וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל עכו 2011: היטלר, נפוליאון ומחאה חברתית

שני גורקביץ'

4.9.2011 / 13:24

הפסטיבל הוותיק לתיאטרון אחר יתקיים גם השנה בחול המועד סוכות ויכלול הצגות סאטיריות ודרמטיות בשלל נושאים

פסטיבל עכו לתיאטרון ישראלי אחר יערך בין התאריכים 16-19 באוקטובר בעיר ויכלול 68 מופעים בהשתתפות כ-350 אמנים ישראלים וזרים. 14 הצגות יתחרו ביניהן בשתי מסגרות בפסטיבל, במקביל ל-40 מופעים שיערכו כמדי שנה ברחובות העיר העתיקה וגם מחוצה לה. "ההצגות השנה חברתיות, פוליטיות ועוסקות בנו, הישראלים", אמר היום (ראשון) מנשה (מוני) יוסף, המנהל האמנותי של הפסטיבל.

במסגרת תחרות "עכו 1" יתמודדו מספר רב של ההצגות, בהן קשה שלא לשים לב ל"מיין קאמפף", הקרויה על שם הספר המפורסם של אדולף היטלר. מדובר במחזה שכתב המחזאי היהודי ג'ורג' תאבורי: "זה מחזה מאוד ידוע ולא בעייתי בכלל", אומר יוסף. "מציגים שם את היטלר בצורה מטורפת לגמרי, אחרי הכישלון שלו בבית הספר לאמנות והוא פוגש שם את הרצל". לדברי יוסף, למרות שטרם הוצג בארץ, המחזה עלה על במות רבות ברחבי העולם. יוסף אמר כי בהנהלת הפסטיבל לא חוששים מתגובות הקהל הישראלי כיוון שמדובר ב"מחזה קלאסי, אין מה לפחד מזה".

שאר ההצגות בתחרות הן "פלישתו השנייה של נפוליאון", "צפירמיהו", "לץ פליי", "נפיץ: תיירות מלחמה", "העצב של השכן עמוק יותר", "תורה של אשת השגריר" ו-"מלח מים". בתחרות "עכו 2" יתמודדו: סדאם חוסיין - מחזה מסתורין", "כתמים", "לכא"ס", "הבליבליבל - מחזה אבסורד" ו-"R U There". סכומם הכולל של הפרסים לזוכים השונים ינוע בין 30 ל-50 אלף שקלים.

גם השנה תעמוד יצירה ישראלית במוקד הפסטיבל והמנהלת האמנותית של האירוע, סמדר יערון, ציינה כי "בהרבה מהעבודות יש הרגשה של מרד או כעס והרבה רקיעה ברגליים. למרות שהתוכנית הוכנה לפני שהחלה פורמלית המחאה החברתית, אפשר להרגיש אותה בעבודות כי כנראה שזה משהו שהיה באוויר". יערון ויוסף ציינו כי בשנה שעברה נמכרו כמעט כל הכרטיסים להצגות הפסטיבל, והגיעו אליו כ-200 אלף איש. השניים צופים כמות דומה של קהל גם השנה.

נושא הסימפוזיון המרכזי בפסטיבל על שם ד"ר שוש אביגל יעסוק השנה בסוגיות הייצוג של המחאה החברתית בתיאטרון הישראלי. את הדיון תנחה ד"ר דיתי רונן וישתתפו בו ד"ר שולי אלג'ן, יונתן לוי, רועי צ'יקי ארד ועוד. בשנה שעברה עסק הדיון בחרם התרבותי על ישראל ועורר סערה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully