וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרין חוזר: "לא מתגעגע לנקמת הטרקטור"

23.12.2011 / 8:21

אילן גרין, המוזיקאי המבריק וקלידן נקמת הטרקטור לשעבר חוזר ליסודות בפרויקט חדש, לא מתגעגע ללהקה הישנה אבל כן רוצה פיצויים מניצן זעירא. האזנה וראיון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שמו של אילן גרין, או בקיצור גרין, מוכר כבר הרבה שנים לחובבי נויז ומוזיקה ניסיונית. מי שהיה במשך שנים חבר להקת נקמת הטרקטור והוציא אתה שמונה אלבומים, הקליט אלבום עם דורלקס סדלקס והיה פעיל בהרכב הנויז קרכצ, שחרר בעבר כבר שני אלבומי סולו, ניסיוניים כל אחד בדרכו, וגם פרויקט מיוחד בשם קולות הלוויים, שבמסגרתו ניסה גרין לדמות צלילים מבית המקדש באמצעות כלי נגינה שבנה בעצמו. עכשיו הוא חוזר עם "התעוררת", שיר בכורה רוקנרולי, באופן מפתיע למדי, מתוך אלבום סולו חדש, שייקרא "כנסו כנסו".

"התחלתי לעבוד על האלבום כבר לפני שנתיים בערך", הוא מספר לוואלה! תרבות, "מאז שעזבתי את נקמת הטרקטור לא נגעתי בתחום הזה, לא עשיתי רוקנרול, אפילו שידעתי תמיד שאני אחזור לזה מתישהו אבל זה לקח קצת זמן. בינתיים עשיתי כל מיני דברים, הקמתי מחלקה למוזיקה חדשה בבית הספר לאמנות מוסררה בירושלים, בניתי כלי נגינה, ולפני שנתיים באמת התחיל לי הרעב, התחילו לדגדג לי האצבעות והתחילו השירים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמה אלגנטיות, יא אללה. גרין/מערכת וואלה!, צילום מסך

על מה בעצם השיר "התעוררת"?

"זה השיר הראשון שנכתב לאלבום הזה. יש לי אותו כבר שלוש שנים. היה לי את הלחן הרבה לפני שהיה לי את המילים, ואהבתי מאוד את האנרגיה שלו. הרגשתי שיש פה לחן שהתנגן לי בראש ולא עוזב אותו. הטקסט עצמו מדבר בעצם על בן אדם שבאיזה מקום כל פעם שהוא כמעט נוגע בדבר אז הוא מתעורר לכאורה מחלום. כל פעם שהוא מתקרב ומצליח לגעת במשהו, אז פתאום זה לא קורה ברגע האחרון. זה לא קשור לחוויה ספציפית, זה לא משהו שמאפיין אותי דווקא, אבל זה מין מצב שלפעמים אנחנו מוצאים את עצמנו בו".

ומאילו חלומות אתה מתעורר?

"האמת היא שאני לא זוכר חלומות. את החלומות האמיתיים שלי אני לא זוכר, אז אני צריך להמציא אותם. על מה אני חולם? אני חושב שהייתי רוצה לכוון את כל הפרויקטים שלי וכל הדברים שאני עושה לנקודה אחת, לשלב ביניהם ולחבר אותם ביחד לאיזושהי יצירה או מופע או חוויה אמנותית. אבל זה עוד ייקח כמה שנים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עם ההרכב. גרין/מערכת וואלה!, צילום מסך

באלבום הקודם יצרת מוזיקה שמבוססת על כלי נגינה שאתה בנית. משהו מזה השתחל גם לאלבום החדש או שהחלטת לחזור למקורות המסורתיים של גיטרה-בס-קלידים-תופים?

"בכל הפרויקטים הקודמים שלי תמיד היה אלמנט של ללמוד משהו חדש, טכניקה חדשה או טכנולוגיה חדשה, משהו שעוד לא עשיתי קודם. בכל דבר שאני עובד עליו, אני יושב ועושה דברים ומשחק ולא כובל את עצמי מראש, ככה אני עושה מוזיקה, מנסה לשמור על הראש פתוח כל הזמן ולא לכבול את עצמי לשום דבר. הפעם החלטתי מראש שאני לא משלב שום דבר חדש: אני פשוט לוקח את כל הניסיון שלי מהמון שנים - אני מגיל 15 מופיע, וגם הניסיון מכל האלבומים שעשיתי – אני לוקח את הכל ביחד ליצירת אלבום, וזה כשלעצמו יש בזה דבר חדש, וגם פתאום אני מנהיג להקה וזה גם חדש בשבילי".

בשנים האחרונות אתה מנהל את המחלקה למוזיקה חדשה בבית הספר לאמנות במוסררה. למה אתה מחנך את התלמידים שלך?

"זה מאוד מקיף, כי תהליך החינוך הוא ארוך ויש פה כמה אספקטים - ברמה היומיומית אני מלמד דברים שאני יודע, ברמה הטכנית וגם ברמה החשיבתית. במעגל רחב יותר, כל הרעיון של המחלקה הזו הוא לתת לאנשים כלים למצוא את האינדיבידואל שלהם ואת הייחודיות שלהם. אם יש משהו שאני מחנך אליו זה שאני מנסה להגיד להם שיעשו את הדבר שהם באמת רוצים לעשות, הסיכוי היחיד היום כמעט לדעתי, בעולם עשיר ומלא כל כך ומגוון - הסיכוי היחיד להתבלט זה להיות ייחודי, שזה בעצם להיות מי שאתה. זה תהליך ארוך שלוקח הרבה זמן, שלא בטוח שהוא יצליח, אבל לדעתי זו הדרך היחידה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמו להתגעגע לתיכון. נקמת הטרקטור/מערכת וואלה!, צילום מסך

שמו של גרין השתחל בתקשורת בשנים האחרונות לאו דווקא בהקשר מוזיקלי טהור: גרין היה שותף לתביעה יחד עם נקמת הטרקטור נגד מנהלם לשעבר, ניצן זעירא, תביעה שפסק הדין בה ניתן לפני כחודשיים, ובה השופט דחה את רוב טענות הלהקה, אולם קיבל את הטענה כי זעירא הפר את זכויותיה בנושא הפקת האלבום "קיר".

"השופט אכן דחה חלק גדול מהטענות, אבל גם פסק לזכותנו שהיתה הפרה של זכויות יוצרים ועכשיו פתוחה בפנינו הדרך לתבוע פיצוי כספי", אומר גרין. "יש הליך כזה ואנחנו כנראה נלך על זה. אני לא באמת רוצה להיכנס לכל הפרטים הקטנים בהקשר הזה, ובוודאי לדברים שאולי יידונו בבית משפט בעתיד, אבל באמת המשקעים בינינו לבין ניצן לא התחילו במשפט, הם התחילו לפני הרבה הרבה שנים. הוא ניהל אותנו תקופה ועזבנו אותו אחרי שנתיים וכבר אז התחילו הבעיות. המשפט הזה הוא תוצאה בלתי נמנעת של תהליך ארוך, שבו שניסינו, איך שהוא, לקיים איזה שהוא דיון, בקשות, משא ומתן אתו ולא הלך. זה הגיע לשיא באמת כשראינו שהוא לקח דיסק שאנחנו עשינו, 'קיר', ומכר אותו כאילו הוא שלו באינטרנט – דבר שאסור היה לו לעשות, ועל זה באמת הייתה הפסיקה – הוא הפר זכויות יוצרים. גם עברו הרבה שנים וחלק גדול מהנתונים כבר לא היו קיימים, ואי אפשר כבר היה לקבל איזה שהוא תחשיב מהימן. בפסק הדין מופיע במפורש שהשלב הבא זה לתבוע את גובה הפיצוי בגלל ההפרה. זה באמת משהו שהיינו רוצים לשים מאחורינו. זה לא משהו שנעים להתעסק איתו".

ואם כבר, אז לנקמת הטרקטור יצא אלבום חדש לאחרונה. אתה מתגעגע?

"זה שהשיר יצא ביחד עם האלבום שלהם זה צירוף מקרים לחלוטין. אני לא ידעתי, אנחנו לא בקשר כזה הדוק. זה מצחיק כי זה כבר קרה כמה פעמים בעבר. אני לא מתגעגע במובן שהייתי רוצה לחזור ללהקה. זה כן חלק מהנוסטלגיה שלי בחיים בכלל, כמו שאתה מתגעגע לתיכון. זו היתה תקופה אדירה, אני שמח על כל רגע שהייתי שם - אבל זה הספיק. הלכתי בזמן מבחינתי, רציתי שינוי והשינוי הגיע. עשיתי כל מיני דברים שאני לא יודע אם הייתי עושה אותם אם הייתי נשאר בלהקה. שיהיה להם בהצלחה וכל הכבוד גם".

גרין וההרכב שלו (נתי טאוב בגיטרה, הוד שריד בתופים, רוני מאיר בגיטרה בס וגרין עצמו בשירה וקלידים) ישיקו את השיר בהופעה חגיגית ב-27/12 במועדון האזור – The Zone בתל אביב.

  • עוד באותו נושא:
  • גרין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully