וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודד קוטלר מונה למנהל האמנותי של אנסמבל הרצליה

שני גורקביץ'

13.9.2011 / 16:35

השחקן והבמאי הוותיק יחליף את אופירה הניג, שהודחה מתפקידה לפני כשלושה חודשים

כשלושה חודשים לאחר שהודחה אופירה הניג מתפקידה כמנהלת האמנותית של אנסמבל הרצליה, הודיעה היום (שלישי) עיריית הרצליה על מינויו של עודד קוטלר כמחליפה. פיטוריה של הניג לאחר שנתיים בתפקיד גרמו לסערה בעולם התיאטרון הישראלי, אך סביר כי מינוי של קוטלר יתקבל בצורה חיובית בשל ניסיונו הרב.

מעיריית הרצליה נמסר כי קוטלר נבחר לאחר תהליך בחינה יסודי ועמוק, במסגרתו ראיינה ועדה מיוחדת למעלה מ-20 מועמדים לתפקיד. מלבד נציגי העירייה, הוועדה כללה אישי ציבור ואנשי מקצוע מהתחום כמו ערן בניאל ודניאל לפין. ראש העיר הרצליה, יעל גרמן, ברכה על המינוי ואיחלה לקוטלר "בהצלחה בהמשך יצירת תיאטרון ייחודי, מרתק ואיכותי".

קוטלר (74) החל את דרכו בתיאטרון כבר בתיכון ושיחק בתיאטרון "האוהל" כמו גם בלהקת פיקוד מרכז ובהמשך שיחק וביים בכל התיאטרונים בארץ. הוא ממייסדי להקת "במת השחקנים" שהצטרפה בהמשך לתיאטרון חיפה, אותו ניהל בשנות השבעים, ושוב בשנות התשעים. ב-1980 ייסד קוטלר וניהל את תיאטרון נווה צדק, ואחריו את תיאטרון המעבדה בירושלים וכן היה ממייסדי הפסטיבל לתיאטרון אחר בעכו. במשך השנים ניהל את פסטיבל ישראל והיה חבר האנסמבל וההנהלה האמנותית של התיאטרון הקאמרי.

בין עשרות ההצגות, תוכניות הטלוויזיה וסרטי הקולנוע בהם הופיע או ביים ניתן למנות את: "גבירתי הנאווה", "חברון", "משחקים בחצר האחורית", "צחוק של עכברוש", "סינית אני מדברת אליך", "חפץ", "גיבור מעמד הפועלים", "שלושה ימים וילד", "משפחת שמחון", "אסתי המכוערת", "חסמב"ה דור 3" ועוד. בגין עבודתו זכה בפרס לשחקן הטוב ביותר (על תפקידו ב"שלושה ימים וילד"), חמש פעמים בפרס כינור דוד, כמו גם בפרס המועצה לתרבות ואמנות, פרס יו"ר הכנסת, פרס מרגלית, פרס רוזנבלום ובפרס על מפעל חיים בטקס פרסי התיאטרון הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully