וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס עוז וא.ב. יהושע בעונה החדשה של אנסמבל הרצליה

שני גורקביץ

13.11.2011 / 14:34

"הילכו שניים יחדיו" של יהושע יוצג לצד עיבוד ל"המצב השלישי" של עוז. את העונה יפתח דבל'ה גליקמן ב"אברם"

דבל'ה גליקמן וגבי עמרני יפתחו בינואר הקרוב את העונה החדשה של אנסמבל הרצליה, עם ההצגה "אברם" שכתב דוד לוין. את הרפרטואר לעונה הקרובה חשפו היום (ראשון) מנכ"ל תיאטרון אנסמבל הרצליה, דניאל אלטר, והמנהל האמנותי החדש של המוסד, עודד קוטלר. עיקר הרפרטואר הוא מחזות ישראליים חדשים, ויוזמות לקידום יוצרים צעירים.

"יש לנו מנדט ליצור תיאטרון המתקשר עם הקהל וכל החשיבה בתיאטרון השתנתה בעקבות תחילת העבודה עם עודד קוטלר המביא לאנסמבל תיאטרון אקטואלי, מרתק ומגוון", אמר אלטר וציין כי מטרתו היא "להביא להרצליה קהל המחפש תיאטרון איכותי".

את העונה החדשה תפתח כאמור "אברם" שיביים קוטלר, ותעסוק במתרחש בשוליים החברתיים של העיר הגדולה. בהמשך יביים קוטלר גם את "הילכו שניים יחדיו" שכתב א.ב. יהושע, ועיסוקו פגישה בין דוד בן גוריון וזאב ז'בוטינסקי. מדובר בקו-פרודוקציה עם תיאטרון הקאמרי שצפויה לעלות בתחילת אפריל, כאשר לתפקידים הראשיים לוהקו גיל פרנק ורמי ברוך.

ביולי תעלה "חבלי משיח" שכתב מוטי לרנר ויביים סיני פתר. המחזה, שעלה לראשונה לפני 25 שנים, עוסק במתנחלים ומתנגדיהם ובאמונה בקדושת הארץ. בהמשך צפוי לעלות "קיגלר" שכתב מחזאי הפרינג' עודד ליפשיץ. מדובר במחזה הראשון של ליפשיץ שיעלה על במת תיאטרון רפרטוארי, ובשיתוף פסטיבל עכו לתיאטרון.

"פימה", שעיבדה ותביים נולה צ'ילטון, צפוי לעלות על בימת הרצליה בנובמבר 2012. המחזה מבוסס על פימה, הדמות המרכזית בספר "המצב השלישי" שכתב עמוס עוז, ועוקב אחר מסע חיזוריו המחודש בעקבות גרושתו. בהמשך יעלו גם "צרים" שכתב יעקב איילי ויביים עודד קוטלר; "שלטהון", קברט המבוסס על "אופרה בגרוש" של המחזאי הגרמני ברטולט ברכט והמלחין קורט וייל; "פרוסט/ ניקסון" שכתב פיטר מורגן ותרגם ויביים בן בר שביט.

בנוסף, ביום השואה יעלה האנסמבל את "ממלא המקום" של רולף הוכהוט בקריאה מבויימת. מדובר במחזה העוסק במאבקו של כומר נגד השמדת יהודי אירופה במלחמת העולם השנייה, הוא יעלה פעמיים בלבד, כאשר על הבימוי והעריכה אמון בן בר שביט. אירוע דומה צפוי להתרחש גם ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל.

פרט לרפרטואר, הודיעו באנסמבל על פרויקט חדש ומסקרן המבוסס על תוכנית הטלוויזיה "Inside the Actors Studio". מדי שבוע יוזמנו שחקנים ויוצרים לתיאטרון ושם ישוחחו עם עודד קוטלר על חייהם, עבודתם ועוד. במסגרת האירוע יוקרנו קטעים מעבודות האורח, וייערכו הדגמות. בנוסף מתוכנן גם פרויקט "הגל החדש" שיאפשר ליוצרים צעירים להשתמש בחלל התיאטרון כדי להציג את עבודתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully