וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אקס פקטור": כל רגעי השיא לקראת הגמר

חגית גינזבורג

21.12.2011 / 13:27

"אקס פקטור" נתנה מכה מוחצת ל"אמריקן איידול", וסיפקה כבר לא מעט רגעים בלתי נשכחים - קבלו את החמישייה הפותחת, רגע לפני גמר העונה הראשונה

שלושה חודשים אחרי עלייתה לאוויר, אמריקה תסכם בחמישי הקרוב את העונה הראשונה של "אקס פקטור", במה שיהפוך כנראה לגמר המדובר ביותר השנה של תוכנית ריאליטי (וישודר אצלנו בשידור חי ב-HOT). אחרי חודשים של תחזיות והשערות שקדמו לעליית התוכנית, הצופים הגיעו במהרה למסקנה הבלתי נמנעת שמגע הזהב של סיימון קאוול עשה זאת שוב, תוך שהוא מותיר מתחרות כמו "The Voice" ו"אמריקן איידול" לאכול אבק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עסק ממכר. שופטי "אקס פקטור"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אקס פקטור" הפכה לתוכנית הריאליטי המדוברת ביותר של החורף האחרון. המבקרים היללו והרייטינג ענה על הציפיות (ממוצע של 11 מיליון צופים לפרק), לא רק בגלל התחושה שהתוכנית מאיימת להתפוצץ מכישרון, אלא לא מעט גם בזכות הדרמות שליוו את העונה הראשונה – בכי, תסכול ואמוציות בשיאן, לצד המתח האופייני לתוכניות מהסוג הזה, הדחות ששברו מיליוני לבבות ושלל מריבות אינפנטיליות בין השופטים, שהצליחו להסתכסך זה עם זה על בסיס שבועי, תרמו לתחושה הכללית שמדובר בפיסת ריאליטי ממכרת. אז רגע לפני שנגלה מי יזכה בחוזה הקלטות בשווי 5 מיליון דולר עם חברת "אפיק רקורדס", הנה סיכום של כמה מהרגעים הגדולים של העונה.

ההדחה המפתיעה של רייצ'ל קרואו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מי יכול לשכוח את התמונה הזו? רייצ'ל קרואו מ"אקס פקטור"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפיקי "אקס פקטור" לא לקחו בחשבון (או שאולי דווקא כן), את העובדה שהכללת ילדים בין המתמודדים בתחרות עלולה לעורר לא מעט פרובוקציות ורגעי דרמה. אסטרו בן ה-15 הגיע לרשימת ה"בוטום טו" (שני המשתתפים עם הניקוד הנמוך ביותר בפרק), וסירב לעלות להופיע ב"שיר ההישרדות", ובנוסף הגיב ב"ההדחה שלי לא הגיונית" פרקים ספורים לאחר מכן, כשהועף סופית.

אבל זו היתה דווקא רייצ'ל קרואו - פצצת כישרון אנרגטית בת 13 עם סיפור קורע לב על אמא מכורה לקראק ומסירה לאימוץ - שסיפקה את הדרמה האמיתית.

קרואו היתה פייבוריטית למן הרגע הראשון ובתוכנית הטופ 5 מצאה את עצמה בבוטום טו. סיימון קאוול ופאולה עבדול הצביעו בעד רייצ'ל, אל.איי ריד בעד מרקוס שהתמודד מולה וניקול שרזינגר, שעליה הוטלה ההחלטה, החליטה על תיקו והותירה את הבחירה לידי הקהל בבית. כשהתברר שרייצ'ל קיבלה את מספר הקולות הנמוך יותר ולמעשה הודחה מהתוכנית, הלם מוחלט שרר באולפן. קרואו עצמה פרצה בבכי קורע לב וכמעט התמוטטה על הבמה, אגב יללות "אבל אמא, הבטחת!" והצליחה לחלץ דמעה אפילו מסיימון קאוול, שגם עלה לבמה לנחם אותה.

לפי הדיווחים, ניקול שרזינגר בכתה במשך שעה וחצי מאחורי הקלעים – אולי משום שהאשמה בהדחתה של קרואו הוטלה עליה והיא הפכה בין רגע לאישה השנואה באמריקה. בהמשך הסתבר שזו היתה פאולה, שייעצה לה להצביע לתיקו. מרקוס, המתמודד ששרד את ההדחה, כמעט ועזב את התוכנית לאחר שקיבל גל של תגובות שליליות משום שגבר על ילדת הפלא. אבל אין מה לדאוג לקרואו - היא התגברה וכבר נמצאת בשלבי חתימה אחרונים עם חברת דיסני.

האודישן הראשון של כריס רנה

קצת כמו האודישן המיתולוגי של קלי קלרקסון, זוכת העונה הראשונה של "אמריקן איידול", כך הפך גם האודישן הראשון של כריס רנה, אחד משלושת הפיינליסטים ובעל סיכויים גדולים לקחת את הגמר ביום חמישי, לרגע בלתי נשכח.

רנה בן ה-28 ביצע שיר מקורי משלו בשם "Young Hommie" ובו תיאר את המאבק שלו בסמים. הוא גם הודה שהיה מכור למת' ובילה זמן מה במכון גמילה. השופטים נפלו מהרגליים כששמעו אותו ובמיוחד אל.איי ריד שגם לקח אותו לקבוצה שלו. נכון להיום, השיר נצפה כבר למעלה מעשר מיליון פעמים ביו טיוב.

סטיב ג'ונס קוטע את פאולה עבדול

אם יש חוק אחד שהאומה האמריקאית מכבדת אפילו בתוכניות ריאליטי, הוא – תנו לשופט לברבר עד שייגמר לו הסוס. בקיצור, לא קוטעים אושיית פאנל מכובדת באמצע המשפט רק בגלל שהזמן נגמר. אבל מנחה התוכנית, סטיב ג'ונס, שוויתר על הארשת הריאן סיקרסטית המלוקקת והצליח להסתבך לאורך העונה כמעט עם כל השופטים ולריב איתם לפני המצלמות ומאחוריהן (כולל הפעם ההיא, שבה קרא לסיימון "ילדותי" ולניקול "זעפני") וגם לספק לעצמו לא מעט רגעים מביכים לאורך העונה.

ג'ונס עשה את הבלתי ייעשה באחד מפרקי ההדחות הקבוצתיות וקטע את פאולה עבדול, בדיוק כשהיא היתה באמצע נאום עידוד לברואר בויז. הוא נתן לה להשחיל כמה מלים ואז פשוט התפרץ לדבריה ואמר "אנחנו חייבים להמשיך הלאה". הרגע הזה התקבל בהבנה בשידור, אבל יצר אי נעימות גדולה מאחורי הקלעים ועורר התעסקות בלתי פוסקת בפרשה מצד התקשורת. "המפיקים לחצו עליי שנגמר לנו הזמן", ג'ונס הסביר מאוחר יותר להוליווד ריפורטר. לא שזה עזר לו במיוחד.

שבוע מייקל ג'קסון

מאז שמייקל ג'קסון הלך לעולמו, תוכניות השירה האמריקאיות עשו מסורת מהקדשת פרק בעונה לשיריו של מלך הפופ. כבר ראינו את זה ב"אמריקן איידול" בעונות האחרונות, אבל ב"אקס פקטור", כמו שכבר התרגלנו, יודעים לעשות את זה כמו שצריך.

"אקס פקטור" סיפקה לא רק ביצועים מרטיטים לכמה מהשירים הגדולים של ג'קסון (ובמיוחד זכור הביצוע המרגש של מלאני אמארו ל-"Earth Song") אלא גם אירוח של בני משפחת ג'קסון בקהל.

לתוכנית הזו הגיעו אמו של מייקל, קת'רין ושלושת ילדיו – פרינס, פריס ובלאנקט, שישבו בקהל ונראו מרוצים יותר מהמושבים שלהם בשורה הראשונה מאשר מהכבוד שעושים למייקל. קת'רין אפילו דאגה ליידע את כל מי שהיה שם שהיא צופה נלהבת של התוכנית ולא מפסידה אף פרק.

האודישן של ג'יאו גודלי

אחרי עונה שלמה של ביצועים מדהימים ורגעים שובי לב, קצת נמוך להתייחס לאודישן של ג'יאו גודלי, בלוגר בן 43 מסיאטל שכל קשר בינו לבין שירה הוא מקרי ובהחלט, ובכל זאת מתבקש: גודלי היה יריית הפתיחה של העונה הזו. הסנונית, שלא לומר הבולבול, שבישר את בוא הפרובוקציות של הסתיו.

גודלי עלה לבמה וביצע גרסה צרודה וזייפנית להחריד לשיר בשם "stud". רחש קליל של "בוז" כבר עלה מהקהל כשלפתע הוא שיחרר את החגורה, נתן למכנסיים הכסופים שלו ליפול ופיזז על הבמה בעירום פרונטאלי, לקולות הזעזוע של ניקול שרזינגר ופאולה עבדול. אין מה לעשות, הנוסחה האלמותית של מתמודד מביך ועירום לנצח תהפוך לקלאסיקה, ובמידה רבה מגדירה בדיוק את המהות של "אקס פקטור" - מציצנות, זעזוע, מניפולציות לרוב, ובין לבין, גם מוזיקה.

סיימון קאוול מציג: כך נראית "The X-Factor" האמריקאית
"אקס פקטור": תעודת הפטירה של "אמריקן איידול"
מכורים ל"אקס פקטור"? ספרו לנו על עוד קטעים בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully