וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השוטר" זכה בפרס הקהל בפסטיבל הקולנוע בנאנט

שני גורקביץ'

29.11.2011 / 15:40

סרט הביכורים של נדב לפיד בכיכובם של מיכאל מושונוב ויפתח קליין זכה לאחר שהשתתף בתחרות הרשמית של הפסטיבל

פרס בחירת הקהל של פסטיבל הקולנוע הבינלאומי בנאנט שבצרפת הוענק אמש (שני) לסרט "השוטר" של נדב לפיד. הפסטיבל, שנערך זו השנה ה-33 ומכונה גם פסטיבל שלוש היבשות, נפתח לפני שבוע וינעל הערב.

הפסטיבל נחשב לשני בחשיבותו בצרפת, אחרי פסטיבל הקולנוע בקאן, ומכונה פסטיבל שלוש היבשות כיוון שהוא מתמקד בסרטים שנוצרו בדרום אמריקה, אסיה ואפריקה. במהלך הפסטיבל הוקרן גם הסרט "נקם אחת משתי עיני" של אבי מוגרבי

ביצירת הביכורים של לפיד מככבים יפתח קליין, מנשה נוי, מיכאל מושונוב, יערה פלציג ומיכאל אלוני. הסרט מגולל את סיפורה של יחידת שוטרים שמנסה להתמודד עם מהומות חברתיות שפורצות בישראל.

הטריילר של "השוטר"

הסרט הוקרן בבכורה בפסטיבל הקולנוע בירושלים, שם זכה בפרס סרט הביכורים הטוב ביותר לצד "עמק תפארת" של הדר פרידליך. "השוטר" עלה לכותרות כבר אז, כאשר יוצריו מתחו ביקורת על הפסטיבל והחליטו לוותר על הפרס ולהתחיל בסבב הקרנות בפסטיבלים הזרים.

עד היום זכה הסרט בפרסים בפסטיבל לוקרנו ובפסטיבל הקולנוע בפילדלפיה, והוקרן גם בניו יורק, לונדון וטורקיה. הסרט יצא להקרנות מסחריות בישראל באמצע אוקטובר, לאחר עימות קצר עם המועצה לביקורת סרטים שהחליטה בתחילה להגביל את גיל הצפיה בו. לאחר דיון מחודש ובלחץ שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, הוחלט להתיר את הצפייה בו מגיל 14.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully