וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספי אפרתי עובר לקדמת הבמה: ראיון ושיר בכורה

6.12.2011 / 12:05

הוא הנשק הסודי של אביב גפן, מרגיש בבית עם מוניקה סקס ועכשיו יש לו קריירת סולו. ספי אפרתי, מהמשובחים שברוקרים הישראליים, יודע שזה הזמן שלו. שיר וראיון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם אתם אוהבים רוק ישראלי באמת, והלכתם להופעה או שתיים, סביר שכבר נתקלתם בפנים של ספי אפרתי. הבסיסט והקלידן העסוק, שניגן עם אביב גפן (ובלאקפילד), מוניקה סקס, רם אוריון (ובתריי זוזיי), חמי רודנר ואסף שריג (והווקי טוקיז) וגם כיכב בסדרת הטלוויזיה "תעשה לי ילד", עוזב כעת, לראשונה, את מקומו מאחורי הקלעים ועובר אל קדמת הבמה עם שיר בכורה "לא רוצה לתל אביב", המספר על יחסי אהבה-שנאה עם העיר הלבנה: "עכשיו זה ברור לי, אני לא רוצה לתל אביב/מרפסת בלי בית – זה לא יציב/ הייתי בורח, אם בחוץ היה מי שמקשיב".

"אני בתל אביב 13 שנים כבר ברצף, אני חי בה ואני מסרב לוותר על לחיות בה. אני אוהב אותה מאוד מאוד", הוא מספר לוואלה! תרבות. "תל אביב בשיר היא לאו דווקא תל אביב העיר המסוימת, וגם אם אפשר לראות אותו כאילו הוא מדבר על חלק מסוים באוכלוסיית העיר - אז רק חלק ממנה, כי יש בה הכל מהכל, וקטונתי מלהשמיץ את העיר האהובה עלי כל כך. זה בעצם שיר שמבטא איזה מצב נרגנות מתמיד בחיים אירוניים".

מאיפה אתה במקור?

"נורא נורא רחוק. אתה יוצא מתל אביב ואתה נוסע המון המון צפונה, נוסע צפונה צפונה צפונה... עד הרצליה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסעותיי עם אביב גפן. ספי אפרתי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניגנת עם הגיבורים של הרוק הישראלי ומאחוריך עבר מפואר בהרכבים רבים, איך זה מתבטא ביצירה הפרטית שלך? איזה הרכב היה הכי משמעותי עבורך?

"בסך הכל זאת באמת רשימה לא קטנה של אמנים כשהבולטים זה אביב ומוניקה סקס ורם ואת כל האנשים האלה כולם אני מאוד אוהב ומכל אחד מהם אני חושב שאפשר ללמוד דברים. אני לא בהכרח מבטא את זה במה שאני עושה. היתה הלהקה עם אסף שריג (הווקי טוקיז, נ.מ.) שמאוד אהבתי אותה והרגשתי בה מאוד מעורב אבל אף אחד לא מכיר אותה כל כך בימינו. אני מאוד מרוצה מזה שאני במוניקה סקס, אני מרגיש שם מאוד מאוד בבית ואני מאוד אוהב אותם ואוהב לעבוד איתם, והחוויות עם בלאקפילד ועם אביב אלה דברים שלא הייתי מחליף תמורת שום דבר בעולם. רק השנה הייתי שלושה חודשים בחו"ל עם בלאקפילד וזו הייתה חוויה מאלפת ומטלטלת. אין לי מה להגיד – אירופה, אמריקה, יו ניים איט: הופעות באולמות גדולים עם אנשים גדולים מול קהלים גדולים. זה משהו שהוא ממש חלק מהתעשייה העולמית וזה אדיר".

ואז החלטת שאתה עובר לעמדת הזמר.

"כבר לפני כמה שנים היתה לי איזו קבוצה של שירים במטרה לעשות אלבום, והתהפכתי עליהם קצת - הגעתי למסקנה שמגיע לי יותר ולא יקרה כלום אם אני אצא עם זה בגיל מאוחר. אז באתי עם קובץ השירים הזה ב-2010 ונסגרתי באולפן עם גיא שמי (נ"מ: אינפקציה, מרסדס בנד, The Girls ועוד), ועם עוד הרבה מוזיקאים אחרים שהתחלפו, ויצא מה שיצא ואני מאוד מרוצה מזה. יש לי משהו שהוא יותר בוגר ויותר בשל ואני יכול לעמוד מאחוריו במאה אחוז - ככה אני חושב שהמוזיקה שלי צריכה להישמע. בניגוד למצופה, אני דווקא מרגיש שזה לא יהיה הבדל כזה גדול להופיע סולו, כי גם את התפקידים 'הצדדיים' שלי לקחתי ברצינות תהומית עד עכשיו".

אחרי ששיחקת ב"תעשה לי ילד", אתה רואה את עצמך גם בתחום הזה?

"עבר קצת זמן מאז ואני מדי פעם חוטא במשחק בסרטי סטודנטים, אני מאוד נהנה מזה. עם זאת, זו לא קריירה שאני שואף אליה. מדי פעם מגיעות הצעות באודישנים, זה לא משהו שאני מתנגד לו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עם החברים שהם בית. מוניקה סקס/מערכת וואלה!, צילום מסך

על גיא שמי, שהשתתף איתו בסדרה, הפיק את האלבום וניגן בגיטרות סיפר אפרתי כי הוא היה עבורו "יד מכוונת מאוד גדולה" בעבודה על האלבום. "הוא המפיק המחונן של האלבום הזה". ההיכרות והחברות בין השניים היא מרובת שנים, ותחילתה מאירה באור נוסף את שני המוזיקאים המחוספסים. "אנחנו מכירים שנים מאז שהיינו שנינו מוכרים באוזן השלישית. הוא היה בספריית וידאו ואני במוזיקה הקלאסית ולשנינו היה פטיש לבוי בנדז. שנינו ביחד אהבנו איזה שיר של פייב שאני לא זוכר כרגע את שמו, אבל אהבנו את זה ששנינו אהבנו אותו, וגם את התגובה שזה עורר בשאר העובדים באוזן השלישית".

אפרתי ישיק את הסינגל החדש "לא רוצה לתל אביב" ב-14 בדצמבר באוזן בר, והאלבום עצמו, שבין היתר מנגנים בו גם המתופף חגי שלזינגר (בן דודו של אפרתי), האחים עונגי וספי ציזלינג בכלי נשיפה, תומר צדקיהו (שותפו של אפרתי לבלאקפילד) בכלי הקשה ואפרתי עצמו בבס ופסנתר, צפוי לצאת בתחילת 2012.

ספי אפרתי בוואלה! Music
אהבתם את השיר של אפרתי? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully