וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד היוצרים נגד מועצת הקולנוע: "שופכים שמן על המדורה"

שני גורקביץ'

30.11.2011 / 16:48

"יום הקולנוע" בכנסת הפך מחגיגה לחילופי האשמות. על הפרק: מתח בין הקרנות, כעסים בין יוצרים, עלבונות וסגירת חשבונות

יוצרים זועמים על מועצת הקולנוע בגלל "יום הקולנוע" בכנסת, שנועד לחגוג עשור לחוק הקולנוע. במכתב שנשלח ליו"ר מועצת הקולנוע, דוד אלכסנדר ושהגיע לוואלה! תרבות, קובלים איגודי הבמאים, השחקנים, המפיקים, התסריטאים ועוד על היעדר ייצוג בטקס, בו דיבר הבמאי אבי נשר, לכאורה בשם היוצרים. "תמוהה מאוד בעינינו העובדה שאיש לא חשב לפנות אלינו מבעוד מועד ולשתף אותנו, נציגי ארגוני היוצרים והעובדים בקולנוע- באופי הטקס המתוכנן", נכתב במכתב. "מן הראוי היה שאת נציג היוצרים בטקס יבחרו היוצרים עצמם. אבי נשר הוא במאי עתיר זכויות וכישרון אם זאת, את חוק הקולנוע הובילו קבוצה מכובדת של מפיקים, במאים, תסריטאים, שחקנים, אנשי מקצוע ומנהלי קרנות. חלקם הגדול נכח ביום רביעי האחרון במשכן. נכון היה שאחד מהם היה מוזמן לדבר ולייצג אותנו ושהשאר היו זוכים להערכה וההכרה הפומבית לה הם זכאים בזכות פועלם".

"בנוסף", ממשיכים החותמים, "לא ברור לנו מדוע בחרה המועצה לאמץ קו אשר הבליט את פועלם של קרנות מסוימות והתעלם כמעט לחלוטין מאחרות בקליפים שהוצגו במהלך הטקס. סוד גלוי הוא שקיים מתח רב בין גופי התמיכה השונים הפועלים בתחום הקולנוע מתח אשר פוגע בהתנהלותם. כפי שכבר תבענו בפגישה קודמת עמך, על המועצה לנסות לפייס בין הקרנות וליצור אווירה של שוויון, שקיפות ושיתוף פעול ביניהן ובין המועצה עצמה. באופן שבו בחרתם להציג את תעשיית הקולנוע מעל המסך בטקס פשוט שפכתם עוד שמן על המדורה. מספר מנהלי קרנות יצאו כועסים ופגועים מהמקום, לחלקם שמורה זכות גדולה ביוזמת חוק הקולנוע אותו באנו לחגוג. מאבקי הכוחות הניטשים בין מנהלי הקרנות והתחושות הקשות אשר מלוות את חלקם פוגעת בראש ובראשונה בנו, היוצרים. אנו קוראים לך ליזום מהלך אשר יחזיר את האמון של כל מנהלי הקרנות במועצת הקולנוע ובקשר עמה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא כולם מרוצים. גילה אלמגור ורובי ריבלין ביום הקולנוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

דוד אלכסנדר השיב לטענות בשיחה עם וואלה! תרבות. באשר לבחירה בנשר, אמר אלכסנדר: "חשבנו שאבי נשר, שהוא במאי קולנוע מהטובים והמוערכים בעולם, ראוי לשאת דברים וברור לגמרי שיש עוד 480,379 יוצרים שהיה ראוי שידברו, ויהיו גם 480,379 יוצרים שייעלבו".

"כל מי שיש לו מה להגיד, שייקח אוויר וישתה מים קרים", מוסיף אלכסנדר. "אני לא חושב שחלקו של אדם בקולנוע נמדד באם ואיך הוא מיוצג בכנסת. הענף היה מיוצג כראוי, ניתן לו כבוד, אבי נשר דיבר בשם אמנות הקולנוע הישראלי. הוא דמות מרכזית ומצליחה והטיעון של האנשים שלא נועצו בהם לגבי לסדר היום - אני אומר שכשהאקדמיה עושה יום עיון ואיגוד המפיקים והתסריטאים עושים ימי עיון וכנסים, הם עושים ולא נועצים באתי כהן (אחראית הקולנוע במשרד התרבות – ש.ג) ודוד אלכסנדר. אני מעדיף לתעל את האנרגיות לתחומי יצירה ואמנות מאשר לאוסף של עלבונות נעדרי נפח".

"אם מחפשים נעלבים", סיכם אלכסנדר, "אז אני נעלבתי מזה שהאולם בכנסת, שיש בו 300 ומשהו מקומות, לא היה מפוצץ. היה קהל מכובד ונאה, אבל לא מילאו את האולם כמו שציפיתי. היה ראוי שתעשיית הקולנוע תפוצץ את האולם ואנשים ימלאו את כל הכיסאות וגם יעמדו לאורך הקירות. אבל זה לא קרה".

אבי נשר בכנסת: חשש לעתיד הקולנוע הישראלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully