וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופרמן יש רק אחד? מסתבר שממש לא: סקירת קומיקס

סופרמן מוכר לנו כבחור האמריקאי הנחמד בעל כוחות העל - אבל מה היה קורה לו החללית שלו לא היתה מתרסקת בארה"ב? מסתבר שיש מי שחשב על זה

הקדמה

"סופרמן יש רק אחד"? ובכן, כמסתבר – ממש לא. כיום פועלים ביקום של חברת DC, המפרסמת את ספרי הקומיקס על האיש והתחתונים-מעל-למכנסיים, מספר סופרמנים במקביל. למעשה, נכון יהיה להגיד שזה הכל סופרמן אחד, אבל בחלקים שונים של חייו. אז מה אם נראה שהם כולם מתרחשים באותה התקופה, אלו כולם סיפורים "רשמיים".

אך בעולמות הקומיקס יש גם סיפורים לא רשמיים - עלילות שכל תפקידן הוא ספקולציות של "מה היה קורה אם". ב-DC הסיפורים האלה אוגדו תחת המותג Elseworlds, במארוול הם נקראים "What if". ובחלק הראשון של סקירת התסריטים האלה, נתמקד בגיבור ממנו התחלנו - סופרמן.

דא סופרמן

אחד הסיפורים המפורסמים ביותר על סופרמן שמתרחשים מחוץ לעולם הרגיל של DC הוא "Red Son" - מיני סדרה שראתה אור ב-2003, ואוגדה לשלוש חוברות. הפיצול שלה מהיקום הרגיל של DC מתחיל בפריט אחד קטן - החללית בה סופרמן התינוק הגיע לכדור הארץ, נוחתת כמה שעות מאוחר יותר מבעולם "שלנו". וכך, במוקם להגיע לקנזס, מגיע תינוק-העל לקולחוז באוקראינה.

סופרמן, שנחשף כנשק הסודי של המפלגה הקומוניסטית, נלחם למען "סטאלין, סוציאליזם והרחבה בינלאומית של הסכם ורשה", ויריבו המר הוא המדען האמריקאי לקס לותור שלא מוכן לתת לקומוניסטים בהנהגת סופרמן להשתלט על העולם. "Red Son" הוא סיפור מרתק, אפילו אם מעט פשטני לפרקים, על המשמעות השונה ש"סופרמן" יכול לקבל בתרבות אחרת.

סופרמן שותה תה של חמש

שנה לאחר "Red Son", יצאה עוד חוברת שמתארת מה היה קורה אילו החללית של סופרמן היתה נוחתת כמה שעות מאוחר יותר. רק שכאן הוא לא מגיע לקולחוז, כי אם לאנגליה. קאל-אל, שגדל להיות קולין קלארק הביישן, נאלץ להתמודד עם התרבות הבריטית, והולך לעבוד בצהובון.

החוברת הזו נכתבה על ידי הקומיקאי הבריטי ג'ון קליז ועל ידי הביוגרף הלא רשמי של חבורת "מונטי פייתון" קים האוורד ג'ונסון. מכך ניתן כבר להסיק שלא מדובר בסיפור רציני מדי, ואכן מדובר בעיקר בסאטירה. האם היא מצחיקה? זו כבר שאלה אחרת. בעת ההשקה החוברת זכתה לביקורות פושרות, אבל תחפושת של סופרמן עם דגל בריטניה תישאר בליבנו לעד.

סופרמן הוא בעצם באטמן

חוברת נוספת, "Speeding Bullets" שמה, מתארת מה היה קורה אילו מי שמצא את החללית של סופרמן ואימץ את התינוק היו לא ג'ונתן ומרתה קנט כי אם תומס ומרתה ויין (ההורים של באטמן ביקום DC). ואז, יום אחד ברוס ויין הצעיר עד לרצח הוריו. בתקרית הזו הוא גם מגלה שיש לו כוחות על, אך זה מאוחר מכדי שיוכל להציל את ההורים שלו.

הסוד האפל של ברוס ויין מניע אותו להפוך לבאטמן, כשאויבו הגדול ביותר הוא לקס לותור שעבר תאונה מחרידה וקורא לעצמו "הג'וקר". זה סיפור שמדגים בצורה מעניינת את ההבדלים שבין באטמן לסופרמן, ואת הייתרונות שיש לכל אחת מהפרסונות האלה, גם כשמאחוריהן נמצא אותו בן אדם.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

סופרמן נגד מאדים

אתם יודעים מה חסר ב"מלחמת העולמות" - הסיפור הקלאסי על החייזרים ממאדים שמשתלטים על כדור הארץ? נכון מאוד, סופרמן. והמחסור הזה תוקן ב"סופרמן: מלחמת העולמות" שראה אור ב-1999. מדובר באותו הסיפור הישן והידוע של אייץ'. ג'י וולס, רק עם סופרמן במרכז העניינים, ולקס לותור כסייען של אנשי המאדים.

ואז אנשי המאדים מנסים לאכול אותו. וזה קצת מגוחך, כמו גם שאר הדברים שיש בסיפור הזה. יותר מכל דבר אחר, הסיפור הזה מגלה לקורא את הפוטנציאל של הכנסת סופרמן לסיפורים קלאסיים. לא רחוק הוא היום, יש לקוות, בו נראה את "החטא, עונשו וסופרמן", או "על תבונה, רגישות וסופרמן".

סופרמן ובאטמן משעממים: סקירת קומיקס
סופרמן ולויס ליין כבר לא
איילת זורר לוהקה לתפקיד אמו של סופרמן

  • עוד באותו נושא:
  • סופרמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully