וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בילי קמפבל כוכב "The Killing": נבל וג'נטלמן - ראיון

26.1.2012 / 11:05

בילי קמפבל, כוכב "The Killing" שעולה בישראל, לא מתרגש מהביקורות על סיום העונה, ויש לו עצה לפוליטיקאים שהסתבכו בשערוריית מין. ראיון

כמו הדמות שלו, גם בילי קמפבל, שמשחק את הפוליטיקאי המסתורי דארן ריצ'מונד בסדרה "The Killing", לא מרבה לחשוף את הקלפים שבידיו. ריצ'מונד, אלמן המתמודד על ראשות עיריית סיאטל שהקמפיין שלו נקשר במקרה רצח של נערה בת 18 בשם רוזי לארסן, נראה כמו הפוליטיקאי הנקי והטהור, מאלה שכבר לא רואים היום על המסך ובטח שלא במציאות. אולם רבדים נוספים של הדמות שלו שנחשפים במהלך 13 הפרקים של הדרמה המשובחת של רשת AMC, רק מערערים את התקווה שפוליטיקאים ישרים קיימים במאה ה-21.

"תגידי, גם בישראל יש פוליטיקאים מושחתים?" שואל קמפבל בתמימות בתחילת הראיון.

אתה לא רואה הרבה חדשות, הא?

"טוב, אנחנו כבר לא רואים פוליטיקאים טובים על המסך. אני חושב שיש התפכחות כמעט אוניברסלית עם פוליטיקאים באופן כללי ומסיבה טובה. יש מחסור במנהיגות וזה עכשיו יותר על אינטרסים מאוד צרים, בעיקר בארה"ב ואולי גם ביתר העולם יש התפכחות בכל מה שקשור לפוליטיקה. אם דארן ריצ'מונד הוא בחור טוב?, אני חושב שהוא אידיאליסט ושיש לו כוונות טובות. כמובן שהאנשים הללו קיימים ואנשים נכנסים לפוליטיקה מסיבות נוספות חוץ מכוח, אז יכול להיות שהוא אחד האנשים האלה".

"The Killing" עוקבת אחר ניסיונות הפענוח של הרצח האכזרי של רוזי לארסן בת ה-18 שגופתה נמצאה בתוך תא מטען של מכונית שהוטבעה בנהר. את הסדרה מובילה דמותה של הבלשית שרה לינדן (מירל אינוס שגם היתה מועמדת לאמי ולגלובוס הזהב על התפקיד), שמנסה לפענח את המקרה לצד הבלש החדש ביחידה סטיבן הולדר (ג'ואל קינמן). ודמותו של ריצ'מונד הפוליטיקאי נקשרת במהלך הסדרה בסיפור הרצח.

"אני מאוד נרגש לשחק אותו, כפי שאפשר לתאר", אומר קמפבל. "עם כמה שאני חושב שהוא טוב או רע אני לא יכול לדעת באמת, כי אין לי מושג מי עשה את זה. אני לא יכול לשער האם הוא אדם טוב שעשה טעויות או אדם רע שמסתיר דבר נורא שהוא עשה. אני באמת לא יודע".

"זה רימייק של סדרה דנית וצפיתי בכל הסדרה המקורית ואני יודע מי עשה את זה שם, אבל האדם הזה לא בהכרח עשה את זה אצלנו, ולמען האמת אני אהיה בשוק אם האדם הזה עשה את זה בסדרה שלנו", מוסיף קמפבל. "הם תמיד אמרו שהם צריכים לשנות את זה כי זה היה הורס את הסדרה. יחד עם זאת, זה יכול להיות גם אני".

איך היה לשחק דמות כמו דארן ריצ'מונד?

"אני חושב שזה היה קל מאוד לעשות את זה מהסיבה שאני לא יודע דבר על הדמות. אחת המלכודות במשחק, לפחות אצלי, היא לשחק משהו שבגלל שאני יודע מה יקרה בסוף, אז לשחק את הדמות כשהיא מתבססת על הידע שלי. וזה פיתוי, כי אם אתה יודע שהבחור שלך רע אז הפיתוי הוא לשחק רע ואם טוב אז לשחק אותו טוב. אנחנו לא יודעים אז זה משחרר. זה קל יותר מהרגיל כי אתה חייב לשחק איפשהו באמצע. אני לא חייב להוציא אנרגיה כדי למנוע מעצמי לעשות משהו. אז אני חושב שזה קל יותר לשחק אותו מאשר דמויות אחרות".

מתוך "the killing". imdb
"זו אחת הסדרות הנדירות בה הדגש הוא על הכתיבה". בילי קמפבל מתוך "The Killing"/imdb

אחד הדברים המיוחדים ב-"The Killing" היא עבודת האנסמבל של השחקנים, מצמד הבלשים, דרך הוריה של רוזי לארסון ועד קמפבל וצוותו הפוליטי השאפתן והמסובך. כל זאת התנהל על סט אותו מתאר קמפבל במונחים כמעט אידיאליסטיים. "זו אחת מהתכניות האלה שזה פשוט תענוג לעבוד בהן", הוא אומר. "אני מאוד נהנה מחברתם של אנשי הצוות שלנו. זו אחת הסדרות הנדירות בה הדגש הוא על הכתיבה. זו באמת תכנית של כותבים, הרשת נתנה כוח גדול לכותבים וזה שינוי מבורך. בתכניות רבות הרשת מחזיקה בכוח ועושים שם החלטות שלא בהכרח קשורות לכתיבה טובה יותר, אלא לרצון להשיג כמה שיותר עיניים על המסך".

מה הקטע עם הגשם? זה נראה שיורד שם גשם 24 שעות ביום.

"(צוחק) כן זה נכון. הקטע עם הגשם הוא שפה באזור יורד המון גשם רוב הזמן. גשם כמו שיש בסיאטל או בוונקובר איפה שצילמנו, הוא לא באמת כל כך כבד. אני יוצא לרוב בלי מטריה. אבל הגשם בסדרה הוא מלאכותי, כי גשם טבעי אינו מצטלם היטב. אני שומע המון אנשים ששואלים אותי: 'מה הקטע עם הגשם?'. אפילו אנשים מסיאטל, איפה שהסדרה מתרחשת לכאורה, אומרים שהוא נורא כבד ושזה לא באמת ככה".

מתוך "the killing". imdb
"בשביל המאוכזבים אני יכול להגיד שבעונה הבאה נפתור את התעלומה בוודאות". מתוך "The Killing"/imdb

הסדרה התקבלה באהדה רבה בקרב המבקרים ואף זכתה לנתוני רייטינג מרשימים. עם זאת, היא נתקלה בביקורת מצד מעריצים שלא אהבו את הסוף של העונה הראשונה, שנראה כמו אילוץ של הפקת התוכנית שרצתה למקסם את הצלחת העונה הראשונה ולמותחה גם לעונה שנייה. קמפבל, לעומת זאת, לא בטוח שמדובר בעניין כל כך גדול.

"אני לא בטוח שתגובת המעריצים לזה היתה כל כך קשה ורחבה כמו שגרמו לנו להאמין", אומר קמפבל. "אני חושב שהיו כמה אנשים שקצת עשו מזה בלאגן. אני חושב שזה היה סוף מדהים ומבחינתי, אנחנו מספרים סיפור והסיפור לא נגמר, אז מה הבעיה? אני חושב שאני מבין מה קרה ולמה הגיבו ככה וזה מבוסס על הטיזר לסדרה ששאל 'מי הרג את רוזי לארסן?' מה שמוביל למחשבה שנגלה מי הרג אותה. אבל אני לא מאמין שהתגובה היתה כל כך רחבה או אינטנסיבית כמו שגרמו לנו להאמין. אני חושב שאם הייתי צופה ממוצע הייתי שמח, כי יש עונה נוספת בדרך. אבל בשביל המאוכזבים אני יכול להגיד שבעונה הבאה נפתור את התעלומה בוודאות".

ואז מה יקרה? לאן תמשיך הסדרה אם התעלומה המרכזית תיפתר?

"זה קצת בעייתי לי לומר, אבל אם הייתי צריך לנחש אני יודע שמה שקרה בתכנית הדנית זה שהם פתרו את התעלומה המקורית ואז בעונה השנייה משהו אחר התעורר והוליד תעלומה אחרת שהובילה לעונה השלישית. הייתי מתפלא אם משהו דומה לא היה קורה אצלנו, אבל שוב, אני ממש חי את זה יחד עם המעריצים. חוץ מזה, שרגע הריגוש קורה אצלי עם קבלת התסריט. אני לא רוצה לדעת מה קורה עד שזה קורה, כי זה הורס לי את ההנאה מהתכנית. תמיד הייתי ככה".

בילי קמפבל. imdb
"העונה השנייה אפילו יותר אינטנסיבית" בילי קמפבל מתוך "The Killing"/imdb

כיאה להצלחה שכזו, זכתה הסדרה במהרה לעונה שנייה שמצטלמת בימים אלה ותעלה לשידור ב-1 באפריל בפרק בכורה בן שעתיים.

מה אתה יכול לספר לנו על העונה השנייה?

"בלי לסבך אותי עם הרשת, מה שאני יכול לספר הוא שכמה שהעונה הראשונה היתה אינטנסיבית, העונה השנייה אפילו יותר אינטנסיבית וזה ככה ממש מההתחלה. הם פשוט עשו עבודה נפלאה, התסריט מדהים ואני נרגש כמו הצופים לגלות מה קורה. זה תענוג אמיתי וכמה דברים חשובים מאוד קורים מיד בהתחלה, שווה לראות. אני ממש נדהמתי מהתסריט הראשון. אני אוהב לראות את זה כשזה מצולם וכשזה משודר אבל הכיף שלי זה לקבל את התסריט לפרק החדש ולקרוא אותו".

האם העבר של דארן ריצ'מונד ייחשף יותר בעונה הבאה?

"אני מתאר לעצמי שכן, זה נראה ככה בינתיים. אנחנו רק מצלמים עכשיו את הפרק השלישי. זה מרגיש כאילו אנחנו יודעים על הרבה מהדמויות כולל דארן ריצ'מונד".

מה היית מייעץ לפוליטיקאי שנקלע, בדומה לדארן, לשערוריית מין שהופכת פומבית?

"אני אומר: 'צא מהפוליטיקה!'. אני חושב שצריך להיות תנאי מקדים בכניסה לפוליטיקה לקחת על עצמך שבועה של צניעות ואז יהיו לנו אנשים שהם אלטרואיסטים".

למרות הגילוי על המערכת הפוליטית בישראל, קמפבל דווקא מביע בסוף הראיון רצון עז להגיע לביקור בארץ הקודש. "שמעתי הרבה על המדינה הזאת", הוא אומר, "ואני מקווה שתיהנו מהתכנית".

"The Killing" וסדרות לוהטות נוספות: מדריך לערוץ yes oh
"The Killing" - האם כבר צפיתם? שתפו אותנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • The Killing

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully