וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדירה" של ארנון גולדפינגר זכה בפרס הקולנוע של בוואריה

21.1.2012 / 18:57

סרטו המדובר והמוערך של גולדפינגר, שמתעד חשיפת סודות של המשפחה הקשורים לשואה, הוא הסרט הישראלי הראשון שזוכה בפרס שניתן על "הישג יוצא דופן בקולנוע הגרמני"

סרטו התיעודי המדובר ועטור השבחים והפרסים של ארנון גולדפינגר, "הדירה", רושם הישג נוסף: הסרט, שמתעד כיצד חשף גולדפינגר במקרה סודות מעברה של משפחתו המשליכים על זכרון מלחמת העולם השנייה כולו, זכה בסוף השבוע בפרס הקולנוע של בוואריה Bayerischer Filmpreis. הפרס ניתן לציון "הישג יוצא דופן בקולנוע הגרמני", ונחשב (יחד עם פרס האקדמיה הגרמנית) לאחד משני הפרסים החשובים ביותר המוענקים להישגים קולנועיים בגרמניה.

"הדירה" זכה בפרס הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר וזוהי הפעם הראשונה בה סרט ישראלי זוכה בפרס זה. "הטקס היה מאד מרשים והתנהל כולו בגרמנית", מסר גולדפינגר, "כשהגיע תורי העלו לבמה את אקסל מיילברג, שהוא שחקן וכוכב גדול מאוד במינכן – כך מסתבר והוא זה שעשה את הקריינות בגרמנית לגרסה הגרמנית של הסרט. המנחה על הבמה, שאל אותו האם הוא הרגיש כבר בהקלטות שמדובר בסרט מאוד מיוחד, הוא השיב שבהחלט, שמדובר בסרט שמביא מבט חדש שלא נראה עוד על ההיסטוריה של שני העמים, שכנראה רק הדור השלישי יכול לדבר עליו".

הסרט "הדירה" מספר על משפחת הבמאי המפנה, את דירת סבתו, לאחר מותה, ומגלה שם עדויות ורמזים, לעבר שלא סופר מעולם.

"הדירה" עומד לצאת להפצה מסחרית ברחבי גרמניה בתחילת אפריל 2012. בארץ הוא זכה בפרס "אופיר" לסרט התיעודי הטוב ביותר 2011, פרס הפורום הדוקומנטרי לסרט הטוב ביותר, הבימוי הטוב ביותר והתחקיר הטוב ביותר, ופרס הבימוי של סרט תיעודי בפסטיבל הקולנוע בירושלים.

במאי "הדירה" מציג: מה סבא שלכם עשה בשואה?
"הדירה": איפה ומתי אפשר לצפות?
"הדירה": מה חשבתם על הסרט? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully