וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפלו בעריכה: עתי שולברג ואיגי וקסמן מערערים את היסודות

16.12.2011 / 7:30

ההריון של זוג פליטי הריאליטי שמזעזע את הציניות של עולם התרבות, הסרט הצרפתי שמוכיח שלא בושה להיות דודה וסדרת הטבע שלא תוכלו הסיר ממנה את העיניים. דברים שאסור לפספס

עתי ואיגי, מה הסיפור שלכם?/ עינב שיף

עתי שולברג, איגי וקסמן. אביב חופי
עתי שולברג, איגי וקסמן/אביב חופי

כשעתי שולברג ואיגי וקסמן החלו להנחות את תוכנית הקיץ שלהם בערוץ 24, תהינו בוואלה! תרבות אם הם בכלל יודעים איך האחר אוהב לשתות את הקפה שלו. הזוגיות ביניהם נתפסה לא רק כפרק ב' של חייהם האישיים, אלא גם כפרק ב' בניסיון להישאר בתודעה וברשימות המוזמנים לאירועי ההשקה השונים. ואז הגיע ההריון.

הפרסומים אודות ההריון של וקסמן הצליחו לערער את תפיסת הריאליטי הצינית של עולם התרבות, זו שהסתכלה על הרומן ביניהם כעניין אינסטרומנטלי לחלוטין. נכון, התוכנית המטופשת בערוץ 24 לא תרמה לכך, אבל מה לעשות - ייתכן ששני פליטי ריאליטי הצליחו להתאהב ואף להחליט שהם מביאים ילד לעולם ואולי אפילו לבוא בברית הנישואים. גם זה קורה.

השבוע תקף גיא פינס, ובצדק, יחצנים שהזמינו צלמים לאירוע בו השניים מדדו בגדים. להזמנת האירוע נלווה איור של מוצץ, מה שרמז לא בעדינות יתרה על מהות האירוע, ואילו במקום וקסמן סירבה לענות לשאלות בנושא. דווקא כאן, במקום בו שני הצדדים צודקים - פינס על ההטעייה ו-וקסמן ושולברג על מה שנראה כמו אי הבנה, התברר שהתרבות הישראלית פשוט לא מסוגלת להבין: גם פליטי ריאליטי כנראה מתאהבים.

גם אתם נדהמתם מהזוגיות הזאת? דברו על זה בפייסבוק

"השקט שבאהבה" - לא בושה להיות דודה / אבנר שביט

כרזה בעברית של הסרט השקט שבאהבה.
כרזה בעברית של הסרט השקט שבאהבה

על פניו, היתה כמעט כל סיבה שבעולם להנמיך ציפיות לקראת "השקט שבאהבה": קודם כל, השם שלו נשמע כמו פארודיה על סרטי קיטש צרפתיים, וכך גם נראה הפוסטר שלו. נוסף לזאת, גם העלילה שלו לא הבטיחה רבות – סיפור על אלמן טרי הנדרש לטפל באחיו התמהוני ובבתו המתבגרת ובו בזמן להשתקם ולמצוא אהבה חדשה? זה נשמע בדיוק כמו סוג היצירות שבגללן פרנסואה טריפו כל כך שנא את הקולנוע המקומי שלו.

אך כבר בדקות הראשונות, הספקנות נעלמת לטובת הנאה מוחלטת, וחשוב מכך – חסרת בושה. הבמאי פיליפ קלודל מצליח להניע את הסרט בקצב סוחף ומדויק, בונה מצבים משעשעים בלי לגלוש לרגע למחוזות ההומור הנמוך ובדיחות הקרש, ומעבר לכל, בונה מערכות יחסים מעניינות בין הדמויות ומפתח אותן בצורה מרגשת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"השקט שבאהבה": צפו בטריילר

קלודל ידוע בעיקר כאחד הסופרים הבולטים בצרפת של העשור האחרון. סרטו העלילתי הראשון, "לאהוב אותך מזמן", היה פחות טוב לטעמי, אך כאן הוא משלים בהצלחה את המעבר מן המילה הכתובה למסך הגדול, ומנפק את אחת מן היצירות הקולנועיות היפות והמענגות שהגיעו לאקרנים בזמן האחרון. נכון, אפשר אולי לומר כי משובח ככל שיהיה, "השקט שבאהבה" עדיין נמנה עם אותן יצירות שנהוג לכנות "סרטי דודות". אבל גם אם זה כך, זוהי מאותן יצירות שגורמת לנו להכיר בשמחה בדודה שמסתתרת לכולנו אי-שם בלב.

אם כל זה לא מספיק, הרי שלחווית הצפייה ב"השקט שבאהבה" נוסף עתה מימד אירוני. הסיבה לכך היא שאחת מן הדמויות המרכזיות בו מספרת שוב ושוב איך ברחה מאיטליה לצרפת בשל שלטון ברלוסקוני, ולא מוכנה לחזור למולדתה עד שהנשיא המושחת לא יסתלק מהשלטון. עתה, כשאנחנו יודעים את מה שהדמות הזו לא יודעת, הצפייה בסרט הופכת למספקת עוד יותר.

"השקט שבאהבה": איפה ומתי רואים?

רוצים טלוויזיה טובה? חפשו באנטרקטיקה / חן רוזנק

השבוע לפני 100 שנה הגיע האדם הראשון אל הקוטב הדרומי. על אף הצעד הענק לאנושות, לקח עוד זמן רב עד שנחשפו נפלאותיו של האזור הקפוא הזה ונפלאות מקבילו מצפון: "אצבע האלוהים" הלא תיאמן שהינה למעשה עמוד קרח החודר למעמקי האוקיינס ומשמיד כל מה שנקרה בדרכו, הפינגווינים שמפתיעים בהתנהגות "קרימינלית" אחד כלפי השני – את הגילויים המדהימים האלה אנחנו כבר צריכים לזקוף לזכות "Frozen World", סדרת הטבע החדשה של ה-BBC.

חמש שנים אחרי שהפנטו את העולם בסדרת התעודה "Planet Earth" עברו הבריטים להתמקד בנקודות הקיצון של כדור הארץ - הקוטב הצפוני והדרומי. צוות הצילום ביקש להנציח את החיים והסביבה בקצה העולם רגע לפני ששינויי האקלים עלולים להעלימם לעד. גם הפעם, הצילומים נעשו כולם ב-HD וסר דיוויד אטנבורו נרתם לטובת הקריינות הדרמטית. אפילו השערורייה שנצמדה לסדרה, אחרי שנחשף כי הושתלה בה סצנת לידה של דוב קוטב מגן חיות, לא הצליחה לפגוע ביצירה המרשימה הזאת; כי גם זיוף אחד קטן לא יכול למחוק את חותמת האיכות של ה-BBC.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully