וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אז מה היה לנו" עם אורי גוטליב: די למחזור

13.9.2011 / 7:00

דווקא בגלל שהיו פאנצ'ים טובים ב"אז מה היה לנו", ספיישל הסיכום של ערוץ 10 עם אורי גוטליב, הבחירה בפורמט הממוחזר והמאולץ הותירה טעם של אכזבה

אז מה היה לנו? שנה – לא, סליחה, עשור – של תכניות פאנל חביבות במתכונת של תחרות פיקטיבית בין קומיקאים, כמו "משחק מכור", "מועדון לילה" ו"הספסל האחורי", שמתקוטטים במשחקי אימפרוביזציה וחידונים כפורפליי לבדיחה על ביבי. עשור של פרצופי טאלנט זהים שמתחלפים בכיסאות מוזיקליים ומקריאים פאנצ'ים מנייר סמוי בזווית העין. עשור של תכניות בשם "אז מה היה לנו", "איפה היינו", "לאן הולכים", "מה קורה" ו"הלכתי לדפוק שנ"צ, תעיר אותי בשש". כך התהדק והושלם הדגם הקובע לתכניות בידור ישראלי בשנים האחרונות, לא חשוב הערוץ. ועכשיו למשחק "נחש את הפספוס במשדר של ערוץ 1", ומיד אחריו רמיקס מוזיקלי של ביבי, ליברמן והכלב שוקי.

"אז מה היה לנו", סדרת הספיישלים לסיכום השנה של ערוץ 10, מסכמת את הפורמט של עצמה יותר משהיא מסכמת את אירועי השנה. הכול נמצא שם: ה"אורי גוטליב" המתחלף, במקרה זה באמת אורי גוטליב עצמו; החלוקה לשתי קבוצות טאלנטים –הבהמית מול המטופחת; והקישור הקלוש בין ה"חידה" שמציג המנחה לבין הפאנצ'ים-וואטאבר שהוכנו מראש, כמו כשאורי גוטליב מדבר על פאדיחה שקרתה לו, וליטל שוורץ נזכרת בפתאומיות בפאדיחה שקרתה גם לה לאחרונה – טוב, לא בדיוק לה, לערבי שהסתנן ליפו, וטוב, לא בדיוק לאחרונה, וטוב, האמת שזה לא ממש קשור אבל רוצים לשמוע בדיחה על ערבים?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוצים לשמוע בדיחות על ערבים? מתוך "אז מה היה לנו"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ולא שהם עושים את זה רע, כן? הפורמט שחוק, אבל הפאנצ'ים זרמו. חלקם היו אפילו נועזים למדי, כמו כשדרור רפאל פיזז לגוטליב על הדם של הקשרים הכושלים שלו, או כששלמה שרף ההמום-מעצמו-רוב-התכנית פצה לראשונה את פיו ונידב לנו את האימג' של רון קופמן ופרידה הכט במיטה. בכלל, זה לא מובן מאליו שספיישל סיכום שנה בערוץ 10 מתייחס לאירועים בידוריים בערוץ המתחרה שלו, במקום לסתום אוזניים ולזמזם "בחיים לא שמעתי על 'האח הגדול".

הדברים האלו מעידים שהמוחות שהתקבצו שם באמת ובתמים החליטו לסכם לנו את השנה, בלי צנזורה. הקטע שבו הביאו את ליא קניג כדי להמחיז מונולוג ביבים של פרידה הכט היה הברקה משובחת, וגם סאגת ה"אסור לנו לצחוק על מרגול" היתה במקום. ועדיין, גם אם תמזגו כתיבה קולחת לתוך פורמט יבש של עוד תכנית "אז מה היה פה", "לאן הלכת", "מה המצב" או "למה פתחת יש כבר אחד פתוח" – היא תתקשה להתרומם. ולא, זה לא יעזור אם ליטל שוורץ תרים את הקול עוד יותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למה שלא תתחדשו בעצמכם? צוות "אז מה היה לנו"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז באמת מה היה לנו? היתה שנה סוערת, טרופה, בלתי צפויה, מסוכנת, מעוררת. וקצת חבל לעטוף אותה בתבנית משומשת של עוד פורמט שמרני. זה לא מגיע לה. עף לנו המוח בשנה הזאת, נפתח לנו הלב, גדרות נפלו ומוסכמות נשברו. כדאי גם לספקי הבידור שלנו לנסות לסדוק, לפחות טיפ טיפה, את המוסכמות הטלוויזיוניות שלהם, עם דף ההוראות הזהה לכל תכנית בידור שיוצא לדרכו אוטומטית ברגע שמתחילים לתכנן ספיישל. מתחילה שנה חדשה. תתחילו אותה גם אתם.

למה נטש ליאור נרקיס את צילומי "אז מה היה לנו"?

נהניתם מ"אז מה היה לנו?" - ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully