וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורדרוי 13: ברוס ספרינגסטין חוזר, ארקטיק מאנקיז בקליפ חדש ועוד

25.1.2012 / 7:25

בלוג הרוקנרול של מני אבירם מתרגש מהחזרה של ברוס ספרינגסטין, מסינגל חדש של ארקטיק מאנקיז ומהרמיקס של ניק קייב. אה, כן, ומעוד המון מוזיקה טרייה ומצוינת

אחד משלנו

ברוס ספרינגסטין. Bobby Bank, GettyImages
הבוס חזר. ברוס ספרינגסטין/GettyImages, Bobby Bank

הרבה דברים קורים עכשיו, תיכף הפרטים, אבל האירוע של השבוע האחרון היה ללא ספק השיר החדש של ברוס ספרינגסטין, "We Take Care Of Our Own". אפשר לשמוח. לא מדובר בקטע בלתי נשכח, בטח שלא בקלאסיקה, אבל מהצלילים הראשונים עוטפת אותך האווירה הספרינגסטינית המוכרת, המיידית, הביתית, מחוזקת שוב בידי חברים מהאי סטריט באנד; הכל מוכן לאלבום המלא, "Wrecking Ball", שייצא ב-8 במרץ.

ב"אנחנו דואגים לאנשים שלנו", בתרגום חופשי, הבוס יורד לגליץ' לברכיים של אומה ששכחה מה באמת חשוב, שהפקירה את האזרחים שלה, שהתבלבלה בסדרי העדיפויות, שקברה את הסולידריות. הוא מדבר על ארצות הברית כמובן, אבל המילים רלוונטיות לא פחות גם במקרה של ישראל. "דפקתי על הדלת שאוחזת בכס, חיפשתי את המפה שמובילה אותי הביתה, נתקלתי בלבבות טובים שהפכו לאבנים, דרך הכוונות הטובות הפכה יבשה כמו עצם".

"Tribes – "Sappho

אלבום השבוע הוא ללא ספק "Baby" של הלונדונים היחסית חדשים האלו, שמצליח לערבב בהצלחה רוק גיטרות ניינטיזי וגלאם. ההייפ שכרגע משתולל סביבם לא מצליח להאפיל על היכולות הטקסטואליות של ג'וני לויד ("איך אתה אומר לבן שלך שאבא שלו עזב את אמא שלו כשהוא התאהב בילדה כמוך?") ועל הפוטנציאל האדיר של להקה שפותחת את הרזומה שלה עם אלבום בכורה מבריק שעוד ידובר בו רבות. אנגליה לפנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"Shearwater – “You As You Were

אחד האלבומים שאני הכי מחכה להם הוא "Animal Joy" של הטקסנים, שייצא בלייבל סאב פופ. שני קטעים ממנו כבר יצאו, זה השלישי, שעשוי מהחומרים ששומעים בריפיט.

"Howler – "I Told You Once

עוד בכורה מצוינת, "America Give Up" שמה, שייכת לחמישיה המאד צעירה הזאת ממיניאפוליס - סוג של סטרוקס פוגשים את הווקסינז פוגשים משהו שמריח כמו רוח נעורים. זה עובד, זה לא לוקח את עצמו יותר מדי ברצינות וזה גם נראה טוב. מה עוד צריך.

"Yellow Ostrich - "Marathon Runner

לא הכרתי את השלישיה הניו יורקית הזאת עד עכשיו, אבל השיר הזה מתוך אלבומם השני, "Strange Land" שייצא במרץ, משנה את התמונה. הקול של אלכס שאף, השכבות הרבות והאווירה עושים את ההבדל.

"First Aid Kit (Feat. Conor Oberst) – “King Of The World

עוד לא לגמרי גיבשתי דעה על האחיות השבדיות קלרה וגו'אנה סודרברג, אבל הביקורות עפות על האלבום החדש והשני שלהן, "The Lion's Roar", שיצא השבוע. האחיות עושות סוג של פליט פוקסז נשי, נטול מבטא שבדי, והאמת היא שמהאזנה להאזנה הקסם שלהן עושה את העבודה. הנה השיר שסוגר את האלבום, בו מככב גם קונור אוברסט, הלוא הוא ברייט אייז.

האזינו לאלבום כולו

ארקטיק מאנקיז - "You and I"

קליפ טרי ונאה לשיר חדש, הבי-סייד של הסינגל החדש של הארקטיק מאנקיז, "Black Treacle", שיצא ביום שני.

ואם כבר אנחנו באזור, הנה אלכס טרנר, עם קאבר חדש לשיר של פטסי קליין, "Strange".

"Islands - "Hallways

הסינגל השני מתוך האלבום החדש של הקנדים, "A Sleep and A Forgetting", שייצא ב-14 בפברואר. כמו הסינגל הקודם, "This is Not a Song", גם הפעם המוח מאחורי ההרכב, ניק ת'ורברן, הצליח לייצר פנינת פופ כובשת.

"Porcelain Raft – "Strange Weekend

את מאורו רמידי, איטלקי שחי ועובד בברוקלין, הכרתי דרך הטוויטר של Yuck. והמלצה של יאק היא פקודה בשבילי. השבוע יוצאת הבכורה הרשמית של Porcelain Raft, ויש מצב שמי שאהב את Youth Lagoon יאהב גם את הלואו-פיי-דרים-פופ של רמידי (שניהם גם יוצאים עכשיו לסיבוב הופעות משותף). הנה כל האלבום לשיפוטכם.

אלבום הבכורה של yuck בסיכום 2011 של קורדרוי

"Perfume Genius – "Hood

בונוס לחבריי הגאים. כבר כתבתי בעבר על מייק הדריס הסיאטלי, הומו מוצהר שעושה מוזיקה רגישה, מודעת ויפה, וזה הסינגל השני מהאלבום החדש שלו, "Put Your Back N 2 It", שייצא בסוף פברואר. גם השיר הזה עובד, אבל השוס הוא הקליפ, בו מככב כוכב הגיי פורנו, ארפד מיקלוס. כלומר חברים מספרים שהוא כוכב, לא מכיר אישית.

(The Chieftains – “Down in the Willow Garden” (Feat. Bon Iver

מדהים איך ג'סטין ורנון הופך כל שיר לשיר שלו. כאן הוא מצטרף להרכב האירי הוותיק לביצוע של בלדה אפאלצ'ית קודרת, כחלק מפרויקט עתיר הופעות אורח של האירים בשם "Voice of Ages". לי זה בעיקר עשה חשק לראות שוב את "המוהיקני האחרון".

"(Grinderman – “Bellringer Blues (Nick Zinner Remix

ההרכב של ניק קייב כבר לא עמנו, אבל במרץ ייצא "Grinderman 2 RMX", אלבום שכולו רמיקסים לקטעים מהאלבום "Grinderman 2". יתרמו שם את חלקם ג'וש הום, מאט ברנינגר, אנדי וות'רול ועוד, וגם ניק זינר מה-Yeah Yeah Yeahs. הנה מה שלו יש לתת.

פצצה מהעבר

עוד להקה שליוותה אותי צמוד בשנות התשעים התמימות היתה הבלאק קרואוז, זאת של האחים כריס וריצ' רובינסון מאטלנטה. רוב האנשים מכירים אותה בזכות הסינגל המצוין "Remedy" מ-1992, שלקוח מאלבום המופת "The Southern Harmony and Musical Companion", אבל הכל התחיל שנתיים לפני זה, עם הבכורה המופתית לא פחות "Shake Your Money Maker". אחרי האלבום השני הוציאו הקרואוז עוד שבעה אלבומים, יצאו לברייק וחוו שינויי ליינאפ, ואפשר להניח שעוד נשמע מהם. ממש מיד יגיע אחד השירים המצוינים מאלבום הבכורה, שעכשיו מאד בא לי לחזור אליו.

הידעתם? כריס התחתן בשנת 2000 עם השחקנית קייט הדסון (בכל זאת, היא היתה חייבת להתחתן עם כוכב רוק אחרי "כמעט מפורסמים"), נולד להם בן והם נפרדו ב-2006. ב-2010 הדסון התחילה לצאת עם מתיו בלאמי, הסולן של מיוז (בכל זאת, היא היתה חייבת להתחתן עם עוד כוכב רוק אחרי "כמעט מפורסמים"). ביולי האחרון נולד בנם הבכור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully