וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינימל קומפקט מתאחדים להופעות ב-2012

עינב שיף

12.11.2011 / 20:40

כפי שהבטיח הסולן סמי בירנבך בראיון לוואלה! תרבות, הלהקה תופיע בינואר 2012 בתל אביב ובירושלים

זה קורה: מינימל קומפקט חוזרת להופיע, כך נודע לוואלה! תרבות. הלהקה המצוינת תופיע בתל אביב ובירושלים בינואר הקרוב, לרגל יום הולדתו ה-60 של מקס פרנקן, שביקש את האירוע כמתנת יום הולדת. ההופעות יהיו הראשונות של הלהקה מאז התאחדה בשנת 2008, אז לכבוד יום הולדתו ה-60 של סמי בירנבך, שסיפר בראיון לוואלה! תרבות על כוונת הלהקה להתאחד להופעות.

מינימל קומפקט בפעולה:

מינימל קומפקט הוא כנראה הרכב הרוק הישראלי המצליח ביותר שפעם באירופה. הלהקה הורכבה בתחילת דרכה, בראשית שנות ה-80, מסמי בירנבך, מלכה שפיגל, ברי סחרוף ומקס פרנקן, כשבאמצע שנות ה-80 הצטרף אליהם רמי פורטיס. הלהקה הוציאה אלבומי מופת כמו "Deadly Weapons", "Raging Souls" ו-"The Figure One Cuts". בין שיריה המפורסמים של הלהקה נמצאים "Static Dancing" ו-"Next One is Real".

מאז התפרקה בסוף שנות ה-80 התאחדה מינימל קומפקט שלוש פעמים: בשנת 1991, בשנת 2003 לרגל צאת אוסף משולש משיריהם ובשנת 2008. בעשור האחרון הודו להקות רבות מגל התחייה של הפוסט-Pאנק וה-Pאנק-Fאנק כי הושפעו עמוקות ממינימל קומפקט. יוצרים כמו ג'יימס מרפי מ-LCD סאונדסיסטם נקבו ב-"Static Dancing" כקטע שהשפיע עליהם והלהקה נסעה להופעות בפסטיבלים מכובדים באירופה. כמו כן, יצא הסרט "נשמות גועשות", שתיעד את תולדות הלהקה.

מאז התפרקה מינימל צברו ראשיה קריירות שונות ומגוונות: פורטיס וסחרוף הפכו לשניים מהאמנים המשפיעים בישראל; סמי בירנבך הפך לדי ג'יי ושדרן רדיו מצליח; מלכה שפיגל המשיכה ליצור מוזיקה יחד עם בעלה, קולין ניומן מלהקת Wire (שגם הפיק את "Raging Souls" של מינימל קומפקט) ולחוד וכן פצחה בקריירת צילום אמנותי; ואילו מקס פרנקן חזר לעבוד כאח בבית חולים פסיכיאטרי. עכשיו הם חוזרים - וזה תענוג אמיתי.

מינימל קומפקט מתאחדים: מרוצים? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully