וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלובוס הזהב 2012: הלילה של "Homeland" ו"הארטיסט"

16.1.2012 / 5:56

"חטופים" האמריקאית זכתה בפרס לסדרת הדרמה הטובה ביותר וכן בפרס השחקנית לקלייר דיינס. "הארטיסט" זכה בשלושה פרסים ו"היורשים" בשניים, כולל פרס השחקן לג'ורג' קלוני

אימג'בנק GettyImages

(צפו בקטע מתוך מונולוג הפתיחה של ריקי ג'רווייס. צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי ויינסטוק)

טקס פרסי גלובוס הזהב ה-69 הפך באופן מפתיע לאירוע בו הטלוויזיה הישראלית חגגה הישג נהדר, כש-"Homeland", הסדרה שפותחה על בסיס "חטופים" הישראלית, זכתה בפרס סדרת הדרמה הטובה ביותר וכן בפרס השחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה לקלייר דיינס הנפלאה, שהודתה מעל הבמה לגידי רף, יוצר הסדרה המקורית שנכח באולם. גם מנכ"ל קשת אבי ניר, ממפיקי הסדרה יחד עם רן תלם, נכח באולם לצד האוורד גורדון ואלכס גנזה, מפיקיה האמריקאים של הסדרה. הסדרה תעלה בקרוב בערוץ החדש של חברת הלווין יס, yes oh.

"יש רגעים בחיים שאתה נותר ללא מילים, מרוב התרגשות", מסר אבי ניר. "מעמד הזכייה היום הוא רגע כזה. זהו יום שמח לכל מי שעושה טלוויזיה בישראל. זהו יום שמח במיוחד לבית הזה שנקרא קשת. היום קיבלנו הוכחה רשמית ומרגשת להערכה העמוקה מצד גופי שידור ומבקרים מכל העולם. מדובר בצעד נוסף בביסוס מעמדה של ישראל כיצרנית ויצואנית תכן. מה שהתחיל כרעיון כל כך ישראלי בתור סדרת הדרמה 'חטופים', הגיע לליבם של הצופים בישראל ובעולם והיום זכה להכרה באחת הפסגות הגבוהות ביותר של תעשיית הטלוויזיה העולמית. אני מבקש להודות לגידי רף, רן תלם ולכל השותפים לעשייה".

"משפחה מודרנית" זכתה כצפוי בפרס הסדרה הקומית הטובה ביותר וקיבלה את הפרס המי יודע כמה שלה בצורה משעשעת להפליא, כשכוכבת הסדרה סופיה ורגרה דיברה בספרדית ויוצר הסדרה, סטיב לויטן, תרגם את דבריה באופן מופרך לחלוטין, תוך שהוא קורא לכוכבות הוליווד לשכב עם יוצרי הסדרה.

בפרסי המשחק בסדרה קומית זכו מאט לבלנק על "אפיזודס" ולורה דרן על "מוארת". בפרס לשחקן הדרמה הטוב ביותר זכה קלסי גרמר, על תפקידו הנפלא כראש עיריית שיקגו בסדרה "בוס". בפרס לשחקני המשנה זכו ג'סיקה לנג ("אימה אמריקאית") ופיטר דינקלידג' מ"משחקי הכס".

"Homeland" זוכה בגלובוס הזהב, עם אבי ניר וגידי רף על הבמה:

בתחום הקולנוע היה זה הערב של "הארטיסט", שזכה בפרס הסרט הקומי/מוזיקלי הטוב ביותר ובפרס השחקן הטוב ביותר בסרט קומי/מוזיקלי לז'אן דז'ורדין וכן בפרס המוזיקה המקורית הטובה ביותר ללודוביץ' בורס. במאי הסרט, מישל הזנוויציוס, הפסיד את פרס הבימוי למרטין סקורסזה, במאי "הוגו", אבל הוא וסרטו נמצאים בעמדת זינוק מצוינת לקראת האוסקר.

"היורשים" של אלכסנדר פיין זכה בפרס סרט הדרמה הטוב ביותר, ובכך הוא מציב תחרות עצומה ל"הארטיסט", הן בקטגוריית הסרט והבימוי, והן בקטגוריית השחקן הראשי, שם צפוי קרב מרתק בין דז'ורדין לג'ורג' קלוני, שזכה בפרס השחקן הדרמטי הטוב ביותר. קלוני התבדח על הופעת העירום של מתחרהו לפרס, מייקל פסבנדר בסרט "בושה" ושאל "תגיד, אתה יכול לשחק גולף עם ידיים קשורות?".

בפרס השחקנית הטובה ביותר בדרמה זכתה מריל סטריפ על תפקידה כמרגרט תאצ'ר בסרט "אשת הברזל" והפליאה בנאום מבולבל ומשעשע, במהלכו התברר כשהיא שכחה את משקפי הקריאה שלה ולא זכרה את הדברים שרצתה לומר. בפרס השחקנית הטובה ביותר בסרט קומי/מוזיקלי זכתה מישל וויליאמס על "השבוע שלי עם מרילין". בפרס התסריט הטוב ביותר זכה וודי אלן על "חצות בפריס". בפרס לשחקנית המשנה הטובה ביותר זכתה אוקטביה ספנסר על "העזרה". כריסטופר פלאמר זכה בפרס לשחקן המשנה הטוב ביותר על "בגינרס" והוא נראה בדרך הוודאית לאוסקר.

בפרס סרט האנימציה הטוב ביותר זכה "הרפתקאות טין טין" של סטיבן שפילברג. "הפרדה" האירני זכה בפרס הסרט הזר הטוב ביותר. הבמאי, אשגר פהרדי, קיבל את הפרס מידיה של מדונה וביקש לומר רק דבר אחד על בני עמו האירנים: "אני חושב שהם עם טוב ושוחר שלום".

"הארטיסט": ראיון בלעדי עם במאי הסרט, מישל הזנוויציוס
"הארטיסט": ראיון בלעדי עם המלחין זוכה גלובוס הזהב של הסרט

ג'ורג' קלוני זוכה בגלובוס הזהב:

הטקס נפתח במונולוג המצופה של ריקי ג'רווייס, שהנחה את האירוע בפעם השלישית. ג'רווייס לא אכזב ופתח במונולוג נהדר, כשלצדו, כרגיל, כוס בירה: "איפה הייתי"? שאל ג'רווייס. "אתם עצבנים? אל תהיו, אתם לא העניין כאן". ג'רווייס פתח בעקיצה על NBC כשאמר "הקומיקאי הבריטי הטוב בעולם מנחה את הטקס השני הכי חשוב ברשת השלישית בחשיבותה בארה"ב. סליחה, הרביעית". לאחר מכן נכנס ג'רווייס בטקס עצמו: "גלובוס הזהב הוא כמו האוסקר, רק בלי ההערכה", אמר ג'רווייס. "ההבדל בין האוסקר לגלובוס הזהב הוא ההבדל בין קים קרדשיאן לקייט מידלטון: טראשי יותר, שיכור יותר וקלה יותר לקנייה. לכאורה".

ג'רווייס לא עצר: "מי צריך את האוסקר? לא אני, וגם לא אדי מרפי. קצת טריוויה: מרפי ואדם סנדלר חילקו ביניהם את כל התפקידים בסרט 'העזרה'. אגב, ברשת הזהירו אותי שאם אעליב מישהו מכם, מישהו מהקהל או כל אחד - הם יזמינו אותי גם בשנה הבאה. הם גם נתנו לי רשימת כללים: בלי גסויות שזה בסדר, כי יש לי אוצר מילים עצום; בלי עירום - וזה חבל כי יש לי...אוצר מילים עצום, אבל זין קטן".

מונולוג הפתיחה של ג'רווייס:

ג'רווייס עבר להלל את מפעלות הטלוויזיה וציין שאחת התוכניות האהובות עליו היא "אימפריית הפשע": "מדובר בסדרה על מהגרים שמגיעים לארה"ב ומסתבכים בפשע, שוחד, הימורים ועוד - קראו להם תא הכתבים הזרים".

לסיום, התעלל ג'רווייס בכוכב המונולוג מהשנה הקודמת, ג'וני דפ, שהציג את הסרט הראשון בערב, "הוגו": "קבלו את ג'וני דפ, האיש שקברתי לו את הקריירה עד שהוא נאלץ להופיע בסדרה שלי", אמר ג'רווייס. "קבלו את האיש שילבש כל דבר שטים ברטון יגיד לו". לאחר מכן שאל ג'רווייס את דפ "ראית את 'התייר'"?, הסרט שלו עם אנג'לינה ג'ולי. ג'וני דפ ענה בפשטות: "לא".

לאחר מכן שב ג'רווייס בסערה לבמה: "אנחנו מאחרים כבר בחמש דקות, וזה לא באשמתי. אל תודו לכל מי שפגשתם בחייכם, בוודאי לא לבני משפחה שלא עשו דבר בתפקיד הזה. רק לסוכן שלכם ולאלוהים. בקריירה שלי יש להם חלק שווה".

בשלב מאוחר יותר, הציג ג'רווייס את סלמה הייק ואנתוניו בנדרס ואמר "שנים שחלמתי לפגוש אותם, אני מאוד מעריך את עבודתם ואני בטוח שהם אנשים מעניינים - אני פשוט לא מבין מילה אחת מזוינת ממה שהם אומרים". לקולין פירת' הוא קרא "גזען שחבט בילד עיוור".

ריקי ג'רווייס עם ג'וני דפ. Handout, GettyImages
מבריק, כצפוי. ריקי ג'רווייס עם ג'וני דפ/GettyImages, Handout

ג'רווייס נתן בראש גם לאלטון ג'ון כשהציג את מדונה ואמר "אני מזמין את מלכת הפופ - לא אותך אלטון". לאחר מכן סנט במדונה כשציין שהיא 'נערה חומרנית', 'ווג' ו'כמו בתולה'. מדונה לא נשארה חייבת: "אם אני כמו בתולה, בוא ותעשה עם זה משהו - לא נישקתי בחורה מזה כמה שנים. בטלוויזיה".

בקטע משעשע אחר בטקס, נכנס ג'ורג' קלוני לבמה כדי להציג את "מאניבול" בכיכובו של בראד פיט, כשהוא נעזר במקל הליכה, בחיקוי לזה שבו פיט נעזר בימים האחרונים בשל פציעה.

רגע מרגש בטקס התרחש כהשחקן הוותיק סידני פואטייה הציג את פרס דה מיל למפעל חיים למורגן פרימן והשווה אותו לשחקנים ענקיים כמו לורנס אוליבייה. "מי ייתן שהמסע שלך יהיה ארוך ודמויות ימשיכו לרגש", אמר פואטייה. לאחר מכן הצטרפה לבמה הלן מירן, שאמרה: "אחרי הנאום של סידני, אני הולכת להוריד קצת את הרמה, בכל זאת שתיתי כמה כוסות". מירן התלוננה שמתוך עשרות סרטיו של פרימן היא השתתפה רק באחד, "רד". "בחייך, מורגן, רק סרט אחד?".

פרימן עלה כשהוא חנוק מדמעות והודה למירן ("ראיתי איך את מטפלת באקדח, אני יודע שלא אעצבן אותך לעולם") ולפואטייה ("בעבורי, פרס דה מיל הוא למעשה פרס על שמך") ואמר "אומרים שאם תעשה מה שאתה אוהב, לא תעבוד יום בחייך. לפי הכלל הזה, לא עבדתי יום אחד ב-45 השנים האחרונות".

מורגן פרימן, סידני פואטייה, הלן מירן. Kevin Winter, GettyImages
מרגש מאוד. פואטייה, מימין, עם פרימן והפרס וכן הלן מירן/GettyImages, Kevin Winter

רשימת הזוכים המלאה:

קולנוע

סרט הדרמה הטוב ביותר: "היורשים"

הסרט הקומי/מוזיקלי הטוב ביותר: "הארטיסט"

הבמאי הטוב ביותר: מרטין סקורסזה, "הוגו"

השחקנית הטובה ביותר בדרמה: מריל סטריפ, "אשת הברזל"

השחקן הטוב ביותר בדרמה: ג'ורג' קלוני, "היורשים"

השחקן הטוב ביותר בסרט קומי/מוזיקלי: ז'אן דז'ורדן, "הארטיסט"

השחקנית הטובה ביותר בסרט קומי/מוזיקלי: מישל וויליאמס, "השבוע שלי עם מרילין"

שחקן המשנה הטוב ביותר: כריסטופר פלאמר, "בגינרס"

שחקנית המשנה הטובה ביותר: אוקטביה ספנסר, "העזרה"

התסריט הטוב ביותר: וודי אלן, "חצות בפריס"

המוזיקה המקורית הטובה ביותר: לודוביץ' בורס, "הארטסיט"

השיר המקורי הטוב ביותר: מדונה - "Masterpiece", "וואליס ואדוארד"

סרט האנמיצה הטוב ביותר: "הרפתקאות טין טין"

הסרט הזר הטוב ביותר: "הפרדה" (אירן)

מריל סטריפ. mark j. terrill, AP
מזל טוב, בפעם המי יודע כמה. מריל סטריפ/AP, mark j. terrill

טלוויזיה

סדרת הדרמה הטובה ביותר: "Homeland"

השחקן הטוב ביותר בדרמה: קלסי גרמר, "בוס"

השחקנית הטובה ביותר בדרמה: קלייר דיינס, "Homeland"

הסדרה הקומית הטובה ביותר: "משפחה מודרנית"

השחקן הטוב ביותר בקומדיה: מאט לבלנק, "אפיזודס"

השחקנית הטובה ביותר בקומדיה: לורה דרן, "מוארת"

שחקנית המשנה הטובה ביותר: ג'סיקה לנג, "אימה אמריקאית"

שחקן המשנה הטוב ביותר: פיטר דינקלידג', "משחקי הכס"

המיני-סדרה הטובה ביותר: "אחוזת דאונטון"

השחקנית הטובה ביותר במיני-סדרה: קייט ווינסלט, "מילדרד פירס"

השחקן הטוב ביותר במיני-סדרה: אידריס אלבה, "לות'ר"

פיטר דינקלג'. mark j. terrill, AP
מלך. פיטר דינקלידג' עם הפרס/AP, mark j. terrill

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully