וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עספור": בועז קונפורטי לא מקנא בעוז זהבי

חגית גינזבורג

12.12.2011 / 11:21

בועז קונפורטי מ"עספור" לא מתבאס כשקוראים לו "הבעל של ליאת הר לב", וגם לא מההצלחה המטאורית של עמיתיו. מה שמדאיג אותו זה מצב הטלוויזיה. ראיון

תקראו לבועז קונפורטי "בעלה של", אין לו שום בעיה עם זה. הוא גאה להיות בן הזוג של ליאת הר לב, מבסוט לראות אותה מנהלת זוגיות טלוויזיונית עם אדיר מילר ב"רמזור" וממש לא אכפת לו שהפפראצי מתייחסים אליו רק כשהוא מסתובב איתה. "אני לא מרגיש כמו אשתו של נשיא המדינה", הוא מספר. "אני לא תולה על זה את הערך העצמי שלי. אבל אני גם מאוד מודע למציאות, אז גם אין סיבה שאני אעמוד רק בפני עצמי. אני יותר 'בעלה של' בעיני הקהל מאשר ההוא מ'מגדלים באוויר'".

ומצד שני, חבל. חבל שאתם זוכרים לו בעיקר את טבעת הנישואים שלו, כי האמת היא שקונפורטי, 37, כבר עשה קילומטרז' לא מבוטל על המסך הישראלי – "מגדלים באוויר", "המקום", "גירושים נפלאים", "החברים של נאור", "עד החתונה", "קוויקי" ואפילו "רמזור" – כולם כתובים ברזומה שלו, שחור על גבי לבן, מצטרפים לתפקיד החדש שלו בעונה השנייה של "עספור", שם הוא מגלם סוכן מוסד בשם בן. אלא שגם תפקיד בסדרה הכי מדוברת של חורף 2011 לא הצליח, בינתיים, לחלץ אותו מהלופ האינסופי המוכר כל כך לשחקנים רבים במצבו: ההמתנה לתפקיד הגדול באמת, שיביא איתו את ההכרה הראויה.

זו סיטואציה לא פשוטה, במיוחד כשאתה צריך לפגוש על הסט כוכבים כמו עוז זהבי או שלום מיכאלשווילי, שכבר מזמן לא זוכרים מה זה לעמוד בתור לאודישן: "יש תסכול באופן כללי, הוא קיים לפעמים, כי באמת השתתפתי בהרבה סדרות ואף אחת מהן באמת לא תפקיד דומיננטי או ראשי שמוביל לתפקיד הראשי הבא", מודה קונפורטי. "אבל בעבודה איתם על הסט אין שום תסכול או צרות עין, כי הם באמת אנשים שכל אחד שם נמצא בזכות".

ליאת הר לב, בועז קונפורטי. אביב חופי
לא אשתו של הנשיא. קונפורטי וליאת הר לב/אביב חופי

גם על העבודה עם חנן סביון וגיא עמיר, יוצרי וכוכבי "עספור", יש לקונפורטי רק מילים טובות - "הדרך של חנן וגיא זה פשוט להוריד את הכובע. אני מכיר אותם קצת מלפני, את ההיסטוריה שלהם, והם בנו את עצמם בשתי ידיים. אז אתה לא יכול להרגיש תסכול כשאתה עומד מול אנשים כאלה, ואותו הדבר עם שלום. הוא בנה את הדרך שלו בהתמדה וכישרון. על אף אחד מהם אתה לא מסתכל וחושב, 'יא אללה אני הייתי עושה את זה יותר טוב'. ועוז זהבי, הדרך שלו היא קצת יותר מהירה והוא לא עבר את אותו מסלול, אבל אף אחד לא מטיל ספק בכישרון שלו וביכולות שלו, אז אתה לא יכול לעמוד על סט כזה ולהגיד זה לא הוגן. זה שהם שם זה הוגן מאוד. זה בכלל לא משהו שמשחק תפקיד".

אז מה בכל זאת עושים כנגד תחושת התסכול?

"לא הייתי קורא לזה תסכול, הייתי קורא לזה – הדרך היא ארוכה. כל הזמן הזה שהדברים מתבשלים, אני מרגיש שזה לא קורה לחינם. הדברים יבואו כשהם צריכים לבוא ואם יבואו מוקדם מדי, אז אולי בהתחלה זה יראה כ'וואו', אבל אולי הטיימינג הוא לא נכון. אני לומד המון מכל הסטים שאני נמצא עליהם ומכל האנשים שאני פוגש לאורך הדרך. אתה רואה גם טעויות של אנשים שהתפקיד הראשי קפץ עליהם מוקדם מדי, והם בהחלט עושים טעויות. יש להם נטייה לשכוח מהר מאוד איפה הם היו קודם. הם נמצאים כמה זמן באיזושהי נקודה גבוהה בהיררכיה של השחקנים בארץ ואתה פתאום רואה שהם מקבלים הרבה דברים כמובן מאליו, וזה מתחיל לבוא לידי ביטוי גם ביחס שלהם לאנשים מסביב וגם לתפקידים שהם עושים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכל בזכות. "עספור"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבל קונפורטי, אופטימיסט מטבעו, זוכר להביט כל הזמן גם על הצד השני של ההצלחה, על האנשים שנשארים מחוברים לקרקע הרבה אחרי שההצלחה נקשה על דלתם. ויש לו דוגמה למופת בבית: "אני מסתכל על אשתי מהצד - ואני אומר את זה לא כי היא אשתי – אין תחרות לרמת המוכנות שאיתה היא תגיע ליום צילום. אני יודע מה המוכנות שהיא מגיעה אליה כי אני רואה אותה עובדת על זה בבית - כמה שהיא לוקחת את הדברים ללב, לטוב ולרע, לפעמים אני חושב שזה יותר מדי. כל דבר חשוב לה, כל רגע, כל רפליקה, ואני מעריץ את זה. אני רואה אותה בתקופות של צילום עונה, היא יוצאת בחמש בבוקר ואני לא רואה אותה עד אחת בלילה שהיא חוזרת. היא ישנה שעתיים בלילה. זה לא ייאמן לפעמים לראות בנאדם שעשה המון תפקידים ועדיין נותן את הנשמה".

את הר לב הוא הכיר לפני שש שנים, בחזרות להצגה. הם נשואים כבר שנתיים. "ראיתי אותה שנתיים לפני כן באיזושהי הצגה לפני כן ונדלקתי עליה שם, אבל לא היה לי אומץ לגשת לדבר איתה אחרי ההצגה. ואז אחרי שנתיים פגשתי אותה בחדר החזרות. רדפתי אחריה כל תקופת החזרות, היא לא ממש שיתפה פעולה, היא שיחקה איתי קצת, עשתה לי בית ספר. כשההצגה עלתה התחלנו לצאת באופן רשמי".

יש תוכניות ליורשי עצר?

"ילדים זה משהו שהוא בתכנון באופן כללי, אבל קשה לשים את האצבע על מתי זה יהיה, הרצון של שנינו בהחלט מתכוונן לשם".

ובינתיים, לא מבאס לראות אותה מנהלת זוגיות פורייה כל כך עם אדיר מילר?

"ממש לא, אין לי שום בעיה. היא כל כך שונה מהדמות שהיא מגלמת ב"רמזור", זה כזה אנטיתזה למה שהיא באמת. זה לא משהו שאני משיק אותו לחיים האמיתיים. כיף לראות אותה. הסצנה הכי אינטימית שהיתה שם זה היה עם נועם טור ועוד בחור, אני בא ממקום שגם אני הייתי בסצנות אינטימיות עם בחורות אחרות ואני יודע איך זה מרגיש. אני מבין את זה לגמרי וזה ממש עובר לידי. גם היחסים שלנו ומה שאני יודע שקורה בינינו ואיפה אני ומה היא חושבת עליי ומרגישה כלפיי – אני מאוד בטוח בזה. אין לי שום פחד. לא חושב שיקרה משהו. מבחינת מגע וזה, כבר עברנו את זה, זה חלק מהמקצוע".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה סט של פאן ושל צחוקים". מתןך "עספור"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ואולי הסיבה שאתם עדיין לא לגמרי מכירים את קונפורטי, היא בגלל שהוא בכל זאת מתעקש להישאר מעט שונה משאר הקולגות שלו. אפילו על הסט של "עספור", מעוז הסמים הקלים לפחות בתיאוריה, הוא הזהיר את כולם שלא להציע לו שאכטה. "אני מתנגד לג'וינטים בצורה מאוד חריפה, אז אף אחד לא מעז לעשן לידי", הוא אומר, אבל דואג להוסיף: "הסט עצמו הוא באמת כמו שזה נראה מבחוץ, סט של פאן, כל הזמן צחוקים, כל הזמן נהנים. אווירת כיף. תענוג לעבוד עם רני סער (במאי הסדרה – ח.ג.), שהכרתי כבר בסטים אחרים וגם עם חנן, גיא, שלום ועוז - יש ביניהם אינטרקציה וחברות וכימיה מאוד טובים גם אוף קמרה. את רואה שבאמת יש להם שפה משותפת מדהימה ושהם נורא נהנים".

בנוסף, הוא דאג גם לרשת ביטחון, למקרה שכל עניין המשחק הזה לא יצליח. לאחרונה סיים לימודי עריכת וידיאו. "זו תוכנית ב'. אני מעדיף להיות שחקן. אבל אם המציאות תכה על פניי, אז אני אנסה להכין איזושהי רשת ביטחון".

הפרויקט הבא של קונפורטי אמור להיות "עניין של זמן", בגרסתו המחודשת. הסדרה צולמה כבר לפני מספר חודשים, אך תקועה כעת בשלב הפוסט פרודקשן, אי שם במרתפי רשת. לאור המצב הנוכחי בתעשיית הטלוויזיה, עם הפקות שמתבטלות מכל עבר, אי אפשר שלא לתהות מה יעלה בגורלה. "זה קצת מפחיד מה שקורה. אולי אני באיזשהו ניסיון להדחיק. אני חושב שזה יתהפך בחזרה, שיהיה משבר וייצאו מהמשבר. קצת מפחיד אותי לחשוב לאן תלך הטלוויזיה כתוצאה מהמשבר הזה. אם היא תצטרך להתמסחר עוד יותר ממה שהיא כרגע כדי לקיים את עצמה.

אני לא כוכב ריאליטי, אני פונה לכיוון הסדרות הדרמטיות ולפרויקטים שהם יצירה ישראלית מקורית. תוכניות הריאליטי תופסות יותר ויותר נפח. אם המשבר הזה יוליד עוד צורך בהעמסת ריאליטי על חשבון יצירה מקורית ועל חשבון אופציות עבודה שלי, זה יבאס. אני לא אומר שלא צריך להיות ריאליטי, אבל כל דבר צריך להיות במידה ואני חושב שכבר עברו את גבול הטעם הטוב. אבל דווקא אם הטלוויזיה תלך לריאליטי, כנראה שיהיו יותר מקומות עבודה לעורכים, אז בנקודה הזו יכול להיות שאני אסתדר".

גל גדות: "הכימיה של 'עספור' מקרינה על המסך"
"עספור" מתחילה עונה שנייה: איך היא תשמור על הקסם?
אוהבים את "עספור"? שתפו אותנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully