וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המירוץ למיליון": את מי התימניות משרתות?

עינב שיף

9.11.2011 / 7:04

"המירוץ למיליון" בחרו למתג את המתמודדות אוסי וכרמית כתימניות שעושות שמח. מסתבר שמה שכבר אסור לטלוויזיה הישראלית, מותר לריאליטי של רשת

לא שב"המירוץ למיליון" תכננו להיות בבדידות מזהרת כל כך בעולם הריאליטי התחרותי, אבל לא להאמין, אפילו לרשת התגשם חלום: בתקופה שאין בה "הישרדות" ו"האח הגדול", הם הגיעו עם ליהוק שייתכן שאפילו יורם זק היה חותם עליו: ערבי ויהודייה, צמד דתיים, כדורגלן ודוגמנית, זכרי אלפא ודוגמניות ביתא. ותימניות. כי אי אפשר בלי תימניות.

"המירוץ למיליון" בפרומו לאוסי וכרמית:

אוסי וכרמית הן הצמד התימני הרועש של "המירוץ למיליון", כי נוסחת הריאליטי דורשת צמד רועש, כזה שבא עם פזמונים של דודו אהרון בילט אין. הטלוויזיה המסחרית מזמן הפנימה את הערכים שהפכו את סרטי הבורקס לקאלט בשנות ה-70 ואת דודו טופז למלך הרייטינג של שנות ה-90: קולניות מוכרת וממכרת; עברית איומה והתנהגות שהיא על הגבול הדק שבין לגיטימית לגועל נפש. אם פעם הופעה בטלוויזיה היתה סף פסיכולוגי שהכריח את המשתתפים לתרבת את עצמם, נוסחת הריאליטי המודרנית מבקשת בדיוק את ההיפך: תהיו עצמכם, תדרסו את הנימוס, תעזבו את ריסון היצרים. ריסון יצרים זה לחלשים.

אבל דווקא "המירוץ למיליון", ולא בית "האח הגדול" למשל, הוא המקום שבו צמד כמו אוסי וכרמית הוא הבורקס האחד יותר מדי הזה - שבסופו אין הנאה ממאכל מזיק אבל טעים - אלא תחושת צרבת ורצון לברוח. דווקא בתוכנית שמשודרת פעמיים בשבוע ולא 24 שעות ביממה, אי אפשר לגלות את הצד האחר שתמיד יש בדמויות האלה, מהבובלילים ועד אתי חזן, הצד שגורם גם למי שסולד מהוולגריות המכוערת שלהן למצוא בהן פן איתו ניתן להזדהות.

לא, "המירוץ למיליון" היא תוכנית שקמה ונופלת על ליהוק ואז על עריכה שתמקסם את הליהוק. אוסי וכרמית נועדו לספק סחורה מסוימת. ניואנסים הם אנטיתזה לסחורה. ניואנסים זו פריבילגיה של מי שלא נלחם על חייו. ב"האח הגדול" לא נלחמים – יש שבוע שלם לעבוד על זה. ב"המירוץ למיליון" רצים, תרתי משמע, נגד השעון.

מי המתמודדת הכי מעצבנת בראליטי? עינב בובליל, אתי חזן או אוסי וכרמית? הצביעו בפייסבוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אם היה אפשרי היו מצמידים להן ח' וע' כמו פסקול צחוקים. מתוך "המירוץ למיליון"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המירוץ למיליון" עובדת על סיווג בכוח, שבתוכו אוסי וכרמית הן "התימניות". אפילו בדף של השתיים באתר של "המירוץ למיליון" כתוב "התימניות של המירוץ למיליון יוצאות לכבוש את העולם". עריכת "המירוץ למיליון" בנויה על הדגשת האלמנטים העממיים של אוסי וכרמית וסביר להניח שאם זה רק היה אפשר, היו מדביקים להן ח' ו-ע' על תקן הצחוקים המוקלטים. ובאתר לא עוצרים: "בלי לקחת שבויים, עם חן וקסם אישי, הן באות לעשות כבוד לעדה. שומרות על אופטימיות, כוח ואותנטיות ומשאירות אבק לכל הצעירים, האשכנזים ו'הפלצנים'" (כל הגרשיים והמרכאות במקור). אכן, מטרה נעלה.

ב"המירוץ למיליון" משתמשים בנכונות הלא אופיינית של השתיים להשתמש במוצאן כדי לתסרט אותן באופן שעידן הפוליטיקלי קורקט לא היה סובל. בצילומי הפרומו שלהן, צולמו אוסי וכרמית בתלבושות מסורתיות שאפילו על עפרה חזה היו נראות כמו קולקציה של קסטרו. במובן הזה, השימוש ב"אותנטיות" של אוסי וכרמית הוא לא תירוץ טוב מספיק: כדי לעשות ריאליטי, גם טראש, כמו שצריך, לא מספיק לבוא עם בני אדם ולומר "הנה הם, לא נגענו".

האיכויות של "מעושרות", למשל, ושל "חי בלה לה לנד" מאידך וכמובן של "מאסטר שף" הראו שכשמטפלים בבני אדם באהבה, הם מסוגלים גם לספק את הסחורה ה"אותנטית" אבל גם לפרגן לצופים שהשקיעו בהם זמן מסך. אוסי וכרמית, כמו מעיין חודדה בזמנו, הן השבת הטלוויזיה הישראלית אחורה לזמנים שרצינו לשכוח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שוב מאביסים אותנו בבורקס טלוויזיוני עד להקיא. מתוך "המירוץ למיליון"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המירוץ למיליון" היא תוכנית מהנה בעונתה השנייה. הזוגות שבה מעניינים ומספקים את אותו "דיבור" שחסר לרייטינג הטוב שלה כדי להפוך לאירוע. אוסי וכרמית מוציאות מ"המירוץ למיליון" צד מכוער ומיושן, טיפשי וכזה שצריך לחלוף מהעולם. "המירוץ למיליון" התייצבה נכון נגד הקריאה הגזענית שכוונה לפיראס ושירה. הטיפול באוסי וכרמית לעומת זאת, הוא הצד הנגטיבי שבו הריאליטי הישראלי שוב האכיל אותנו בורקס ואנחנו רצנו להקיא.

"המירוץ למיליון": למה אתם שונאים את פיראס ושירה?
"המירוץ למיליון": "להחרים את התוכנית בגלל הזוג המעורב"
"המירוץ למיליון" תיפול ותקום על הליהוק
"המירוץ למיליון": אוהבים את אוסי וכרמית? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully