וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באטמן וסופרמן משעממים: סקירת קומיקס

השבוע האחרון של השקות קומיקס חדשות מבית DC כולל כמה חוברות טובות, רק חבל שסופרמן ובאטמן משעממים ומעצבנים

סקירת חוברות הקומיקס החדשות של חברת DC מגיעה השבוע אל סופה. אמנם לא נסקרו כאן כל 52 החוברות, כי אם רק אלה הבולטות, אך אנחנו מקווים כי למדתם דברים חדשים אודות העולם החדש-ישן של אחת משתי חברות הקומיקס הגדולות בעולם.

אנחנו נסיים עם כמה מהגיבורים הבולטים ביותר בחבורה הזו: סופרמן מגיע לביקור נוסף, לאחר שכבר הופיע ב-Action Comics וביקר את סופרגירל, וגם באטמן חוזר לסיבוב נוסף. בסופו של יום, 11 מתוך 52 החוברות החדשות מוקדשות לבאטמן וחבריו, ארבע לסופרמן, וארבע לגרין לאנטרן. במקביל, בחרו ב-DC בשבוע האחרון כדי להציג את הגרסאות החדשות לשני גיבורים מוכרים נוספים - אקווהמן הכמעט-נשכח והפלאש החדש.

עוד בנושא:
סקירת הקומיקס של DC: השבוע הראשון
סקירת הקומיקס של DC: השבוע השני
סקירת הקומיקס של DC: השבוע השלישי

אקווהמן כבר לא בדיחה

אקווהמן הוא, איך לומר, לא גיבור העל הפופולרי ביותר בעולם. למעשה, בעשורים האחרונים ההופעות הבולטות שלו היו בפארודיות על הדמות, שנחשבה לאורך שנים לקצת חסרת תועלת. בכל זאת, היצור מדבר עם דגים. זה לא מאוד מרגש, לדבר עם דגים. אלא שבגרסה זו של הקומיקס, ויתרו לאקווהמן על הדגים. רוב רובו של הגליון הראשון מנסה לבסס את יעילותו של גיבור העל החביב הזה.

הדרך בה ההצגה הזו נעשית היא התייחסות פרונטלית לבעיה. גם בעולמו של אקווהמן הוא נחשב לגיבור על לא יוצלח, ואנשים אף מרימים גבה כשהוא נכנס למסעדת מאכלי ים ומבקש פיש אנד צ'יפס. זה חצי-מצחיק, אבל אקווהמן לא צוחק; הוא עצוב בגלל שלא לוקחים אותו ברצינות. ואתם יודעים מה? הסיפור עובד, עובד טוב אפילו, אבל רק למשך גליון אחד. בגליון הבא, צריך להפסיק עם הרחמים העצמיים ולהתחיל להפגיש אותו עם המפלצות שזכו לטיזר בפרק הזה.

פלאש חוזר למשחק

הפלאש הוא אחד הגיבורים עליהם הכי קשה לכתוב בטור הזה. אם קראתם קומיקס של DC בעבר, אתם מכירים אותו - הוא אחת הדמויות המוכרות והחשובות ביותר בעולם הקומיקס שלהם. אם לא קראתם קומיקס, רבים הם הסיכויים שלא תדעו מיהו, ולא תכירו את הדמויות השונות שהיו פלאש לאורך השנים. עבורכם, אגב, נוצרה חוברת הפלאש הזו.

האיפוס שנעשה לעולם של DC גורם לכך שאנחנו פוגשים את פלאש מחדש. ולא סתם פלאש, כי אם את בארי אלן - האדם המזוהה ביותר עם הדמות, שמת ב-1985 וחזר לתחיה רק לפני כשנתיים. כעת הוא שוב לובש את הגלימה של אחד היצורים המהירים ביקום (מהיר יותר מסופרמן, וזה נבדק מספר פעמים), והגליון הראשון מציג אותו לקהל שלא מכיר את פלאש בצורה פשוטה וטובה. והקומיקס, אגב, נראה נהדר.

הטיטאנים הצעירים חוזרים

קבוצת גיבורי העל Teen Titans, שקיימת כבר כמעט חמישים שנים, זכתה בשנות קיומה לכמה וכמה גרסאות - לא רק בעולם הקומיקס, כי אם גם על מסך הטלוויזיה בסדרה מצוירת. הגרסה החדשה, שמוצגת כעת, כוללת כמה גיבורים מוכרים מאוד - מאחד הרובינים (טים דרייק) שהפך עכשיו לדמות בשם רד רובין, ועד לסופרבוי וקיד פלאש. בנוסף, הולכת הסדרה להציג כמה תוספות חדשות לגמרי לצוות.

הבעיה היא שבגליון הראשון זה לא ממש עובד. הוא אמנם לא רע, אך אנחנו רואים בו רק חלק קטן מהצוות, וקבוצת נבלי-העל המסתורית שחוטפת גיבורי על צעירים לא נשמעת מעניינת במיוחד. אפשר לקוות כי בגליונות הבאים, כשכל הצוות יתחיל לשתף פעולה ונראה את הדינמיקה ביניהם, יהיה כאן פוטנציאל לחוברת מעניינת, אבל הגליון הראשון של Teen Titans לא עושה צדק עם המסורת ארוכת-השנים של המותג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

באטמן: הגרסה המשעממת

חמישה גיליונות היו לסדרת הקומיקס "באטמן: האביר האפל" לפני שהיקום של DC איפס את עצמו. והם היו גרועים. הגליון החדש, מספר 1, הוא פחות גרוע. וזה הדבר הטוב ביותר שאפשר להגיד עליו. מבין כל החוברות שעוסקות ישירות באביר האפל, זהו הסיפור המשעמם ביותר והמעיק ביותר. וזה סוג של כבוד כשבחוברת אחרת יש את דמיאן ויין הבלתי-נסבל בתפקיד רובין.

בלה בלה נאום מרגש של ברוס ויין (ראינו כזה כבר לפני שבוע), בלה בלה בריחת אסירים ממוסד ארקהם לחולי נפש (באסה, גם זה היה לפני שבוע), הרבה מכות, מעט עלילה, ודו-פנים אחד שקרה לו משהו. בניגוד לשלוש חוברות באטמן האחרות שהושקו באירוע, את "האביר האפל" אנחנו לא ממליצים לקרוא. כן, אפילו שיש לה את השם של אחד הסרטים הטובים ביותר בעשור האחרון.

סופרמן שוב רווק

קלארק קנט ולואיס ליין כבר לא נשואים - זה נושא בו עסקה כל עיתונות הבידור לפני מספר חודשים, כשנודע שההשקה המחודשת של יקום DC תמחק את מערכת היחסים הרומנטית המוכרת ביותר בעולם הקומיקס. ואכן, הגליון הראשון של החוברת החדשה מבסס היטב את העובדה שקלארק שוב רווק, וללואיס יש חבר חדש. הבעיה היא שמעבר לכך, הוא לא עושה הרבה.

מבולבל למדי, עם נראטיב פשטני וילדותי, הגליון הזה הוא אקספוזיציה לא מאוד טובה למה שאמורה להיות אחת מסדרות הדגל של DC. את סופרמן עצמו אמנם פגשנו כבר בגרסה צעירה בחוברת Action Comics בתחילת ספטמבר, וראינו אותו בחוברת של סופרגירל, אבל כאן אנחנו אמורים להכיר אותו באמת. ובינתיים הוא נראה מדוכא ומעצבן. גרוע מכך, מה שקורה סביבו עשוי לבלבל קוראים שלא מכירים את העולם, באמצעות הנחתת יותר מדי מידע במעט מדי עמודים. אפילו התעלומה בה סופרמן נתקל - יצור שהופך הכל לאש - לא מצליחה להוציא את החוברת הזו מבור הבינוניות, ונשאר לקוות כי בחוברות הבאות היא תשתפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully