וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנות שוואלה! תרבות תעניק בראש השנה

25.9.2011 / 12:45

כדי להקל עליכם את ההיערכות לחגים, וואלה! תרבות ליקטה מתנות ששווה להעניק - ספר של הסמויה, מארז של מלחמת הכוכבים, בוטלג של איגי פופ ועוד הפתעות

"The Wire: Truth Be Told"

אם גם אתם שותפים לקביעה לפיה "הסמויה" היא אחת מתוכניות הטלוויזיה המבריקות ביותר שניפק המדיום הפופלרי מאז הוקם, אם לא המבריקה שבהן, הנה לכם המתנה אולטימטיבית. לא מדובר במארז של כל פרקי הסדרה, אלא בספר "The Wire: Truth Be Told" שנכתב אודותיה. קובץ מאמרים שעוסקים בדמויות ובסיפורים האמיתיים שהיוו השראה ליצירת המופת, כמו גם טקסט מרתק של היוצר, דיוויד סיימון, שפותח את הספר. תמונות, טקסטים כמעט פילוסופים וריח חזק של דאון טאון בולטימור, בהיעדר עונות נוספות, באמזון ננוחם. לקרוא בעברית זה לחלשים.

להשיג באמזון

"עליסה בארץ הפלאות"

טיפשי עד כמה שספרי פופ-אפ הם דבר מקסים. כשמדובר בספר פופ-אפ של "אליס בארץ הפלאות" זה כבר משהו שלא ניתן לעמוד בפניו. רוברט סבודה הוא אמן פופ-אפ שמחזיק בארסנל עיבודים גם ל"סיפורי נרניה", "פיטר פן", "ספר הג'ונגל" ואפילו "מלחמת הכוכבים".

עכשיו סוף סוף תורגם לעברית העיבוד שלו לקלאסיקה של לואיס קרול, שאמנם בטרחנות-יתר הפך את אליס לעליסה, אך עדיין הצליח לשמר את הקסם. מדובר במתנה שתצליח להמתיק גם את מסיבת התה המטורפת הפרטית שלכם בחג הזה - ממתק לילדים, שיהיו מרותקים מכך שלא רק סרט יכול להיות בתלת מימד, ופינוק למבוגרים שייכנעו בקלות ליצירת האמנות שהיא מגדל הקלפים המעופף.

להשיג בחנויות הספרים או באתר הוצאת שוקן

מארז "מלחמת הכוכבים"

34 שנים עברו מאז הגיע לאקרנים הסרט הראשון בסדרת "מלחמת הכוכבים". בעשורים שחלפו, הופצו הסרטים על קלטות וידאו, לייזר דיסק ותקליטורי DVD, אך כיום אלה נחשבים למיושנים. וכך, מגיעים כל 6 הסרטים – הטרילוגיה המקורית והטרילוגיה של שנות ה-2000 - גם לתקליטורי בלו-ריי, כשהם עברו שיפוצים כדי להתאימם למדיום החדש.

המארז החדש כולל תשעה תקליטורי בלו ריי. על אלה תוכלו למצוא את הסרטים המשופצים ומגוון רחב של בונוסים, ביניהם סרטים דוקומנטריים, סצינות שנמחקו, מצגות ופרשנויות.

להשיג בחנות של NMC יונייטד

"חיבוק" / דויד גרוסמן

"חיבוק", ספרו של דויד גרוסמן באיוריה העדינדינים של מיכל רובנר, הוא מתנה מופלאה למי שאוהבים בכלל, וכזו שפותחת שנה חדשה וטובה בפרט. בספרון הצנוע הזה, מצליח גרוסמן במעט מאוד משפטים לספר סיפור פשוט על ילד שמגלה שאין עוד כמוהו בעולם, ובמקום להתרפק על תחושת ה"אין כמוני!" המרוכזת בעצמה והתואמת את רוח התקופה האגוצנטרית ביותר שידע המין האנושי, מהרהר דווקא בבדידות שבהכרה הזו.

את מה שהיה יכול להיות פלונטר רגשי נוגה, פותר גרוסמן ברגישות ואלגנטיות בהסבר על הייחודי מחד והמאחד מאידך, ומציע את נוגד הלבד הבסיסי והאפקטיבי ביותר שהמציאו היונקים – חיבוק. כיוון שהספר הזה כולו חיבוק עוטף, ואין גיל שבו מפסיקים לכמוה לבטחון הרגעי והמנחם שבחיבוק – מתאים הספר הזה לכל גיל ולכל אדם – לכאלו נאהבים, ולכאלו שלפעמים מרגישים מעט פחות מזה.

להשיג בחנויות הספרים או באתר הוצאת עם עובד

"חיבוק" של דויד גרוסמן, לא רק לילדים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בוטלגים של איגי פופ

מצחיק להקשיב לאיגי פופ בהופעה, לא משנה בכלל מאיזו תקופה – הסטוג'ז, הסמים, השיקום, השכחה והקאמבק – איגי פופ זו לא בדיוק מוזיקה לצריכה ביתית על מיטה; ובהופעה, על אחת כמה וכמה. סתם לדוגמה – מה אתם לובשים כשאתם מקשיבים לאיגי פופ? וכשאתם מדמיינים אותו בהופעה, כלומר האזור שבו הוא לעולם בגוף חשוף, מזנק מצד לצד כמו כלב שרודף אחרי הזנב של עצמו אחרי התקף פרנויה של אקסטזי?

"Roadkill Rising", אוסף בוטלגים מרובע שיצא באחרונה, מתעד את הטירוף של פופ בלייב בכל כך הרבה זוויות ושירים, שיש בו רק בעיה אחת – אם לא רואים את איגי באותן שניות בהופעה, האופוריה עלולה להתחלף בדיכאון. אבל ממילא מדובר בחגים – העצב כבר בילט אין, לא?

להשיג באתר של Shout factory store

מנוי למגזין מחו"ל

מתי בפעם האחרונה חיכיתם למשהו? רובנו שכחנו מזמן דחיית סיפוקים מהי, כשהכל נמצא במרחק תיפוף אצבעות על הסמארטפון או גלישה זריזה לוויקיפדיה. עונת החגים, שמעצם טבעה חוגגת את העבר (בני ישראל וכל זה), היא הזמן להיכנע לנוסטלגיה ולהחיות את אותו ריגוש שבציפייה. ולמה שווה להמתין? לדפי כרומו צבעוניים כמובן.

לחכות חודש שלם, לקרוע את מעטפת דואר האוויר, להחזיק ביד את המגזינים הכבדים ולהתבשם בארומה לא מכאן. ברור שהימים בהם ישראל היתה מעברה מבודדת, ושכל נסיעה מחוץ לגבולותיה היתה מסע שופינג לקרובים, חלפו מזמן. עוד יותר מובן מאליו שהמגזינים האלה הם לא מה שיעזור לכם להיות מעודכנים – בשביל זה קיימים אתרי אינטרנט. אבל אין כמו הציפייה לחבילה מחו"ל כדי להחזיר לכם קצת ריגוש לחיים.

להשיג באתרי המגזינים, בהם MONOCLE, Interview, i-D ו-frieze

אנציקלופדיה "וואו!"

לספר שקורא לעצמו "וואו!" צריכה להיות סיבה מצוינת לעשות זאת, ולמרבה המזל האנציקלופדיה הוויזואלית המקיפה, מעוררת בדיוק את התגובה הספונטנית הזו, ואין מי שלא עלעל בה ומלמל בהתפעלות "וואו!".

"וואו!" אינו בדיוק מקיף כפי שהוא מעיד על עצמו, אבל הוא מבוא מצוין מעורר סקרנות באשר לנושאים מגוונים, שכולם מגובים בצילומים גדולים ומרשימים – מאווירונאוטיקה, דרך דתות ועד דו-חיים. האנציקלופדיה הזו מביאה מבוגרים להתרפק על הדפים הגדולים והצבעוניים בתחושת נוסטלגיה, וילדים נפעמים מהמופע הוויזואלי המרשים שלא מגיע עם עכבר מחשב. "וואו!" מדגים בדיוק שיש עדיין חשיבות ויופי לפורמט הנייר, ולעד כמה מגרה מחשבתית יכול להיות מידע אנציקלופדי, שלא מתחיל במילה "וויקי".

להשיג בחנויות הספרים או באתר הוצאת כנרת, זמורה-ביתן, דביר

השתתפו בהכנת הכתבה: לילך וולך, דניס ויטצ'בסקי, הדר טורוביץ', חן רוזנק ועינב שיף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully