וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עספור" 2: הסקס, הסמים והכיף עדיין כאן

חגית גינזבורג

25.10.2011 / 6:45

החבורה השמחה של "עספור" אולי פחות ענייה ומסכנה בעונה השנייה, אבל הג'וינטים, העברית הקלוקלת והעירום עדיין כאן - וטוב שכך

כאילו לא עברה למעלה משנה מאז פרק הסיום של העונה הראשונה והנפלאה של "עספור", כאילו לא הפכו הציפיות ממנה להר געש מאיים להתפרץ של מעריצים מתוחים ומבקרים שכבר שימנו את המקלדת - קצר, ניוטון, מוטי וגם איציק (שבפרק הראשון עדיין נחשב למת) פרצו אתמול (שני) בסערה בחזרה לחיינו; או כמו שניוטון היה אומר, בשערה. העונה השנייה של "עספור" חזרה עם ג'וינטים מעלי עשן, ביטויים בירושלמית שרק מעטים מבינים, עברית קלוקלת (הביטוי החם של העונה: דחיית ספקות) ואיך אפשר בלי קצת ציצים, בחסותה של השחקנית מרתה הרמידה, הרכש הזר והלוהט.

אבל לא רק אלה ממתינים לכם העונה. כמתבקש, היסודות שהפכו את הסדרה לקאלט לא נעלמו, לפחות לא כרגע: הפרק הראשון נפתח בזיכרון ילדות של הארבעה, מפעם בה איציק העמיד פני מת באחד המשחקים שלהם, כרמז לעתיד לבוא. כאן אגב, המקום לציין לשבח את מי שאחראי על ליהוק הסדרה – רוב הסדרות הישראליות נכשלות באיתור ילדים שמסוגלים להפגין גם כישורי משחק. ל"עספור" זה לא קרה.

בחזרה לירושלים: מגרש האוטובוסים המאובק והמפורסם בישראל עדיין שם, כמו גם צלה המאיים של הביורוקרטיה – הפעם מוטי מתכנן להקים בית במגרש, אבל אגף העתיקות של עיריית ירושלים עושה בעיות ברגע האחרון. קצר וניוטון נשארו קצר וניוטון, למעט שני דברים – קצר הצליח לקרוא ספר מתחילתו ועד סופו. שיר (אפרת דור) עוד בסביבה, רק שהפעם היא בלונדינית והזוגיות שלה עם מוטי כבר לא מרגישה יציבה כל כך כאשר רומן מהעבר שלו צץ אל פני השטח. אין ספק, את שלב האקספוזיציה, "עספור 2" עברה היטב.

"עספור" חוזרת - כתבות נוספות:
"עספור": גל גדות מצטרפת ומאוהבת
"עספור": איך היא תשמור על הקסם בעונה השנייה?
"עספור" נמכרה להפקה בארצות הברית
"עספור": מה חשבתם על הפרק הראשון? ספרו לנו בפייסבוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכתיבה המושחזת עוד כאן. חנן סביון וגיא עמיר, ניוטון וקצר, בעונה השנייה של "עספור"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדיאלוגים המשעשעים לא הלכו לשום מקום, הסיטואציות המביכות השתדרגו עד לקיצוניות בשבעה של דודה מתה והניואנסים הקטנים של הדמויות – המזג החמום של קצר, האהבליות מעוררת החמלה של ניוטון (אם כי יש לציין שעיוותי העברית שלו מרגישים הפעם מעט מאולצים) והמאצ'ואיזם המהול בג'נטלמניות של מוטי - עוד כאן. מעל לכל, ניכר כי האנשים שעשו את הסדרה הזו נותרו נאמנים למקור. הכתיבה המושחזת של גיא עמיר וחנן סביון (הלוא הם קצר וניוטון) נותרה בעינה. הבימוי משובח, העריכה קצבית, המוזיקה מגניבה וצוות השחקנים ממשיך היטב את אווירת האנסמבל המלוכד של העונה הראשונה. כאן נשאלת השאלה האם יש צורך לציין, שוב, את כישורי המשחק המצוינים של שלום מיכאלשווילי. התשובה: כן.

עם זאת, אין ספק שחברי "עספור" נראים קצת פחות עניים ומסכנים בעונה החדשה. איש מהחבורה לא עובד במוסך או בשטיפת גופות, ואפילו הבר הקבוע של הרביעייה זכה לשיפוץ וטלוויזיית פלזמה. הקוורטט אף התחבר, כאילו מדובר ב-2001, לאינטרנט. אכן, שדרוג.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם בכיתוב התמונה הזה נשוחח על כישורי המשחק של שלום מיכאלשווילי ב"עספור"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמיטב המסורת, הפרק הראשון בעונה הוא בסך הכל נקודת ההשקה בינה לבין העונה הקודמת. יריית הפתיחה האמיתית של העונה נורתה כנראה רק בסצנת הסיום, אבל סביר להניח שרק בעוד כמה ימים מעריצי הסדרה ירגישו הרבה יותר בנוח להדליק סיגריה או משהו פחות חוקי ממנה ולקלל בירושלמית. "עספור" חזרה למסך, אבל הקאמבק האמיתי שלה יתרחש כשהיא תציף את חיינו, כמו שקרה בעונה הראשונה. אם לשפוט על פי פרק הפתיחה, "עספור" תביא את המכה גם הפעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully