוק מביא לי את הסעיף". פלוטינג פוינטס בראיון לרגל הגעתו לישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

זה אמור היה בכלל להיות קאסט של גרוב. זה אמור היה להיות קאסט שכולו בוגי עתידני, אלקטרוני ונוטף סול. אבל אז, באבחת פוסט אחד קטן, התברר ש-Floating Points מגיע לעיר בסוף השבוע, וכל התוכניות נגוזו ונגנזו בן רגע. ככה זה כשאחד היוצרים המעניינים והבולטים ביותר של השנים האחרונות קופץ לבקר. אין בכלל על מה לחשוב פעמיים.

וכך יצא שהקאסט הזה נוצר ונבנה סביב סאם שאפרד, מהבעלים של הלייבל הלונדוני Eglo Records ומפיק בחסד, כשהמוזיקה שהוא יוצר מכתיבה את האווירה הכללית של המיקס, וזה אומר מוזיקה שחושבת מחוץ לקופסא, עם הרבה מלודיות, הרבה עומק, הרבה נשמה והרבה עדינות.

מי שפותחת את הסט הפעם היא פאטימה, זמרת הבית של אגלו, בקטע מתוך האי.פי שלה "Follow You", שיצא לפני שלושה חודשים וכולו בהפקת פלוטינג פוינטס, שיודע למרוח את טביעת האצבע הכה ייחודית שלו על הקטעים מכל כיוון, ובכל זאת להשאיר מקום לפאטימה לבלוט ולהתבטא, כשהנטיות הג'אזיות של שניהם מתחברות בסינרגיה נהדרת.

מיד אחר כך מגיע האיש עצמו, שלמרות שהוציא בחודשים האחרונים כמה קטעים מעולים ביותר, כאן מנוגן דווקא אחד הקטעים הראשונים ששחרר, "Truly" הנהדר משנת 2009, שממחיש, כמו בכל קטע וקטע שלו, עד כמה Floating Points הוא מהשמות היותר מתאימים אי פעם למפיק שמאחוריהם ולמוזיקה שהוא מנגן.

סט קצר בן שש שעות מאת Floating Points ו-Mr. Scruff

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חשבתי לבקש מפופ לוק להפיק אותי, אבל אז פגשתי בפלוטינג פוינטס. עם זאת, אציין שפופ לוק חתיך יותר" - Fatima בראיון ל-XLR/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקטע הבא שדורש שיתעכבו עליו הוא "Electric Sunshine" של Recloose. לא ידוע היכן התבודד הריקלוס היקר הזה במשך שלוש השנים בהן לא הוציא מוזיקה, אך החזרה שלו לעניינים היא אירוע מרגש ומשמח ביותר. האי.פי החדש שלו מוכיח שכוחו בהחלט עדיין במקלדותיו ושהוא עדיין מוכשר כמו שד, כשהוא מציג כאן שלושה קטעים שעוברים מהרך והמתוק אל היותר אינטנסיבי ומלוכלך, תוך שהם שומרים על אותו תו תקן גבוה של איכות ללא פשרה.

עשרים דקות מאוחר יותר מגיע "Close" של Neat & Submerse, שיתוף פעולה של שני מפיקים חדשים מהעולם מטושטש הגבולות של מוזיקת הבייס, שמצטרפים לתנועה הכללית של הסצינה הזו אל עבר ההאוס, תנועה שמפיחה בו שוב חיים וצובעת אותו בגוונים חדשים וחדשניים, אך לא זונחת את היסודות עליו הוא בנוי. קצת כמו תמ"א 38, רק בלי המעלית.

הבא בתור הוא "Blue You" של Disclosure, שאולי עדיף לא להאריך עליו כאן במילים מפאת המופרכות של העובדה שדבר כה יפה ובשל נוצר ע"י צמד אחים בני 19 ו-16(!) מסאות' לונדון, ועל כן נדלג הישר אל הקטע שאחריו.

בונוס לחובבי הסימפולים ש-Medlar עשה להם חשק


הורידו חינם את האי.פי של Disclosure

טום יורק מלהקת רדיוהד. Matt Cardy, GettyImages
"בתור מאזין אובססיבי לקאסטים של פופ לוק, אני חש כאילו אני רואה גם בעין העצלה". טום יורק בראיון לירחון לרפואה משלימה/GettyImages, Matt Cardy

כבר לפני כמה שנים הראה טום יורק סימנים של הידלקות על סאונד חדש, או מגוון סאונדים יש לומר, כשהגיעו שמועות על ההתחברות שלו עם פליינג לוטוס, והשנה כבר ברור שלא מדובר כאן בעניין חולף. פרט לשיתוף הפעולה האישי שלו עם Burial ועם Four Tet, בחודשים האחרונים משחררים רדיוהד רימיקסים בקצב מסחרר, כולם חלק מאלבום רימיקסים כפול של אלבומם האחרון, "King Of Limbs", שעתיד לצאת באוקטובר הקרוב, כשהקטעים בו ממוקססים מחדש ע"י רשימת שמות מסחררת עוד יותר.

עד כה יצאו רימיקסים מאת הקרם דה לה מפיקים של ימינו (וסליחה מראש על הניימדרופינג): קאריבו, ז'ק גרין, מארק פריצ'רד, פירסון סאונד, פור טט שוב וגם Ilum Sphere, ועתידים עוד לצאת רימיקסים מאת בלאוואן, ג'יימי XX ו-SBTRKT שסגר את הפופ לוק הקודם. במקרה שלנו מדובר ב-Lone (שדפק ברז לישראלים לפני חודש) שנתן במלאכה, ועשה זאת ללא דופי.

לצפיה בקליפ של "Look At Yourself" של Synkro

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מבריזן מבריזן, אבל את העבודה הוא יודע. Lone/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשלב הזה הקאסט מוריד הילוך עם שלושה קטעים מהפנטים, מאת שלושה מפיקים שלכל אחד מהם מגיעה פה פיסקה אחת לפחות. שלושה קטעים איטיים ומרחפים שמוכיחים שהצ'ילאאוט כלל לא מת ונשכח כפי שניתן היה לחשוב, אלא רק המציא את עצמו מחדש בגלגול יותר מתוחכם, פחות נגיש אולי, אך יפה ומלטף באותה המידה.

ובזאת סיימנו. או שלא. הקאסט בנוי הפעם כך שהסוף שלו מתחבר נהדר להתחלה, והדבר הנכון לעשות כשהוא מסתיים, לא שאנחנו אוביקטיביים, זה ללחוץ שוב על הפליי. לכו על זה בלי להתבייש ונתראה בפעם הבאה.

הפלייליסט:

00:00 - Fatima – Red Light // Eglo Records
08:30 - Floating Points – Truly // Eglo Records
15:30 – Medlar – Terrell // Wolf Music
20:00 – Recloose – Electric Sunshine // Rush Hour
25:00 – John Tejada – Mechanized World // Kompakt
31:00 – Bambounou – Heroic Needs // Youngunz
33:30 – Ike Release – Outrun // Infrasonics
38:00 – Neat & Submerse – Close // Airflex Labs
44:30 – Disclosure – Blue You // Transparent Records
48:30 – Radiohead – Feral (Lone RMX) // Ticker Tape
53:30 – Synkro – Girl // Mindset
56:00 – Arkist – Fill My Coffee // Apple Pips
60:00 – Pixelrod – In The Mine // Leisure System

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully