וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפלו בעריכה: דפני ליף היא מועמר קדאפי?

16.9.2011 / 7:33

למי דחוף להפוך את דפני ליף למועמר קדאפי, למה שף גורדון רמזי מקיא ואיך M83 הוציאו אלבום כזה נפלא? דברים שאסור לפספס

דפני ליף היא מועמר קדאפי?/ לילך וולך

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא החכמנו אפילו קצת. דפני ליף בקמפיין נגד הקרן החדשה/מערכת וואלה!, צילום מסך

העובדה שישראל מפולגת עמדות ודיעות היא לא בדיוק עניין שיכה בהלם כל מי שלא חי במערה; גם את זה שיש פלטפורמות, בלוגים, ואתרים קיקיוניים יותר ופחות לבטא כל גחמה פסאודו דעתנית כולם כבר יודעים; וזה נפלא ודמוקרטי לעיתים ובמקביל יכול להיות מדמנה מבעבעת. לפני כעשרה ימים צצה בפייסבוק קבוצה חדשה, הקוראת לעצמה "חבורת הקרן", במשחק מילים על "חבורת הזבל", ובה, כפי שמתואר בדף עצמו "תוכלו לחזות ממקור ראשון בחזרה של 'חבורת הזבל' האהובה משנות ה-80 למאה ה-21. החלטתי לקרוא להם 'חבורת הקרן', ע"ש הקרן החדשה לישראל, שמפיצה שלום ואהבה בעולם כולו".

האמירה האחרונה היא כמובן בסגי נהור, במסגרת רוח הגיחי-גיחי של הדף שמציג קלפים מאויירים שכל מהותם הפצת שנאה ולגלוג מהסוג המסית, כך תוכלו למצוא שם קלף על שם "קדאפני ליף" ובו נראית דפני ליף טובעת בשטרות כסף, "רקב קונטס" המרפרר בשנינה לרגב קונטס, מחזיק קלשון ומאחוריו אש גיהנום מדומיין כלשהו. יש גם קלפים מעודנים עוד פחות כמו "תעלי (הביתה) פחימה" ו"ז' זה זועבי" ע"ש טלי פחימה וחנין זועבי – כולם מלווים בכיתובים דוחים, כולם מקדמים בברכה תגובות ספוגות ארס מהן יש בשפע.

הקונטקסט הכאילו ילדותי וצבעוני, והשימוש (הקלוש, אבל מילא) בהומור, יכול אולי להסוות את העובדה שמדובר בהסתה, בהתססה ובקידום מכוער של שיח שנאה. אבל בעצם המרחק בין זה ובין יצחק רבין במדי אס. אס. אינו גדול. ושוב מסתבר, שלא למדנו כלום ולא החכמנו אפילו לא קצת.

דפני ליף בתחפושת קדאפי זה לא הדבר המוזר היחיד ברשת

גורדון רמזי עושה בית ספר ל"מאסטר שף"/ הדר טורוביץ'

מטבחי הגיהנום 8. yes
כשאתה מקיא, זהירות על הריפוד. גורדון רמזי/yes

בזמן שחלק ניכר מעם ישראל עסוק בחלומות שמנמנים על ביצי פבראז'ה ויונתן רושפלד, בואכה "מאסטר שף" הגיעה לארץ העונה השמינית של "מטבחי הגיהנום". כן, שמינית. קצת בדומה ל"ג'רזי שור" הרי שגם כאן כל הפרקים נראים פחות או יותר אותו הדבר: משימה, שף רמזי מקלל, המנצחים מתפנקים, המפסידים סובלים מהתעללות כזו או אחרת, המסעדה נפתחת, שף רמזי מקלל, ההגשה מתמוטטת, שף רמזי מקלל, מועמדים להדחה, הדחה וסינור אחד שנותר מיותם. ביוש.

אבל בזמן שב"מאסטר שף" המתמודדים מציעים כתף תומכת האחד לחברו וחיים כהן מספר למודח הטרי שהוא איש מקסים וכמה הוא חש בר מזל שזכה לפגוש אותו, הרי שכאן מדובר ברוע סמיך שצומצם לכדי רוטב מדויק ומענג. בניגוד לתוכניות בישול אחרות, האוכל ב"מטבחי הגיהנום" הוא שני בחשיבותו למעדן החיך שהוא שף גורדון רמזי, הדמות המטונפת ביותר על המסך, ללא מתחרים.

בעונה השמינית, ככל הנראה כדי להמשיך ולהישאר רלבנטי, רמזי מעלה הילוך וכבר בפרק הראשון מקיא אחרי שהוא טועם את המנה שהכינה לו אחת המתמודדות. אחרי שהיא עוזבת את התוכנית בסוף הפרק, בעקבות מה שנראה כמו התקף אפילפסיה אכזרי במיוחד, הוא מפטיר באדישות שלצערו ניאלץ להיפרד ממנה, אבל זה לא אומר שלא תהיה הדחה, בן זונה שחצן וממכר שכמותו.

"מטבחי הגיהנום" בוואלה! yes

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

M83 והסאונד של החלום/ עינב שיף

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מהרו, זה כמו חלום. עטיפת האלבום של M83/מערכת וואלה!, צילום מסך

איך אתם נראים כשאתם שומעים שיר יפה? לא מה אתם מרגישים, אלא איך אתם נראים? מכירים את התחושה של הפנים שלכם נמתחות, העיניים גדלות, הרגל מתחילה לטופף על הרצפה? להקשיב לאלבום החדש של M83, המתקרא בשם הכה מדויק "Hurry Up We're Dreaming", זה לצוף במצב הזה במשך זמן לא ידוע, כי אף פעם אין רצון לצאת מתוך הלופ של שירים כמו "Midnight City" (הסינגל המושלם של הלהקה עד היום) או "Intro" עם Zola Jeasus הנפלאה ולבדוק כמה דקות היופי הזה נמשך.

"Hurry Up We're Dreaming" שם את הסטמפה האחרונה על היותו של אנתוני גונזלס, האיש מאחורי M83, גאון שמשכיל להציג הבנה מושלמת בסאונד. יכולתו להתעטף בקולנועיות רק מגבירה את האפקט העוצמתי והלא רגיל שיש לו. כשמקשיבים לשירים כמו "Wait" הדבר היחיד שנשאר לומר על M83 זה מהרו, אנחנו חולמים עם האלבום הכי יפה שיש.

M83 בישראל: הופעה של גאון

עוד נושאים שהיינו צריכים לדבר עליהם? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully