וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלירז שדה מול אסף אמדורסקי: למרגול זה לא היה קורה

עינב שיף

25.8.2011 / 6:48

אסף אמדורסקי לא התנשא מעל אלירז שדה, אלא התקומם נגד שלטון הכלום שמנחים כמו שדה מייצגים בשם האותנטיות. עינב שיף חושב שלמרגול זה לא היה קורה

יח"צ - חד פעמי

(צפו באלירז שדה ואסף אמדורסקי מתכסחים בערוץ 24)

מתישהו, המילה "מתנשא" הפכה לסוג של מגן בלתי נראה בפני כל טענה לבורות או חוסר ידע. השתמשת במילה בעלת יותר מ-4 הברות? אתה מתנשא; אתה משווה יצירות קולנועיות לסרטים של גודאר? אתה מתנשא פלוס פלצן, שזה קנס כפול בפוסט-מודרניזם הזה; בשיח הישראלי המעוות, "מתנשא" הפך לרגע שבו דוגמניות מגישות פינות בערוץ הספורט כי מה רע בזה ושכל מישהו עם איקס אזכורים בגוגל גם מוציא ספר. אתה נגד? אתה מתנשא.

התקרית בין אלירז שדה לאסף אמדורסקי ב"גל ואלירז" של ערוץ 24 היה הרגע שבו ריח הצביעות של אותו "מתנשא" התפוצץ במקום הנכון לו ביותר. מצד א', אחד המוזיקאים הכי מוכשרים בישראל ב-20 השנים האחרונות מנסה להסביר בשקט מי אלו הדודאים – בערוץ המוזיקה! - ומצד שני אלירז שדה, שומר המסך של הזכיינית קשת והאיש שמרוב שאינו מבין בדבר, מסוגל להעביר כל משדר בזכות היותו "אותנטי", שזה הנגטיב של ה"מתנשא".

לפי תגובתו של שדה, אמדורסקי ניסה להחדיר חגורת נפץ לאולפן, לא פחות. כששדה דרש ממנו לנקוב בשם שיר של איציק קלה הוא החצין את התחושה שאמדורסקי פשוט פגע בנקודה הרגישה ביותר עבורו – העובדה ששדה מתיישב מדי פעם מול מרואיינים שאין שום סיבה הגיונית שיישב מולם.

הדודאים.
לידיעת הגולש א.ש, אלו הדודאים, שהם בני אמדורסקי ז"ל משמאל וישראל גוריון

ייתכן שאמדורסקי היה צריך להגיב לשדה בצורה קצת פחות חריפה מ"יש לנו שיטות שיווק שאמורות לפסוח עליך" (כשאמדורסקי סיפר לשדה מדוע הוא לא מכיר את ליין המסיבות "צ'יזקייק" אותו הראשון מנהל), תגובה שנראתה כמו סיבוב סכין מיותר בהתנצחות הזו. אבל בעצם העלייה להתקפה של אמדורסקי הוא פרק את תסכולם של רבים שראו דיון בערוץ מוזיקה שאחד המגישים הבולטים שלו מעיד שהוא לא יודע מי הם הדודאים, לא בדיוק הרכב אינדי תל אביבי.

למעשה, הוויכוח הזה הוא סמל לכל מה שעובר על ערוץ 24 בשנים האחרונות, שנות הבלוף שבהן הוא אינו ראוי לכינוי ערוץ מוזיקה, לא רק בגלל שיש בו יותר תוכניות לייף סטייל ואכילת ראשים בסגנון "ערים!" של דנה ספקטור ורן שריג ממוזיקה, אלא גם בגלל שכשהוא עוסק במוזיקה, הוא אפילו לא מנסה לכבד את העוסקים במלאכה. ההתפרצות של אמדורסקי היא תגובה לגיטימית למדי של אדם שניסה לקדם פרויקט מכובד עליו הוא עמל ונתקל בדרישה לבצע א-קפלה באולפן לשירים של איציק קלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עכשיו הגעגועים כנראה קשים יותר. אוחובסקי ומרגול/מערכת וואלה!, צילום מסך

באופן אירוני למדי, אלירז שדה מחליף בימים אלה בערוץ 24 את מרגול, שעסוקה בעניינים דחופים יותר כרגע. אפשר לומר על מרגול הרבה דברים – על שפתה הבוטה, סגנונה הפרובוקטיבי וגם על האג'נדה המאוד מסוימת שניסתה לקדם בשנות הצלחתה בפריים טיים של ערוץ 2. אבל בניגוד לשדה, מרגול היא לא רק זמרת עם ניסיון, אלא תמיד הפגינה כבוד כלפי מוזיקה ומוזיקאים ודווקא היתה נופלת בעיסוק המיותר של התוכנית בנושאים אקטואליים. במילים אחרות, היכן שאלירז בזבז את חליפת ההגנה של ה"מתנשא", למרגול, עם כל החאוות והמלעונים, זה פשוט לא היה קורה.

אלירז שדה: געגועים למתמודד "האח הגדול" ולא לטאלנט המבוזבז

אלירז שדה נקרא לדגל במקום מרגול

פרשת אלירז שדה-אסף אמדורסקי: מי צודק? דברו על זה בפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully