וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כלבוטק" עם רפי גינת: איפה המידע החדש על פרשת מרגול?

לילך וולך

6.9.2011 / 7:33

"כלבוטק" ורפי גינת הבטיחו לחשוף מידע הקשור בפרשת מרגול, והשתלטו על הפנאי והמוח של הצופים לשעה שלמה שבה, למרבה הפלא, לא נחשף שום דבר. לילך וולך עוקצת

כבוגרי תחקירי חיידקים צואתיים בחומוס, התמוטטות בנייני פלקל, ושאר איומי אל-תתפתו-לעסקאות-בשטח, אנחנו כבר יודעים היטב מהו תרגיל עוקץ. על קצה המזלג, תרגיל עוקץ עובד על עיקרון פשוט וזהה – להבטיח הרבה במחיר מעט, להשקיע קצת במשחק מקדים שיגרום ללקוח התמים להרגיש מיוחד, ואז לברוח עם המזומנים מבלי להיתפס.

"כלבוטק" חושפת תרגילי עוקץ מאז 1974; המותג המזוהה ביותר שלה הוא כמובן רפי גינת – האיש שלא הייתם רוצים שיבשר לכם בטון מזרה האימה שלו על תוצאות בדיקות הדם שלכם – והוא המנצח העיקרי על תוכנית התחקירים שמביאה אל האור מה שבדרך כלל מתרחש מתחת לשולחן בחושך.

אלא שאם להשתמש בטרמינולוגיה הרפי גינתית – מי שגר בבית מזכוכית, בל ישליך את האבן הראשונה. עוקץ זה לא רק להוציא כסף במירמה, זה גם לשדוד את הפנאי שלכם; להשתלט על המוח שלכם כדי למכור לו פרסומות; להוסיף אתכם לקופת הרייטינג, תחת הצהרות שכל קשר ביניהן ובין המציאות רופף בהחלט.

צפיתם ב"כלבוטק"? ספרו לנו בפייסבוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
באתי בגלל מרגול, נשארתי בגלל הנשים המפוקסלות. מתוך "כלבוטק"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפרומואים רעמו בקולו של רפי גינת – "גילויים חדשים הנוגעים לפרשת מרגול!". פרשת מרגול? בטח, למה לא. איזה ישראלי לא מתעניין בשבועות האחרונים באחת מהפרשיות התמוהות, ההזויות והמסועפות ביותר של עולם הבידור מאז הסתבכותו של דודו טופז? פרשת מרגול כיכבה במהדורות החדשות, בעיתונים, בפורטלי האינטרנט – כולם נאבקו על כל פיסת מידע עסיסית או טריוויאלית שנוגעת לזמרת המפורסמת שמצאה עצמה במרכזה של פרשה דון קורליאונית.

אבל לא מרגול ולא שגיב טיירי – משך חצי שעה משמימה היינו כקהל שבוי בתיאטרון המריונטות של רפי גינת, צופים בעוד ועוד פרצופים מפוקסלים שמקוננים על תרגיל עוקץ של חברת ליסינג ששדדה את כספם תחת הבטחות שווא. פעם זה ד.ב. המפוקסל ומרוטש הקול, אחריו מגיעה א.ק. המטושטשת שזכתה גם היא בקול בריטון גברי, וממשיכים לצעוד בסך עוד ועוד אנשים שאומרים כולם בדיוק את אותו הדבר – רימו אותי. רמייה היא באמת עסק מלוכלך – מבטיחים אחד, נותנים אחר. לפעמים לא נותנים כלל.

"לא יכול להיות", אומר לעצמו הצופה התמים – תיכף מגיעה מרגול. ככה הבטיחו. מי יעז לומר שיש בידו מידע חדש וסנסציוני, וימרח אותך משל היית חומוס קוליפורמים? ובכן – רפי גינת, זה מי. הקישור לפרשת מרגלית צנעני מולמל כלאחר יד בתחילת האייטם – במסגרת האזנות שהמשטרה ערכה לגילוי הונאת הליסינג, עלו השוטרים במקרה על שיחה של מרגלית צנעני עם אמרגנה. ועכשיו נבזבז לכם את הזמן עד סוף האייטם כדי שתמתינו בסבלנות של פתאים לראות האם החוטים נקשרים להם יחד ומתגלה דבר מה חדש בפרשיית העולם התחתון שהזמרת מצאה עצמה במרכזה. עדיין איתנו? הפסקת פרסומות קצרצרה בת חמש פרסומות - כלומר, בעברית: שמונה דקות ריקות מתוכן שישחקו בתת מודע שלכם כדי שתקנו עוד כמה מוצרים שאין לכם צורך ממשי בהם – וחוזרים. חזרתם? נפלא – ועכשיו לפרשיית כינורות הרפאים, ומייד אחר כך – מי גנב את העוגיות מהקופסא? האם אתה מספר אחת?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אל תמצמצו שלא תפסידו מה אמרו על פרשת מרגול. מתוך "כלבוטק"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כן. גם אם כל חטאכם היה סקרנות באשר לפרשת מרגול, נענשתם בעוקץ מהסוג המתוחכם. לא גזלו לכם כסף, גזלו לכם פנאי. הונו לכם את התודעה, ומיסמסו את ההונאה במילים גבוהות, טונים מלאי פאתוס והתחושה שעוד עשו לכם טובה, אז תגידו תודה ותסתמו את הפה.

בשעה הזו יכולתם לקרוא, לבשל, לצפות בכל דבר אחר, לעשות אהבה עם בן הזוג, לשבת ולצפות בצבע מתייבש. כל דבר אחר שהיתה לכם בו בחירה אמיתית ושבו אתם יודעים מה אתם מקבלים, ואיש לא מרוויח על חשבון הזמן שלכם את זמן הפרסומות שלו.

אה, ואם בא לכם להתלונן – יש קו חם ישירות למערכת "כלבוטק". שמענו שהם חושפים תרגילי עוקץ ושאר הונאות ציבור.

רפי גינת לא רלוונטי כבר מזמן: ביקורת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully