וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש השנה: הופעות בלתי נשכחות של תפוחים בתרבות

הדר טורוביץ'

28.9.2011 / 10:40

הוא ייצג מיניות ב"אמריקן פאי", קנוניות ב"עקרות בית נואשות" וגאונות אצל סטיב ג'ובס. לרגל ראש השנה: התפוח, לא מה שחשבתם

גן העדן

חוה היתה אשה שאהבה תפוחים, כך מספרים לנו בכל אופן. האפיזודה קטנה שלה עם עץ הדעת גרמה ליקום לקרוס לתוך עצמו בפעם הראשונה, באופן מטאפורי כמובן, אלא אם כן אתם אנשי תיאורית המפץ הגדול ואז הנה הצלחנו לפשר בין הפלגים. כך או כך, התפוח הפך לסמל שעבר לא מעט גלגולים. יש שיגידו ששיא הקריירה שלו טמון במשפט "one apple a day keeps the doctor away". אנחנו לא פוסלים את האפשרות.

שלגיה

אמהות חורגות סובלות מבעיה קשה של מיתוג. אחת האשמות המרכזיות היא אמה החורגת של שלגיה שכזכור ניסתה לחסל אותה באמצעות תפוח מורעל על שום שהיתה יפה ממנה. בניגוד לסברה הרווחת, הבחירה בתפוח לא נעשתה כהתכתבות עם סיפור עץ הדעת אלא בגלל שבאותה תקופה תפוחים היו פירות נדירים באירופה, שם מקור האגדה. אז חוץ מהשפעה מדכדכת על יחסי אמהות ובנות, ז'אנר מורכב לכשעצמו, הותירה אחריה האגדה את התפוחים המסוכרים של יום העצמאות – ללא ספק כוס תרעלה.

נו דאוט

ואז הגיעה גוון סטפאני כשהיא אוחזת במה שב-1995 נראה כמו סטייל מצטיין ואנרגיות טובות במיוחד. מאחוריה, ובואו נודה על האמת, די ברקע, היו שאר חברי נו דאוט שהיו די מתוסכלים מכל העניין והביאו לעולם את הקליפ ל"Don't Speak", שיותר מלבכות על מערכת היחסים שהיתה ונמוגה בין סטפאני לבסיסט, טוני קנאל, היוותה במה להוצאת קיטור. אז נכון לא מדובר בתפוח, אלא יותר בתפוח זהב, אבל עדיין פרי רקוב הוא פרי רקוב וזה שמככב בקליפ הוא אחד הרקובים שבהם. חברי הלהקה מתבאסים שהפרונט גירל שלהם מקבלת את כל תשומת הלב והסימבוליקה ברורה, ברורה מידי.

אמריקן פאי

במובנים רבים פאי התפוחים הוא הקוטג' של האמריקאים. מאכל שכולו הצהרת כוונות של משפחתיות חמה ומנחמת. הוא חם, הוא מתוק ויש לו מרקם, ובכן של וג'ייג'יי. לכן הבחירה של "אמריקן פאי" להפוך את המאפה המופלא הזה למושא חיזוריו של ג'ייסון ביגס בתפקיד הבתול טוב הלב, היתה כמעט מתבקשת. שימו רגע את הדיגינטי שלכם בצד ותודו שלשניה אחת, זה נראה רעיון לא רע בכלל.

ג'ייסון ביגס נהנה מהפאי שלו

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

עקרות בית נואשות

אחרי שהתנחמנו במיניות החבויה של התפוח, שתמיד התהדר בארומה של רשעות מתובלת בתשוקה, הגיעו הנשים של "עקרות בית נואשות" ולקחו את התפוח הגדול של בנות "סקס והעיר" לכיוון אחר לגמרי: תככים בפרברים. היום קשה להאמין אבל כשהגיחו נשות וויסטריה ליין אל לוח השידורים, הן היו תוספת מרעננת וביקורתית על חיי הבורגנות השקטים לכאורה אך הרקובים והמבעבעים מבפנים. אז כן, שוב יש לנו ריקבון, אך הפעם לצד הפתיינות של תחילת הדרך. הפתיח של "עקרות בית נואשות" הציג את כוכבות הסדרה מפלרטטות עם תפוחים או כמו שקורים לזה בחוג למקרמה: נשים רוקמות מזימות.

"עקרות בית נואשות" בוואלה! yes

אפל

נהוג לשכוח לתפוח את שורשיו: עץ הדעת. הצבע האדום והמבריק, הפלרטטנות האינהרנטית שמגיעה עם כל נגיסה, הפכו להיות העיקר. סטיב ג'ובס, אדם שיודע דבר או שניים על איך להפוך ידע לסקסי, השכיל לתת לחברה החדשה שלו את השם "אפל" והשאר איי היסטוריה. אם להיצמד לעובדות, ולא חייבים, הרי שג'ובס העניק לחברה את השם כיוון שבאותה תקופה דגל בטבעונות קיצונית המטיפה לאכילת פירות בלבד – משהו שקשור בלא לפגוע בירקות. אבל אנחנו רוצים להאמין שזה השילוב בין הסמלים שהקסים אותו. אז לרגל התפטרותך השנה, היה שלום ותודה על האייפון.

איך סטיב ג'ובס ו”אפל” שינו את התרבות?

אפל 2

ב-14 במאי 2004 נולדה בתם הבכורה של גווינת' פאלטרו וכריס מרטין, הזוג שמערכת היחסים שלו היא הדבר הכי קרוב שנגיע ל"נוטינג היל" בחיים האמיתיים. הם בחרו לקרוא ליורשת העצר, אפל, ובכך פתחו עידן של שמות מטופשים. אז תודה לכם על זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully