וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הערת שוליים" מועמד לפרס האינדי-ספיריט

29.11.2011 / 17:34

יוסף סידר הוכרז כמועמד לפרס התסריט בטקס החשוב של הקולנוע העצמאי באמריקה. ובינתיים בפרסי איגוד המבקרים של ניו יורק: "הארטיסט", בראד פיט ומריל סטריפ הם המנצחים הגדולים

יוסף סידר מועמד לפרס התסריט הטוב ביותר בטקס פרסי האינדי-ספיריט, הפרס החשוב ביותר לסרטים עצמאיים בהוליווד. כך הוכרז הערב (שלישי). סידר מועמד לפרס על "הערת שוליים", סרטו זוכה פרס אופיר, אשר זכה כבר בפרס התסריט בפסטיבל קאן. היוצר הישראלי יתמודד מול "הארטיסט", "בגינרס", "היורשים" עם ג'ורג' קלוני ו-"Win Win". עם זאת, "הערת שוליים" לא מועמד בקטגוריית הסרט הזר, שם מתמודדים גם סרטים דוברי אנגלית, וזאת בניגוד לאוסקר, מה שהופך את התחרות לקשה וצפופה הרבה יותר כמובן. המועמדים כאן הם "מלנכוליה" של לארס פון טרייר הדני, "פרידה" האירני, "בושה" ו"טירנוזאור" הבריטיים ו"הילד עם האופניים" של האחים דארדן הבלגים.

עוד נקודה ישראלית בטקס: עלמה הראל, הבמאית הישראלית הפועלת בארצות הברית, מועמדת על סרטה התיעודי "חוף בומביי" לפרס המיוחד "Truer Than Fiction". זהו עיטור על סך 25 אלף דולר המוענק ליוצרי דוקו מתחילים.

לפרס הסרט הטוב ביותר בטקס זה מועמדים "דרייב", "בגינרס", "הארטיסט", "היורשים", "50/50" והדרמה האפוקליפטית "Take Shelter". לפרס השחקניות מועמדות בין השאר מישל וויליאמס ("השבוע שלי עם מרילין"), ואליזבת אולסן ("מרתה מרסי מיי מרלין") ובקטגוריית השחקן המועמדים הבולטים הם וודי הלרסון על "Rampart" של הישראלי אורן מוברמן, ריאן גוסלינג על "דרייב" וז'אן דוז'רדן על "הארטיסט".

בסך הכל, "הארטיסט" ו-"Take Shlter" מובילים את מספר המועמדויות עם חמש לכל אחד.

ובינתיים, בניו יורק: מריל סטריפ שוברת שיא

נוסף לזאת, העניק הערב איגוד המבקרים היוקרתי של ניו יורק את פרסיו לשנת 2011, והמנצח הגדול היה "הארטיסט", שזכה בפרס הסרט הטוב ביותר וגם בפרס הבמאי (מישל הזנוויצוס, שהיה עד השנה שם אלמוני לגמרי מחוץ למולדתו).

בקטגוריות המשחק נשבר שיא: מריל סטריפ זכתה בפרס השחקנית הראשית הטובה ביותר בפעם החמישית, יותר מכל שחקנית אחרת לפניה, והפעם על הופעתה כמרגרט תאצ'ר ב"אשת הברזל". בקטגוריה הגברית המקבילה, קטף בראד פיט את פרס השחקן הראשי הטוב ביותר הודות להופעתו בשני סרטים מוערכים - "עץ החיים" ו"מאניבול". שני האחרונים קטפו גם פרסים נוספים - "עץ החיים" את פרס הצילום (עמנואל לובצקי) ו"מאניבול" את פרס התסריט (סטיבן זייליאן וארון סורקין).

ג'סיקה צ'סטיין זכתה בפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר על שלושה סרטים - "עץ החיים", "העזרה" ו-"Take Shelter". מן "החוב", העיבוד לסרט הישראלי בו לקחה חלק גם כן, בחרו בניו יורק להתעלם. בקטגוריה הגברית המקבילה, אלברט ברוקס זכה בפרס שחקן המשנה על תפקידו ב"דרייב".

"מערת החלומות הנשכחים", סרטו התיעודי התלת-ממדי של ורנר הרצוג שהוצג בפסטיבל ירושלים האחרון, זכה בפרס מבקרי ניו יורק לסרט התעודה הטוב ביותר. "התמוטטות", דרמה על המשבר הכלכלי בכיכובו של קווין ספייסי, זכתה בפרס סרט הביכורים הטוב ביותר. פרס הסרט הזר הטוב ביותר, קטגוריה שבה "הערת שוליים" היה יכול לזכות, הלך דווקא ל"פרידה" האירני.

"עץ החיים" ו"בגינרס" מככבים גם בפרסי גותהאם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully