וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולם בעמידה: שיר של דויד ברוזה בקומיקס

16.9.2011 / 7:59

וואלה! תרבות ממשיכה לחשוף שירים בקומיקס של מיטב אמני ישראל והפעם: "כנפיים שבורות" של דויד ברוזה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"'כנפיים שבורות' הוא חלק מקבוצת שירים שאינם מיועדים להלחנה", מספר דויד ברוזה. "את השיר הזה כתבתי ב-2001, בדרכים, בסיבוב הופעות לתוך לב-לבה של ספרד. יחד עם 'הקיטור שוצף בתוכי' (שיופיע גם הוא כקומיקס בספר) הם שני השירים היחידים שנשארו מתוך מאות שירים מסוג זה שנכתבו במרוצת השנים ואבדו. אני שמח שהשירים שנשארו מצאו שותפים להוצאה לפועל והפואטיקה זכתה בנפח ויזואלי".

דויד ברוזה בפאנל של הקרן החדשה. נמרוד סונדרס
טוב שיש נפח. ברוזה/נמרוד סונדרס

"אני מאוד אוהבת לאייר שירה, היא יותר פתוחה לפרשנויות ומעוררת רעיונות ויזואליים", מספרת מאיירת השיר, ענת אבן-אור. האמת היא שהרעיון לקומיקס הזה בא לי די בקלות. השיר העלה לי מיידית דימויים לראש, כנראה מפני שהתחברתי אליו מאוד מהר. תהליך העבודה היה לקרוא את השיר ותוך כדי פשוט לשרבט על נייר רעיונות, לבחור את הרעיונות המתאימים ולעבור לאיור הסופי. בעיקרון הבאתי את החוויה שלי אל תוך האיור של השיר, הפחדים והחששות ביחד עם ההתרגשות ממקום חדש".

"כנפיים שבורות" לקוח מתוך ספרו השני של שלומי צ'רקה, "חולם בעמידה" שלא יצא לאור מעולם. הספר הוא המשך ל"אל תפני מבטך לאחור", בו הפגיש צ'רקה לראשונה את טובי הכותבים עם טובי המאיירים. בשבועות הקרובים תביא וואלה! תרבות איורים נוספים מתוך הספר.

איך נראה שלומי שבן בקומיקס?

אילו עוד אמנים תרצו לראות בקומיקס? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully