וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורג' הריסון: השירים המושלמים של איש הביטלס במלאת עשור למותו

מהלהיטים של הביטלס ועד קריירת הסולו העשירה, ג'ורג' הריסון היה מוזיקאי ענק שחסר גם היום. במלאת עשור למותו, הרכבנו את התקליט המושלם משיריו - פרויקט מיוחד

ג'ורג' הריסון היה מוזיקאי ענק, וזו עובדה שקשה להאמין שצריך לחזור עליה אחת לכמה זמן; את מירב תשומת הלב הרי תפסו ג'ון לנון ופול מקרטני, חבריו לביטלס, אבל בלי הריסון הביטלס לא היו נחשבים ללהקה הטובה בהיסטוריה. גם קריירת הסולו של הריסון, על אף העליות והמורדות שחוותה, היתה מרשימה ומלאת שירים מצוינים. לכן, במלאת עשור למותו (ב-29 בנובמבר), וואלה! תרבות מציינת את יצירתו הבלתי נשכחת בתקליט אוסף מיוחד, למעשה הדיסק המושלם של הריסון שמעולם לא היה לו.

הדיסק מורכב משני צדדים, בצד אחד חמישה שירים של הריסון במסגרת הביטלס ובצד השני חמישה שירים מקריירת הסולו שלו. לחיצה על כל שיר תוביל אתכם להסבר קצר באשר לסיבה בגללה הוא נכלל באוסף וכן ללינק להאזנה או צפייה בקליפ של השיר.

דיסק האוסף לג'ורג' הריסון: לחצו, קראו והאזינו

«object width="400" height="400"»«param name="movie" value="https://mm.walla.co.il/archive/1177418-28.swf "»«/param»«param name="allowFullScreen" value="true"»«/param»«param name="allowScriptAccess" value="always"»«/param»«embed src="https://mm.walla.co.il/archive/1177418-28.swf " allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="450" height="450"»«/embed»«/object»

ועתה, לקצת פרטים יבשים: ג'ורג' הריסון נולד ב-25 בפברואר 1943 בליברפול. אחרי ילדות לא קלה בצל התאוששות אנגליה ממלחמת העולם השנייה, החל הריסון להתעניין במוזיקה ועוד בטרם מלאו לו 15 הכיר לו חברו, פול מקרטני, את ג'ון לנון. לנון חשב שהריסון צעיר מכדי להיות חבר בלהקה, אך לבסוף התרצה וכך הפך הריסון לחבר הצעיר ביותר בביטלס. הריסון היה גם הראשון לצאת לקריירת סולו עוד בטרם הוציאו הביטלס את אלבומיהם האחרונים.

בסך הכל, לצד 10 אלבומי האולפן של הביטלס, הוציא הריסון 11 אלבומי אולפן, האחרון שבהם, "Brainwashed" יצא אחרי מותו. הריסון אף התפרסם בשל פעילות הצדקה הרבה שניהל למען עניים. כמו כן, הוא היה ממבשרי ההיפתחות של עולם הפופ והרוק למוזיקה מהמזרח ובעיקר הצליל ההודי, בחסות חברו הטוב ראווי שנקר. באחרונה יצא הסרט "Living in A Material World" שביים מרטין סקורסזה אודות חייו של הריסון שהעלה את פועלו של הריסון על נס ובמלאות עשור למותו, עשה כבוד גדול למוזיקאי ענק.

ג'ורג' הריסון בסרט של סקורסזה: למקרטני ולנון אין סרט כזה
איזה שיר של הריסון הכי אהבתם? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully