וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אלקטרז": ג'יי ג'יי אברהמס יצר סדרה ששווה לעקוב אחריה

"אלקטרז" של ג'יי ג'יי אברהמס נפתחה עם פיילוט מעולה שמבטיח הרבה, ועם קצת מזל ורייטינג - זה לא ייגמר כמו "אבודים"

"בשנת 1963, נסגר בית הכלא אלקטרז בעקבות מחירי התחזוקה העולים", אומרים בתחילת הסדרה החדשה "אלקטרז" של ג'יי ג'יי אברהמס, שלוקחת מבית הכלא את שמה, "וכל אסיריו הועברו לבתי כלא אחרים. אבל זה לא מה שקרה באמת". לפעמים משפט אחד מספיק יותר מעשרות תיאורים כדי להסביר במה אתם עומדים לצפות: תעלומה, קונספירציה, מדע בדיוני.

אלקטרז עוסקת בהיעלמותם הבדיונית של כל אסירי וסוהרי אלקטרז ב-1963, והופעתם – אחד אחד – בימינו. גיבוריה הם אנשי יחידה מיוחדת, שמטרתה לתפוס את הפושעים ולהבין מה קרה להם ב-49 השנים האחרונות ועבור מי הם מבצעים משימות. במקביל, נראה כי גם ביחידה יש לכמה אנשים סודות אפלים מהעבר, ואולי גם אג'נדה נסתרת.

במבט ראשון, יש ל"אלקטרז" את המתכון להפוך לאחת הסדרות המעניינות של העונה הקרובה. היא בונה על בסיס איתן: סדרות "פשע שבועי" נוסח "חוק וסדר" בהן יש לגיבורנו 42 דקות לתפוס את הרוצח התורן, ומוסיפה לו רבדים שהופכים את כל העסק למעניין יותר. בניגוד לסדרות משטרה, כאן מרחפת מעל כל פעולה גם פאזל כללי שיש להרכיב, כלומר הרחבת מרחב התמרון של התסריט והעומק הרגשי בסדרה.

הטריילר של "אלקטרז":

האקספוזיציה של "אלקטרז" קצרה אך אפקטיבית ו עושה שימוש נרחב בפלאשבקים שמציגים לנו את ההיסטוריה של הרעים – אם הם באמת הרעים – התורנים. בדרך אנחנו גם מתוודעים לדינמיקה הקבוצתית, שעובדת היטב למעט כמה פשלות תסריטאיות מינוריות.

הקאסט, שכולל את סם ניל המצוין בתפקיד מפקד היחידה המיסתורי, ואת חורחה גרסיה מ"אבודים" בתפקיד חנון חכם עם אובססיה לאלקטרז (לא כולל שון קונרי), עושה עבודה מעולה. וההחלטה לקחת שחקנית צעירה ולא מוכרת, שרה ג'ונס, לתפקיד הראשי, משתלמת.

הקוץ שבאליה הזו הוא יוצר הסדרה. לאברהמס יש רקורד מוכח ביצירת סדרות עם רעיון מעניין, ולקיחת הרעיון הזה למחוזות שגורמים למעריצים לירוק דם בעונה השלישית או הרביעית. כך עשה ל"זהות בדויה", וכך גם ל"אבודים". לעומת זאת, בשתי הסדרות ההן, האלמנטים של מדע בדיוני נשמרו על אש קטנה בפרקים הראשונים, ואילו ב"אלקטרז" אברהמס מצהיר כבר בדקות הראשונות שלתעלומות הסדרה יהיה פתרון על-טבעי.

ג'יי ג'יי אברהמס. GettyImages
האם יש לו את הפתרון ביד? ג'יי ג'יי אברהמס/GettyImages

מצד שני, הרעיון הבסיסי המוצהר של הסדרה נותן תקווה שאברהמס יצטרך לאלתר פחות ושיש לו תוכנית לא רק לפרק הפיילוט אלא גם לפרק הסיום של "אלקטרז". עם קצת מזל והרבה רייטינג, יעברו עוד כמה וכמה שנים לפני שנדע האם באמת יש כאן תוכנית, או שמא מדובר כרגע במוצר בריא שיילך ויחלה בשנים שיעברו. ובינתיים? בינתיים מדובר, כאמור, באחד הפיילוטים הטובים של העונה.

ג'יי ג'יי אברהמס: האם הוא היורש של שפילברג?
עוברת מסך: טלוויזיה אמריקאית בוואלה! תרבות
"אלקטרז": יש תוכניות להתמכר? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully