וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"4X", הגרסא הישראלית ל"ג'קאס" מטופשת בלי לשעשע

22.8.2011 / 7:27

"4X", הגרסא הישראלית ל"ג'קאס" לא מצליחה לשעשע ובמקום זה מתפשרת על להיות מטופשת וחובבנית. ריאן דאן מתהפך בקברו, ולשווא

יש כמה סצינות מ"ג'קאס" שעדיין חקוקות בראש. מי שראה את הזוועות האלו, לא ישתחרר מהן לעולם. אין הכוונה להקאות או לשלשולים, גם לא לתאונות והנפילות ולכל שאר המראות המחרידים. המזעזעים ביותר היו הדברים הקטנים, כמו בפעם שהם לקחו סכין יפני וחתכו אחד לשני את העור בין האצבעות ברגליים. אלו רגעי אימה שזעזעו בעבר, ורודפים אחרינו עד היום.

"ג'קאס" אף פעם לא היתה אלגנטית במיוחד, אבל תמיד אפשר היה להעריך בה את המקוריות והתעוזה, או לפחות את התגובות שהיא סחטה. אתמול (ראשון) עלתה בישראל הגרסה המקומית, "4X" ב-yes real, ומעריצי הסדרה שוב מוצאים את עצמם מתחלחלים ונסערים, אבל מהסיבות הלא נכונות.

התוצאה לפרקים היא פשוט מכאיבה. כשצופים בזה, התחושה היא כמו של סטיב-או אחרי שג'וני נוקסוויל התיז לו גז מדמיע לעיניים, או סתם דחף לו תולעת רעילה לקרנית. אין מקוריות, אין תעוזה, רק מבוכה גדולה למקור. ריאן דאן מתהפך בקברו, וזה לא נעים.

זה לא רק החיקוי המאוחר מאוד של הפורמט, עשר שנים אחרי השיא שלו, אלא בעיקר הביצוע החובבני. נוקסוויל והחבורה הפסיכוטית שלו הם לא גאוני הדור, אבל לפרקים נראו כמו להטוטנים מיומנים ופעלולנים חסרי פחד. החבר'ה הישראלים, לעומת זאת, סתם נראים ערסים. אין פה כוונה להפוך את המוצר האמריקאי-טראשי הזה ליצירת מופת, אבל גם לחקות צריך לדעת, ונחמד אם זה יהיה בזמן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"4X" לקחה מוצר שהיה נועז ופורץ דרך, והפכה אותו לזהיר ושמרני. מתוך "4X"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא ברור למי "4X" מיועדת. הרי מעריצי "ג'קאס" כבר ראו כל תעלול אפשרי, וברמות טירוף שאי אפשר לשחזר (וממש לא מומלץ לנסות). שאר האנשים השפויים רואים בזה מוצר נחות, שרק מאדיר את הטיפשות והבורות ואת הזן הנמוך ביותר של המרדף אחר התהילה. חובבי הביזאר והטראש מוצאים ביוטיוב סרטונים חולניים שלא ניתן להציג בטלוויזיה בכבלים, ורובם לא חוקיים. גם הז'אנר המזוויע של "פסגת הפחד" ושאר ההגעלות המלאכותיות כבר חלף מן העולם, ונראה ארכאי ולא רלוונטי.

ובכל זאת, בארץ הקודש התאספו להם ארבעה רוסים די מופרעים, שמנסים לשחזר את ההצלחה. רמין, קרול, גבריאל ואלנור מוכנים לעשות דברים מסוכנים, אבל הם נתקלים בבעיה. כשהם משחקים בכוורת עם דבורים, אנחנו זוכרים את החבורה של נוקסוויל כלואה בלימוזינה עם צרעות. כשהם שמים את איבר המין שלהם במלכודת עכברים, אנחנו זוכרים שבגרסה המקורית הם נתנו לנחש לנגוס באיבר של סטיב-או. הזיכרונות מ"ג'קאס" לא מרפים, וככל שהם חזקים יותר, "4X" נראית חלשה יותר. התוכנית לקחה מוצר שהיה נועז ופורץ דרך, והפכה אותו לזהיר ושמרני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כשזה פה בארץ, ממש לידנו, ההילה מתפוגגת. מה שנשאר זו רק הטיפשות. מתוך "4X"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא במקרה בהפקה בחרו ללהק חבורה של רוסים. מאחר שבכל הקשור ל"ג'קאס" אין צורך בפוליטיקלי קורקט, אפשר להצהיר בגאווה שהעולים מברית המועצות (שבישראלית מודרנית זכו לכינוי כולל "רוסים") הרוויחו ביושר את התדמית של "מופרעים", ואין מתאימים מהם לדרישות התפקיד. יהיו שיראו בזה בחירה מתנשאת, אבל אפשר להבין אותה.

התקווה היתה שהניחוח הישראלי יצליח לתת לתוכנית ערך מוסף, אבל הוא לא מספיק. ב-"4X" חשבו שהעובדה שהאירועים מתרחשים בשדרות רוטשילד ולא בכפר קטן בפנסילבניה ייצרו איזושהי הזדהות, אבל התוצאה הפוכה. המרחק מהאמריקאים של "ג'קאס" איפשר מבט מרחוק, ונתן לאירועים הדביליים הילה הוליוודית או סתם תחושה חו"לית. כשזה פה בארץ, ממש לידנו, ההילה הזו מתפוגגת. מה שנשאר זו רק הטיפשות.

"ג'קאס 3D" - מגוחך, אבל לא יותר מהמציאות

  • עוד באותו נושא:
  • 4x
  • ג'קאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully